خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

موفقیت در کسب‌وکار بستگی زیادی به فرد کارآفرین و مهارت‌هایش دارد و این افراد بیش از سایرین به خودآگاهی نیاز دارند.

از آن جهت که میزان موفقیت در کسب‌وکار بستگی زیادی به فرد کارآفرین و مهارت‌هایش دارد لذا این قبیل افراد می‌توانند با درک صحیحی از نقاط قوت و ضعف خود در رسیدن به هدف‌هایشان کمک بگیرند.

از اولین گام‌های موفقیت، سفر به درون خویش است. کارآفرینان موفق، می‌دانند چگونه خود را به‌طور ماهرانه‌ای بشناسند و از قدرت‌های درونی، غریزه‌ها و شهود خود بهره‌برداری کنند.

آن‌ها با شناخت واضح و درست خود، به معاملات و ریسک‌های درستی در کسب‌وکار دست می‌زنند. کارآفرینان در مواجه‌شدن با نیروهای مخالفی که خارج از احساسات کنترل‌شده آن‌هاست، اگر خودآگاهی بالایی نداشته باشند ممکن است کسب‌وکارشان با شکست مواجه شود.

در زیر ۷ راه برای خودآگاهی بیشتر ارائه شده است:


۱- به‌طور درونی و باطنی خود را رهبری کنید.
 کارآفرینان موفق در درون خود نیرویی دارند که آن‌ها را به سمت جلو سوق داده و به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا به انجام سخت‌ترین کار‌ها تشویق شده و در مهارت‌هایشان استاد شوند. این نیروی درونی منحصربه‌فرد بوده، زیرا افراد باهم متفاوت‌اند و هرکس توانایی این را دارد که بتواند نیروی انگیزاننده درون خود را کشف کند. این نیروی درونی‌‌ همان چیزی است که کارآفرینان را در رسیدن به اهدافشان کمک می‌دهد. آن‌ها اعتقاددارند که تلاش خودشان منجر به دستیابی به هدف‌ها می‌شود. رفتن به این سفر درونی، به افراد توانایی شناخت خودشان و اینکه چه کسی هستند و چگونه باید تصمیم‌گیری کنند را می‌دهد.


۲- نحوه انجام کارهای جدید را یاد بگیرید.
 در هر وضعیت جدیدی در کسب‌وکار، کارآفرینان باید در مورد انجام آن اطلاعات کافی داشته باشند و روش درست انجامش را بدانند. افراد موفق از شروع کردن کار‌ها نمی‌ترسند زیرا بیشترشان می‌دانند سرمایه‌گذاری‌های موفق، در بلندمدت به ثمر خواهد رسید. افراد معمولی، کار را با هیجان بسیار زیاد شروع می‌کند ولی انگیزه‌شان به خاطر احساساتی مثل خستگی، بی‌حوصلگی، ترس و یا افزایش سردرگمی از بین می‌رود. ولی کارآفرینان موفق این احساسات را مدیریت می‌کنند، دیگران را رهبری می‌کنند، قواعد را یاد می‌گیرند و تناسب بین مسائل مختلف را می‌بینند.


۳- عواطف خود را کنترل کنید.
رهبران بزرگ بر دنیای درونی احساساتشان کنترل دارند. آن‌ها می‌دانند چه زمانی از احساساتشان جهت دستیابی به قدرت استفاده کنند و چه زمانی با خودکنترلی ازآنچه می‌خواهند عقب‌نشینی کنند. کارآفرینان موفق به ترس و عصبانیت خود اجازه نمی‌دهند در مواقع حساس تصمیم‌گیری، آن‌ها را کنترل کنند. ترس و خشم باعث می‌شود نتوان عواطف را از تفکر عقلانی و منطقی جدا کرد. تفکر منطقی، تمرکز شخص را در شرایط بحرانی حفظ کرده، فضایی برای تصمیم‌گیری خوب ایجاد می‌کند و به فرد کمک می‌کند فرا‌تر از احساسات پیش‌پاافتاده به‌سوی موفقیت گام بردارد. خود-کنترلی عنصری ضروری برای رسیدن به موفقیت است.


۴- ریسک کنید.
رهبران موفق می‌دانند که خودآگاهی حس اطمینانی در شرایط تصمیم‌گیری‌های دشوار برایشان به ارمغان می‌آورد. این خودآگاهی به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر و کارآمد‌تر شرایط دشوار را ارزیابی کنند. رهبران موفق با استفاده از مشاهده و یادگیری به متخصص الگوهای رفتاری و کسب‌وکاری تبدیل می‌شوند و قادر می‌شوند با شکست کمتر، ریسک بیشتری کنند.


۵- صبر و شکیبایی را نشان دهید.
کارآفرینان باتجربه، صبر زیادی دارند. گاهی اوقات آغاز کاری جدید نیازمند ترکیبی از استراتژی‌ها، هماهنگی مجدد کار‌ها، از دست دادن همه‌چیز و برگشتن به نقطه آغاز برای شروع مجدد است. صبر به کارآفرینان کمک می‌کند فرا‌تر ازآنچه تابه‌حال می‌دیدند، نگاه کنند و بدون عکس‌العمل آنی و از بین بردن فرصت‌ها، منتظر نتیجه کارشان بمانند.


۶- دنیای درون خود نسبت به واکنش‌ها و ترس‌های خود را داشته باشید.
 خرد منجر به استقامت می‌شود و رهبران ماهر آن را کلیدی برای موفقیت خود می‌دانند. وقتی دیگران تسلیم می‌شوند، کارآفرینان به راهشان ادامه می‌دهند. تداوم و استقامت منجر به موفقیت در دنیای کسب‌وکار شده و رهبران را در مسیر صعود مستمر نگه می‌دارد.


۷- کنجکاو باشید.
رهبران فقط با سطح مشخصی از موفقیت به رضایت نمی‌رسند. آن‌ها هنگامی‌که به یک سطحی از موفقیت تسلط پیدا می‌کنند نسبت به سطوح بالا‌تر کنجکاوی نشان می‌دهند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. این کشش نسبت به موفقیت بیشتر، از نیروی عاطفی و درونی‌ای نشأت می‌گیرد که از روی کنجکاوی و تمایل است. این کنجکاوی برای این است که ببینند چگونه می‌شود موفقیت بیشتری خلق و کسب کنند. وقتی میل به موفقیت از این کنجکاوی برخیزد، دیگر موفقیت محدودیت خاصی ندارد. عدم کنجکاوی منجر می‌شود به آنچه هست قانع باشید. رهبران هرگز قانع نمی‌شوند.


منبع: اقتصاد آنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر