خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


شغل تحلیلگر و مسئول تحقیقات بازار

آشنایی با شغل تحلیلگر و مسئول تحقیقات بازار
کارشناسان تحقیقات بازار تحقیق و بررسی کرده و داده های لازم را برای کمک به سازمان برای یافتن بازار برای محصولات و خدماتش تهیه می کنند. آنها درباره آمار جمعیتی، ترجیحات، نیازها و عادات خرید مشتریان اطلاعات جمع آوری می کنند.

آنها اطلاعات خود را از راه های مختلف از جمله مصاحبه، پرسشنامه، تمرکز بر گروه، بررسی های تجزیه و تحلیل بازار، نظر سنجی و بررسی ادبیات مربوطه کسب می کنند.
این کارشناسان موقعیت سازمان در بازار را از طریق بررسی رقبا و تحلیل قیمت ها، فروش ها و روش های بازاریابی های آنها، تعیین می کنند. با استفاده از این اطلاعات آنها می توانند بازارهای بالقوه، تقاضای محصولات و روش های قیمت گذاری را تعیین کنند. دانش آنها درباره مشتریان، در توسعه بروشورهای تبلیغاتی و تجاری، برنامه های فروش و بهبود محصولات به آنها کمک می کند. کارشناسان تحقیقات بازار، داده ها را با استفاده از تکنیک ها و نرم افزارهای آماری ارزیابی می کنند. آنها باید داده ها را برای مشتریان تحلیل کرده و گاهی روندهای آینده را پیش بینی کنند. اغلب نتایج تحلیل داده ها را در قالب نمودارها، گراف ها و سایر ابزار مناسب ارائه می دهند. برخی از این کارشناسان که دارای مدارک ارشد یا دکترا هستند، به تدریس می پردازند.
کارشناسان تحقیقات بازار معمولا در محیط کار به تنهایی کارکرده و بیشتر با کامپیوتر سر و کار دارند. آنها به جمع آوری و تحلیل داده ها و تهیه گزارشات مربوطه می پردازند. اگرچه برخی برای جمع آوری داده ها ارتباط مستقیم با افراد دارند. کارشناسان تحقیقات بازار معمولا به صورت تمام وقت کار می کنند. برخی نیز که برنامه کاری فشرده دارند باید ساعات بیشتری را کارکنند.
وظایف برای:
۱) جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بر روی جمعیتی مشتری، ترجیحات، نیازها، و عادات خرید برای شناسایی بازارهای بالقوه و عوامل موثر بر تقاضای محصول.
۲) تهیه گزارش از یافته، نشان داده گرافیکی و ترجمه یافته های پیچیده را به متن نوشته شده است.
۳) اندازه گیری و ارزیابی مشتری و رضایت کارکنان.
۴) پیش بینی و بازاریابی آهنگ و روند فروش، تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری.
۵) به دنبال و ارائه اطلاعات برای کمک به شرکت تعیین موقعیت خود را در بازار است.
۶) اندازه گیری اثر بخشی بازاریابی، تبلیغات و برنامه ها و استراتژی های ارتباطات است.
۷) انجام تحقیقات در نظرات مصرف کننده و استراتژی های بازاریابی، همکاری با بازاریابی حرفه ای، آمار، نظرسنجی و حرفه ای دیگر.
۸) همایش کارکنان شرکت به ارائه مدیریت اطلاعات و پیشنهادات در رابطه با ترویج، توزیع، طراحی و قیمت گذاری محصولات یا خدمات شرکت.
۹) جمع آوری اطلاعات در تجزیه و تحلیل رقبای خود قیمت و، فروش، و روش بازاریابی و توزیع.
۱۰) نظارت بر آمار صنعت و روند در ادبیات تجارت دنبال کنید.
۱۱) توسعه و اجرای روش برای شناسایی نیازهای تبلیغاتی.
۱۲) مستقیم مصاحبه نظرسنجی آموزش داده است.
۱۳) طرح و ارزیابی روش ها و روش برای جمع آوری داده، مانند نظرسنجی، نظر سنجی، یا پرسشنامه، و یا ترتیب برای به دست آوردن داده های موجود.
شخصیت های مناسب این شغل
در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.
به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

 

منبع: http://iranestekhdam.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید