خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (6 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


به كودكان توانايي حل مساله ياد دهيد

طرز تفكر كار كارآفرينانه
هميشه با يك پرسش شروع مي شود؛"بزرگ شدي ميخواي چه كاره شی؟!" براي اكثریت خانواده ها، مشاغلي همچون پليس، آتش نشان، دكتر، نقاش و بالرين جزء بالاترين پاسخ ها هستند، تقريبا فقط يك درصد پاسخ ها مربوط به كارآفرينی است.

نورمن گلداستين، موسس  By Kids For Kid يك شركت آموزشي و خانوادگي كه مشتريانش را به دانش آموزان، معلمان و خانه دارها ارتباط مي دهد. هدف شركت او، برانگيختن، قدرت بخشيدن و كمك به نوآور شدن جوانان است. گلد استين مي گويد: كودكان از همان روز اول كه پشت ميز مدرسه مي نشينند بايد کارآفرینی  را به آن ها آموزش داد.
در ادامه او مي گويد: تفاوت زيادي در آموزش يك جوان 20 ساله با يك كودك در اولين زمان وجود دارد. سرانجام كارآفريني در نگاهي كه كودكان نسبت به دنيا دارند، تغيير خواهد كرد.
 
اهداف سازمان BKFK تغيير ديدگاه جهان، بوسيله رقابت جوانان در عرصه كسب و كارهاي شان است.
چالش هايي كه كودكان 7 ساله و بالاتر با آن ها برخورد مي كنند، باعث مي شود ايده كسب و كارهاي جديد را خلق كنند.
گلد استين مي گويد: "ما از خانواده هاي مان با تغييرات ياد مي گيريم." "از تربیت سخت گیرانه تا بسیار آزاد و یا غایب"
تجربه شخصی گلدشتاین پس از سال ها پرورش جوانان کارآفرین، ایده دخترش (قطعات شکسته مداد) بود که توانست در سال 2002، اختراعش را کسب کند و یکسال بعد سرمایه این کار را کسب کرد، 5 درصد هم سود برداشت کرد و توانست آن را در تمام کشور به فروش رساند.

گلدشتاین می گوید بچه ها نیاز به تشویق شدن در زمان اشتباهات شان دارند، باید اجازه دهید چیزهایی را خلق کنند و همان ها را بشکنند تا بتوانند نتیجه کسب کنند و تمام مهارت های کسب و کار را به راحتی می توان به بچه ها آموزش داد.
مکس والکس 17 ساله در اکثر برنامه های BKFK، شرکت کرده است. او اولین بار در سن 12 سالگی توانست بوسیله برنامه های BKFK، از مواد بازیافتی  وسایل با ارزشی بسازد. والکس برای ساخت سقف خانه خود، جایزه بهترین دکور در کشور را دریافت کرد. والک می گوید: "بوسیله رقابت و اختراع، صرف نظر از موفقیت یا شکست، توانستم اولین سازمان غیرانتفاعی خودم PuzzlestoRemember.org را برای بیماران آلزایمر تاسیس کنم.

والک در سال 2013 همراه با 10 نوجوان دیگر، جایزه Diller Teen Tikkun Olam را برای رهبری، نوآوری و تعهد به تبدیل جهان به مکانی بهتر دریافت کرد.
BKFK، یک روش برای پرورش کارآفرینان جوانی همچون والک ابداع کرده است. برای یادگیرندگان جوان این تکنیک بسیار ساده است و کودکان را در اولین مرتبه حل مساله شان تشویق می کند. بطور مثال در سال 2012، این شرکت با شرکت Sears در برنامه کوکان سال دوم پیش دبستان همراه شد و از آن ها خواست تا اسباب بازی هایی طراحی کنند که همالان شان بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند.

وقتی که بچه ها به پایه های سوم تا ششم برسند، می توانند با مفاهیم مختلف کسب و کار همچون برنامه های مالی، هزینه ها، بازاریابی، تبلیغات، سود و انسان دوستی آشنا شوند.
دنا هیل استاد بازاریابی دانشگاه هویزنگا موافق است که طرز فکر کارآفرینانه در کودکان باید در همان سنین پایین آغاز شود.
دنا هیل می گوید: "امروزه دانشجویان دیگر به دنبال کارهای ثابت با مزایا و بازنشستگی نیستند." "آن ها می خواهند به راحتی به عقب حرکت کنند و قسمتی از یک چیز بزرگتر باشند."
 

ماهنامه کارآفرین ناب- شماره 37
منبع: Forbes.com
مترجم: فرزانه بختیاری

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید