خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

با توجه به رقابت شدید، تغییرات سریع، نیازهای جدید کارکنان و مشتریان و اصلاح شیوه‌های مدیریت سنتی برای استفاده بهینه از قابلیت‌های کارکنان، سازمان‌های امروزی سعی می‌کنند تا توجه بیشتری به کارآفرینی از خود نشان دهند.

در این آشفته بازار، هر سازمانی تلاش می‌کند آینده‌ی خود را پیش‌بینی کند. به عنوان مثال، بسیاری از صنایع به شدت تحت تأثیر نوآوری‌های فناوری قرار خواهند گرفت، مانند هوش مصنوعی، روباتیک و اتوماسیون‌ها. هر سازمانی می‌داند که نیاز است کار نوآورانه‌ای انجام دهد تا بازی را تغییر دهد – ولی تعداد کمی از آن‌ها هستند که برای بازخلق یک کسب و کار قدیمی به راه‌های عملی فکر می‌کنند.
ممکن است شما درون این سازمان حاضر باشید و بتوانید فرصت‌ها را شناسایی کنید. بااین‌حال، ما غالبا بر این باور هستیم که هیچ کسی به حرف‌های ما گوش نخواهد داد یا ما را جدی نخواهد گرفت و غالبا آن ایده‌های تغییر دهنده‌ی بازی را برای خودمان نگه می‌داریم.
ولی اگر این کار را نکنیم چه می‌شود؟ اگر تلاش کنیم و آن ایده‌ها را پیاده کنیم چه می‌شود؟
در این‌جا ۵ گام برای کارآفرینی سازمانی ( Intrapreneurship ) به شما معرفی می‌کنیم تا در این مسیر از آن‌ها بهره بگیرید.

گام ۱: شکایت نکنید
همه‌ی ما وقتی روز بدی داشته باشیم شرایطی را تجربه می‌کنیم و می‌خواهیم از همه چیز شکایت کنیم، آدمیزاد همین است، ولی این شکایت کردن‌ها را به یک عادت تبدیل نکنید. اگر با شرایطی روبرو شده‌اید که با خود گفته‌اید “چرا ما این کار را به این‌صورت انجام می‌دهیم؟ اگر به روشی دیگر انجام می‌دادیم خیلی بهتر بود” – پس به آن گنج طلایی رسیده‌اید.
وقتی دیگران به شکایت کردن‌های‌شان ادامه می دهند شما باید خودتان به دنبال راه حل بگردید.

گام ۲: نترسید
لازم است که به توانایی‌های‌تان اعتماد کنید و قابلیت‌های‌تان را به دیگران نشان دهید. حتی وقتی ۱۰۰ درصد واجد شرایط نیستید باز هم دست‌تان را بالا ببرید و برای پروژه‌های نوآورانه‌ی جدید داوطلب شوید – هیچ آدمی یک گزینه‌ی صد در صد نیست. بعضی اوقات گرایش صحیح و اشتیاق به یادگیری تمام آن چیزی است که لازم دارید.
خودتان را دست کم نگیرید. اگر دائما شک داشته باشید که دستاوردی خواهید داشت یا نه – آن‌هایی که در اطراف شما هستند نیز به این باور می‌رسند که از پس این کار برنمی‌آیید و در پروژه‌های جدید یا آتی شما را وارد کار نمی‌کنند.

گام ۳. فعال باشید
شناسایی و دنبال کردن فرصت‌های کسب و کار را وظیفه‌ی خودتان بدانید. یک‌جا ننشینید تا کسی بیاید و به شما بگوید چه کنید. فراتر از عنوان شغلی و شرح وظایف‌تان بنگرید.
بزرگ‌تر از وظیفه‌ای که به شما محول شده‌است فکر کنید – به مسائلی همچون تأثیر پیشرفت تکنولوژی‌های نمایشی بر مدل کسب و کار سازمان فکر کنید. چگونه می‌توانید بخشی از راه حل موجود برای حفظ و تعالی شرکت در طولانی مدت باشید؟

گام ۴: با اعتماد به نفس صحبت کنید
وقتی درباره‌ی ایده‌تان صحبت می‌کنید – در لحن و کلام‌تان صریح و قاطع باشید. از کلماتی مانند کلمات ذیل اجتناب کنید:
– “شاید”
– “فکر می‌کنم”
– “ممکن است”
اگر با اعتماد به نفس صحبت کنید، می‌توانید این اعتماد به نفس را به دیگران تلقین کنید.

گام ۵: جسور باشید
یک طرح پیشنهادی را مستقیما به مدیرعامل بدهید. وقتی با مدیران ارشد یا مدیران اجرایی تعامل دارید – درباره‌ی ایده‌تان برای تغییر مثبت کسب و کار صحبت کنید.
وقتی از رده‌های بالا حمایت شوید پیاده‌سازی هر یک از ایده‌های‌تان آسان‌تر خواهد شد. همیشه پرونده‌ها و طرح‌های پیشنهادی بسیاری با مهر قرمز در دفاتر مدیران سازمان‌ها وجود دارد، ولی اگر از طرف افراد درست حمایت شوید به راحتی می‌تواند علاقه و کشش لازم برای اجرایی کردن ایده‌تان را به‌دست بیاورید.

توجه: اگر ایده‌ی بسیار پول‌سازی است، ممکن است بخواهید از بازده آن پس از به ثمر رسیدن، سهم دریافت کنید. پس خلاق باشید. به دنبال فرصت‌ها بگردید. راه‌حل‌تان را اجرایی کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه بختیاری دزفولی
منبع: entrepreneurmag

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • باسلام واحترام

    من حدود یک هفته بااین ماهنامه آشناشدم ومطالب زیادی یادگرفتم جدااز درس وکار درزندگی روزمره مشاوره های زیادی گرفتم مخصوصا در مدیریت زمان .می تونم بگم که مثل مشاورروانشناسی عمل می کنه.ممنوم

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید