خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

چگونه تشخیص دهیم شرایط کارآفرینی را داریم؟
با توجه به نقش مهم استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا،کارآفرینی جایگاه ویژه ای دارد. توسعه ی صنعتی و رشد آن به توسعه و رشد کارآفرینی بستگی دارد. کارآفرینان

افرادی هستند که طعم میوه اشتغال و رشد اقتصادی را به مردم می چشانند .
آیا احساس می کنید آشنایی لازم برای کارآفرینی را دارید؟
شرایط کارآفرینی و کارآفرین شدن از موضوعات مهم و جذابی است که ممکن است در ذهن هر شخص بلند پروازی خطور کند. در این متن کارها و ضوابط لازم و مربوط به شرایط کارآفرینی که قبل از راه انداختن کسب و کار باید به آن توجه کرد می پردازیم.
آیا کارآفرینی مناسب شما هست؟
کارآفرینی بسیار سودمند است اما برای هرکس مناسب نیست قبل از برداشتن نخستین گام ، لازم به گذراندن دوره های آموزشی است و باید زمانی را به آموختن شرایط کارآفرینی اختصاص دهید .
دسترسی به منابع مالی
از شرایط کارآفرینی نقدینگی و سرمایه جهت شروع کار است که این سرمایه بسته به نوع کار و تکنولوژی آن متفاوت است . باید برآوردی از بودجه ی در نظر گرفته شده برای ورود به کسب و کار داشته باشید و باید این موارد را بررسی و تخمین بزنیم.
• مقدار پولی که قرار است روی آن ریسک شود
• حداقل درآمد جهت تامین هزینه زندگی
• تعهدات ما نسبت به ادامه دادن طرح های اجرایی
• فرایند پوشش دهی حداقل مخارج زندگی یک ماهه با استخراج درآمد از آن کسب و کار
و مواردی که در کنار آن باید در نظر گرفته شود
• پرداخت‌های ماهیانه قبض ها و خریدهای اعتباری
• هزینه ی خوراک و پوشاک
• امور مالیاتی آتی که در واقع باید از مقدار درآمد شما و سرمایه ی مذکور کم شود

تشخیص ریسک های کاری و راه های کاهش آن

فاکتورهای مختلفی که باعث عدم موفقیت درکسب و کارمی شوند متعددند از جمله:
• کمبود تجربه
• فرآورده های نادرست
• زمان بندی ضعیف
• مدیریت نامناسب
• دارایی و سرمایه‌گذاری زیاد درساخت وساز و تجهیزات
• کمبود بودجه و پول
• قیمت‌گذاری نامناسب
کاهش ریسک
از دیگر راه های موفقیت در کارآفرینی پیدا کردن راه های کاهش ریسک است. اولین چالش ما باید تصمیم گیری راجع به ریسک های احتمالی مربوط به انتخاب مان باشد. و باید زمینه ی شغلی و کسب و کارراه اندازی شده را با دیگر زمینه های موجود مقایسه کنید و ببینید چه معیارهایی باعث موفقیت آنان شده است ، و همچنین همیشه لیستی از نیازهای مشتریان داشته باشید.
از خودتان مطمین شوید که شما مهارت های لازم برای اجرای این کسب و کار را دارید.
گذراندن دوره های آموزشی
باید دوره های آموزشی بیشتری درباره ی بازاریابی و مدیریت رابگذرانید. پ
قوانین اجرایی کشوری
تمامی مشاغل و کسب و کارها دارای توابع قانونی؛ ازجمله مالیات ، پرداخت عوارض ، امنیت و حمل ونقل می باشد واز دیگر شرایط کار آفرینی توانایی متابعت در برابر مصوبه های قانونی است.
ایده و بازاریابی
کارآفرین باید توانایی لازم جهت اجرایی شدن، مسایل فنی، تامین مالی و فروش محصول خود را داشته باشد . اگر فروشنده ی خوبی نباشید کسب و کارتان پایدار
نمی ماند.
پس ویژگی اصلی یک کارآفرین بازاری بودن و تعامل و آگاهی داشتن از بازار محصول است . و برای بازاری بودن تحلیل منطقی و پیش بینی احتمالات از شرایط شخصیت مورد نظر است . پس باید فاصله بین ایده و کارآفرینی را با دانش و اطلاعات،علم و تجربه، استعداد فردی پر کرد.
این ایده در طی فرایند طراحی محصول باید ارزیابی شود یعنی فاکتورهای فیزیکی،مکانیکی ، شیمیایی ، طرح ، نوع ، اندازه، معیارهای قیمتی و کیفیتی بازار مورد سنجش قرار بگیرد . و بازخورد این نتایج را برای تولید نهایی بکار ببرید.
منابع انسانی
یک کارآفرین نمی‌تواند در تمام ابعاد فنی و طراحی ،نقش اجرایی داشته باشد ،، لازم است بهترین نیروی انسانی که به بهترین شکل کار می کنند رابرگزینید،توان مدیریتی یک کارآفرین در انگیزش و قدرت دادن به نیروست که ضامن او برای کسب و کار می شود.
اقتصاد
متغیرهای اقتصادی مانند: نرخ بهره ،تورم و رشد اقتصادی چه به طور مستقیم و چه به طورغیرمستقیم بر شرایط کار تاثیر گذار است و ما نمی‌توانیم مستقل از مسایل اجتماعی، اقتصادی عمل کنیم و باید با تطبیق شرایط اجرایی بر متغیرهای اقتصادی شکل بگیرد.
مجوز
درصورت موفقیت و بهبود شرایط کاری باید به دنبال اخذ مجوزهای قانونی بروید . مجوزهایی که برای شروع یک کسب و کار لازم است، غیر از مجوزهای بهداشتی و زیست محیطی، بیمه تامین اجتماعی پرسنل، تحقیق در مورد ممنوعیت‌های استعمال تولید و فروش از مسایل قانونی؛ الزامی ست .
احراز تمام شرایط کارآفرینی طی فرایند مستمر و هدفمند شکل می گیرد . به مانند این همانطور که اثرپذیری هر یک متفاوت است در صورت نقص یکی از قوانین، دیگر شروط دچار اختلال می شود. تقویت یا ضعف هر یک از شرایط توسط دیگر متغیرها قابل جبران است. در صورت ادامه ی ضعف تعامل تجاری تان برهم می خورد.

حرف اخر

کارآفرینی بعنوان یک فرایند مملو از ریسک است که بر ابتکار، توانمندی ، علاقه ی کارآفرینان تکیه دارد، که باعث رشد کسب و کار، کارآفرین و جامعه می شود، با قدم گذاشتن در این مسیر نباید انتظار داشته باشید که همه چیز به خوبی جلو برود. اگر هر یک از شروط ذکر شده و دیگر راهکارهای اجرایی و پذیرفتن و کسب آگاهی بیشتر و ایمان به کار دارید، قدم در راه کارآفرینی بگذاریدوشروع کنید و میوه ی تلاش های خود را بچشید اما در غیر اینصورت به هیچ عنوان قدم در عرصه ی بازارکار نگذارید.

1-www.tivan.org
2-www.modirinfo.com
3-www.Article.ensani.ir

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید