خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین بودن، بسیار شبیه به زندگی در شهربازی است.


دقیقاً مانند شهربازی، از میان چراغ‌های روشن و موسیقی‌های بلند، وسایل بازی زیادی برای انتخاب و سوار شدن وجود دارد؛ احتمالا به آن‌جا نرفته‌اید که فقط سوار یک وسیله بازی شوید و تمام روز را در صف آن بایستید، بلکه آنجا هستید تا هیجان بازی‌های زیادی را تجربه کنید. باید بدانید که کارآفرینی هم همین طور است.


از یک ترن‌هوایی کارآفرینی به ترن‌هوایی بعدی
ابتدا از وسیله‌ی بازی کوچکی شروع می‌کنید. اولین ترن‌هوایی کارآفرینی‌تان احتمالا بزرگ‌ترین آن‌ها نیست. صف انتظار آن کوتاه است و بالا و پایین شدید ندارد؛ با این وجود جالب و ترسناک به‌نظر می‌رسد.

گرچه به‌عنوان کارآفرین، ارتفاعات جدیدی را تجربه می‌کنید اما این اشتیاق را دارید که از ارتفاعات بلندتری بالا بروید و بر چالش‌های جدیدی غلبه کنید. در نتیجه با توقف ترن هوایی بلافاصله در صف سوار شدن ترن بعدی می‌ایستید. شاید در لحظه‌ای که برای غذا خوردن منتظر می‌مانید، زندگی به حالت عادی برگردد. اما بعد از آن دوباره سوار می‌شوید، این بار سریع‌تر، شدیدتر و بیشتر.

زمانی‌که اوج هیجان ترن هوایی را تجربه می‌کنید، هیجان زده اما وحشت زده به خود قول می‌دهید که این آخرین بار باشد. در نتیجه بعد از این‌که ترن از حرکت باز ایستاد، به سراغ چند بازی آسان‌تر می‌روید، اما آدرنالین و هیجان‌تان را از دست خواهید داد. پس چه‌کار می‌کنید؟ بر‌می‌گردید و در صف می‌ایستید تا خود را برای سوار شدن به ترن‌هوایی بعدی آماده ‌کنید.

دلیل اصلی این که به شهربازی آمده‌اید این است که آن‌جا تعداد زیادی وسیله بازی برای سوار شدن هست، می‌توانستید در خانه بمانید؛ اما بلیط تهیه کردید تا تعداد زیادی وسیله بازی را سوار شوید و تمام مدت از هیجان سوار شدن وسیله‌ها لذت ببرید.

بعضی افراد همیشه از ترن‌هوایی کارآفرینی شکایت می‌کنند. آنها فکر می‌کنند، زمانی که کسب و کارشان پا گرفت و تیمی برای دستیابی به موفقیت ساختند و ... دیگر کار تمام است.

 


اما هیچ وقت تمام نمی‌شود! نکته‌ی کلیدی این است که باید ذهنیت خود را تغییر دهید تا بتوانید از تمام لحظات، حتی لحظاتی که در صف ایستادید یا منتظر خریدن غذا هستید نیز لذت ببرید. حتی به کوچک یا بزرگ بودن ترن‌هوایی اهمیتی ندهید.

کارآفرینان موفق از هر گامی که در مسیر کارآفرینی برمی‌دارند، لذت می‌برند. آنها چشم‌انداز و اهداف بزرگی دارند. اما تنها به مقصدشان فکر نمی‌کنند؛ بلکه از این سفر لذت می‌برند، طی آن رشد می‌کنند و همیشه تلاش می‌کنند بهترین خودشان باشند.

کارهایی که هر روز انجام می‌دهید برای توسعه و رشد خودتان است. هرچند که سخت و ترسناک به‌نظر می‌رسند. اما اگر در خانه بمانید، از لذت و هیجان شهربازی بی‌نصیب می‌مانید.


کسی که الان هستید به خاطر مسیری‌ ست که از آن گذشتید:
زندگی شما تا این لحظه مثل زندگی در شهربازی بوده‌ است و تمام مدت سوار ترن‌هوایی بوده‌اید. این موضوع از شما شخصی که اکنون هستید و ترن کارآفرینی که اکنون سوار آن هستید (و تمام ترن‌هایی که بعداً سوار خواهید شد) را می‌سازد. از صف ایستادن، سوار شدن، تمام بالا و پایین شدن‌ها و اتفاقات این میان لذت ببرید. شاید سخت به نظر برسد، مخصوصاً زمانی که سوار ترن کارآفرینی هستید و انتهای تونل هم هیچ نوری نمی‌بینید. اما این اتفاقات تمام می‌شوند و وقتی به گذشته نگاه می‌کنید؛ می‌بینید که مشکلات گذشته، باعث رشد شما شده‌اند یا فرصت‌های جدیدی پیش روی‌تان قرار داده‌اند.

هنگامی که سوار ترن هستید طبیعی است که بترسید، اما به خاطر داشته باشید که همین سوار ترن بودن باعث هیجان‌تان شده است. زندگی در شهربازی زندگی‌تان، از شما شخصی که الان هستید را ساخته است.


چگونه هر روز از ترن‌هوایی کارآفرینی لذت ببرید؟
ابتدا ترن‌هوایی فعلی خود را بپذیرید و با واقعیتی که در آن هستید، روبرو شوید. بقیه زندگی‌تان را داخل شهربازی خودتان سپری خواهید کرد. سواری هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد و همیشه ترن‌هوایی دیگری برای تجربه کردن هست. همیشه می‌خواهید سوار ترن بعدی شوید. همین موضوع شما را ارتقا می‌دهد.

بنابراین امروز این را بپذیرید و با آن روبرو شوید! کل زندگی خود را در آرزوی توقف ترن‌هوایی سپری نکنید و از این مسیر لذت ببرید. حتی اگر در بالاترین نقطه، پایین‌ترین نقطه یا حتی در صف ایستاده‌اید.

سال‌ها بعد وقتی به گذشته نگاه می‌کنید، از روشی که زندگی کردید راضی خواهید بود.

 


منبع: مدیر اینفو برگرفته از سایت entrepreneur.com

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر