خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (7 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


آموزش کارآفرینی به کودکان

برخی ها معتقدند که کارآفرین بودن بخشی از ژنتیک ماست، اما واقعیت چیز دیگری است. به عنوان پدر و مادر، گاهی اوقات این حس را داریم که باید آینده فرزندان خود را مدیریت کنیم که البته قابل درک است، زیرا همگی بهترین ها را برای فرزندان خود می‌خواهیم، اما بعضی وقتها هم می‌بینیم

که برخی از پدران و مادران هستند که تصمیمات دوران کودکی را به عهده خودمان می‌گذارند و به ما اعتماد می‌کنند و همین امر بعدها از ما انسانهایی خود ساخته می‌سازد، زیرا خود را باور کرده و جرات ریسک کردن را پیدا می‌کنیم.
اما چگونه می‌توانیم کودکان خود را به سوی کارآفرینی تشویق یا بهتر است بگوییم به آنها در گرفتن تصمیم درست برای زندگی اشان کمک کنیم و مسیر درست را به آنها نشان دهیم؟

خودانگیزی را در آنها بالا ببرید

بارها شده است که زمان انجام تکالیف مدرسه با کودکانمان همراه شده و متوجه می‌شویم که کودکانمان این کار را برای ما یا آموزگارشان انجام می‌دهند. آنها هنوز درک نمی‌کنند که درس خواندن برای خودشان است، پس این وظیفه شماست که به آنها این واقعیت را متذکر شوید. اینکار باعث بالارفتن سطح خودانگیزی در آنها می‌شود.

آنها را به یافتن راه حل تشویق کنید

راه ساده ای است که همیشه برای کودکان خود راه حل های آماده را فراهم کنیم و در اختیار آنها بگذاریم، اما متاسفانه باید گفت که با این کار به آنها لطف نمی‌کنیم. اگر میخواهیم از آنها انسانهایی با فکر مستقل بسازیم، باید به آنها اجازه دهیم که از همان سالهای ابتدایی زندگی اشان، پاسخهای پرسشهای خود را بیابند. شاید هم بخواهید آنها را به گوگل یا به طور کل شبکه اینترنت رجوع بدید. بالاخره این کاری است که خودمان زمان برخورد با یک پرسش انجام می‌دهیم.

آنها را تشویق به خلاق بودن کنید

متاسفانه، خلاقیت همیشه در مدرسه پذیرفته نمی‌شود. دانش آموزان باید پیوسته درس بخوانند و سپس همان‌ها را از حفظ ارایه دهند.
بنابراین این شمایید که باید به آنها بگویید که چیزی بیش از آنچه آموزگارانشان به آنها می آموزند وجود دارد و اینکه بتوانند فراتر از آنچه را که پیش رویشان است  ببینید رویداد ستودنی است.

به آنها بیاموزید که چگونه پول خود را مدیریت کنند

به عنوان صاحبان یک بیزینس کوچک، این ماییم که باید مدیریت پول خود را بدست بگیریم. بسیاری از بیزینس ها به خاطر سو مدیریت از هم می‌پاشند. اگر به کودکان خود بیاموزیم که مدیریت پول خود را از همان سن 10 سالگی به دست بگیرند، نه تنها به آنها درک ارزش مسایل مادی را آموخته ایم، بلکه از آنها حسابداران بهتری ساخته ایم. زمانی که خودم کودک بودم، تمام دخل (پول تو جیبی) و خرجم(آبنبات و اسباب بازی و بعدهالباس) را درون کاغذی یادداشت می‌کردم.

به آنها بیاموزید که به مسایل اطراف خود اهمیت دهند

در دنیای مادی گرایی که در آن زندگی می‌ءکنیم، طبیعی است که کودکانمان لوس بار بی‌آیندو به مسایل اطراف خود آنچنان که باید اهمیت ندهند. تعداد زیادی از کودکان کم سن و سال اطرافمان را می‌بینیم که صاحب اسمارتفونها و تبلت های پیشرفته هستند و این را حق مسلم خود می‌دانند. آنهایی هم که ندارند، گویی دنیا برایشان رو به پایان است و این شمایید که باید هر طور شده برای آنها کالای مورد نظر را تهیه کنید. به آنها از وضعیت مالی خود بگویید وبگذارید اگر در شرایط تهیه چنین دستگاهی نیستید، کودکانتان از این واقعیت مطلع شوند.
به آنها نشان دهید که شکست بخشی از واقعیت است و آنها را به تسلیم نشدن تشویق کنید
این روزها نوجوانان خیلی سریع اگر چیزی بر طبق میلشان پیش نرود، تسلیم می‌شوند و فکر می‌کنند که شکست همیشگی است. این وظیفه شما به عنوان والدین است که به آنها توضیح دهید که شکست بخشی از هر مسیر به سوی پیروزی است. آنها را تشویق به برخاستن پس از هر شکست کنید.

از آنها انسانهای مستقل بسازید

می‌دانیم که نگرانی درباره کودکانمان احساسی همیشگی است. به همین دلیل است که گاهی اوقات بیش از حد از آنها محافظت می‌کنیم. مثلا زمانی که می‌توانند با پای پیاده یا دوچرخه خود به مقصد مربوطه بروند، آنها را با ماشین می‌رسانیم، زمانی که آنقدر بزرگ شده اند که چمدان خود را برای سفر ببندند، این کار را ما برای آنها انجام می‌دهیم. اینجاست که در اشتباهیم، اگر می‌خواهیم از آنها افراد مسیولیت پذیر و مستقلی بسازیم، باید کمی آنها را به حال خود بگذاریم.
بسیاری از کار آفرینان را می‌شناسم که اگر نگاهی به کودکی اشان بی‌اندازیم می‌بینیم که بسیاری از حرفهای و توصیه های من درباره آنها صدق می‌کند.

مترجم:سارا صریحی

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید