خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (4 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مدال آورترین ورزش کار رزمی

پول کفش فوتبالیست ها را خرج ورزش های رزمی کنید
در گفت و گویی با پُر افتخارترین ورزش کار جهان
رسانه های مختلف او را پُر افتخار ترین ورزش کار جهان می دانند. نگاهی گیرا اما غمگین دارد گویی از اینکه کسی رنگ های مدال هایش را نمی بیند، ناراحت است.

سالیانی کاپیتان تیم ملی بود و امروز در کسوت مربی، قهرمان تربیت می کند. استاد ابوالفضل رجبی که تاکنون در بیش از هفتاد مسابقه جهانی شرکت کرده و نزدیک به چهل مدال طلا در پرونده افتخارات خود دارد  در هفتم تیر سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت خورشیدی در تهران متولد شده است. پُر افتخار ترین ورزش کار جهان، سلطان رینگ فرانسه را تنها در بیست ثانیه به زانو در آورد، اما امروز با دلی پُر درد می گوید: بازیکنان لیگ دسته سه فوتبال از ما محبوب ترند. متن زیر گفت و گویی گرم و صمیمانه با ایشان است.
كارآفرين ناب: استاد ابوالفضل رجبی از ورزش، ماهانه چه قدر درآمد دارد؟
درآمد ماهيانه كه نمي شود در نظر گرفت، در واقع هیچ؛ واضح تر اینکه برای دل و عشق مان کار می کنیم، شاید بتوان گفت ما افسران جنگ با تباهی جوانان این مملکت هستیم، منتها بدون کسب درآمد.
كارآفرين ناب: متولی مالی و حامی ورزش های رزمی در ایران چه نهادی است؟
ورزش های رزمي در  ايران به سه دسته عمده تقسیم می شوند: ورزش هایی که در المپیک حضور دارند، ورزش هایی که مربوط به مسابقات جهانی  است که سازمان جهانی دارد و دسته سوم ورزش های رزمی که برای عموم کم تر شناخته شده هستند و به طور کلی تحت عنوان ورزش های رینگی تعریف می شوند. اما در کشور ما کلاً از هيچ كدام از ورزشكاران حمايت نمي شود، حالا چه ورزشکارانی كه حرفه اي تمرين مي كنند و آماتور مسابقه مي دهند و چه بچه هايي كه اصلاً آماتور تمرين مي كنند. مثل همين هايي كه در هفته، سه یا چهار جلسه تمرين مي كنند. در کل تمام عزیزانی که در مرحله قهرماني تمرين مي كنند با هزينه شخصي در این مسابقات شرکت می کنند و از جای خاصی حمایت نمی شوند.
كارآفرين ناب: چه باید کرد که گرایش به سمت ورزش بیش تر باشد؟
وقتی مسئولان ورزشكارانی را که به مدال هاي المپيك و جهاني دست پیدا کرده اند به هيچ وجه مورد توجه قرار نداده و رسیدگی خاصی نمی کنند، این امر کاملاً طبيعي است كه جوانان ديگر هيچ گرايشي به ورزش رزمی نداشته باشند، البته مدتی به واسطه هیجاناتی که دارد، تمایل نشان می دهند اما خیلی سطحی و بسیار زود سرد می شوند.
كارآفرين ناب :چرا؟ مگر در این مسیر چه می بینند که سرد می شوند؟
طفل را حال پدر آیینه عبرت نماست                      گوش مال آدم از بهر بنی آدم بس است
يک مثال ساده می زنم. به نظر شما قهرمان المپيك ما براي چه ديگر در بازي ها حاضر نمي شود؟ به خاطر اين كه با او همان طور رفتار می شود که با يک فرد معمولي كه سَر ساختمان كار مي كند. ولي كشورهاي اروپايي با توجه به اینکه خودشان این نیروی انسانی افتخار آفرین در این عرصه را ندارند، روي ستاره هاي خارجی سرمایه گذاری می کنند، خوب هر فردی حالا ایرانی نه اهل هر کشور دیگر، وقتی مقایسه مادی کند کفه طرف مقابل سنگین تر است، بنابراین کوچ می کند و از مملکت اش می رود به همین سادگی، دو اتفاق بد می اُفتد، اول قهرمان را که ساختیم تحویل خارجی دادیم، دوم آن هایی را که در اول مسیر بودند دلسرد کردیم.



كارآفرين ناب: شما چرا نرفتید؟
به خاطر میهن و خانواده ام، اما گاهی که خیلی سخت می گذرد با خود می گویم کاش به یکی از ده ها پیشنهاد پاسخ مثبت داده بودم (می خندد).
كارآفرين ناب: عوامل موفقیت یک فرد در این عرصه چه چیزهایی است و کف هزینه ها چه قدر است؟
اين هم دوباره چند قسمت است، يعني چند عامل مي تواند باعث موفقيت يک ورزشكار باشد، اول انگيزه ي خود فرد كه چقدر زمان بگذارد، دوم مربي كه واقعاً اين ورزشكار را براي جوهره ي خودش بخواهد يا سرمايه ي پدري اش و سوم امكاناتي كه در اختيارش قرار می گیرد، مثل سالن و.... . فكر مي كنم كسي كه بخواهد به تيم ملي برسد، جدا از بحث رابطه که متأسفانه جامعه ورزشی سخت به آن مبتلا شده است، باید ماهی دست کم 300 تا 400 هزار تومان هزينه کند.
كارآفرين ناب: این ورزش ها چه قدر برای دولت بار مالی دارد؟
الان بچه هاي ما با هزينه هاي شخصي بر سکوهای جهاني می درخشند و مطلب مستند بالغ بر 95% اعزام هاي خارج از ايران با هزينه هاي شخصي صورت مي گيرد كه قریب به اتفاق آنان روی سکو هستند؛ البته درخواست نداریم دولت به اندازه فوتبال برای این ورزش بار مالی به دوش بگیرد اما لااقل پول کفش فوتبالیست ها را برای این ورزش هزینه کند، بعد "سیه روی شود هر که در او غش باشد".
كارآفرين ناب: اگر ورزشکاری در حین مسابقه دچار حادثه شود، مسئولیت اش بر عهده چه کسی است؟
با خانواده اش است. توانمندی مالی داشته باشند برای درمان اش هزینه می کنند اگر نه باید در یکی از آسایشگاه های بهزیستی  تا آخر عمر بماند.
كارآفرين ناب: پس صندوق حمایت از قهرمانان چه حمایتی  می کند؟
 من اصلاً در داشتن وجود خارجی این صندوق تردید دارم، زیرا در این سال ها هرگز نفهمیدیم که این صندوق چه می کند، اساس نامه اش چیست!؟ از چه کسی حمایت می کند؟! اصلاً در نظر این آقایان قهرمان کیست!؟
كارآفرين ناب: شما چند سال پیش به پرسپولیس اصفهان دعوت شدید، اگر زمان به عقب برگردد می پذیرید؟
 اگر اين اتفاقات را پيش بيني مي كردم، قطعاً فوتبال را ترجیح می دادم. امروز با داشتن ده ها مدال جهانی و اینقدر زحمت برای نام ایران سرفراز، احساس می کنم احترامی که یک بازیکن لیگ دسته سومی فوتبال دارد را ما نداریم، گویا مدال های رنگارنگ ما هم نظر کسی را جلب نکرده، متأسفم که بگویم با همه این عناوین و قهرمانی ها چیزی برای سربلندی نیست، اگر باعث سر افکندگی نباشد.


کارآفرین ناب: پُر افتخار ترین ورزش کار جهان تحت پوشش کدام بیمه است؟
من تحت پوشش بیمه خاصی نیستم، اینجا خاطره تلخی به ذهنم رسید که یادآوری آن بی مناسبت نیست. یکی از دوستان که الحق چهره درخشانی هم بود و می توان گفت می شد سال ها از او انتظار طلا داشت، برای برای مسابقات جهانی انتخاب شده بود. از آن جایی که پول شرکت در مسابقات را نداشت، برای به دست آوردن پول با موتور کار می کرد، اما متأسفانه طی حادثه ای تصادف کرده و هر دو پایش در این تصادف خرد شد و تا آخر عمر خانه نشین شد. حالا به نظر شما صندوق حمایت از قهرمانان چه حمایتی می کند؟ باید از مسئولین جامعه ورزش پرسید آیا این شیوه برخورد با ما قهرمانان که بیش از چهل مرتبه فقط شخص حقیر نوای غرور انگیز سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را در جهان طنین انداز کرده ام و نزدیک به هفتاد بار روی سکو رفته ام عادلانه است؟ متأسفانه نه تنها از هیچ بیمه ای بهره مند نیستیم بلکه هزینه های عوارض گوناگونی را هم که در این عرصه متحمل شده ایم، خودمان پرداخت می کنیم.
كارآفرين ناب: توقع شما از دولت تدبیر و امید چیست؟
جامعه رزمي تنها خواسته اش این است كه كسي را برای مدیریت در ورزش انتخاب کنند که درد کشیده ورزش باشد و معنی زحمت برای رسیدن به سکوهای قهرمانی را درک کند، با همه احوالی که گفتم ما توقع اقتصادي نداريم، خواهشی که داریم این است که ورزش حرفه ای را حرفه ای ببینند، ورزش زرمی را مثل یک شغل نگاه كنند، مثل حرفه، حرفه اي كه درآمد زا است.
كارآفرين ناب: حرف آخر
در پایان از همه کسانی که خواسته های عمومی را به گوش مسئولین محترم می رسانند سپاسگزارم. حضرت امام (ره) فرمودند: ورزشکاران باید به مولا علی (ع) اقتدا کنند و مقام معظم رهبری فرمودند: امر به ورزش امر به معروف است. به همه مسئولین یاد آوری می کنم هر ریالی در ورزش سرمایه گذاری کنید جلوی خرج شدن میلیون ها پول و صدها هزار نیروی انسانی برای مبارزه با مواد مخدر و درمان بیماری های ناشی از دخانیات و هزاران آسیب اجتماعی دیگر گرفته می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید