خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

24 وبلاگ پرمخاطب برای کارآفرینان

24 وبلاگ پرمخاطب برای کارآفرینان [قسمت اول]
مسلما شروع یک کسب و کار سخت است و در این راه افراد نیاز به پیشنهادهای زیادی دارند. کارآفرینان، سرمایه گذاران و وبلاگ نویسان زیادی هستند که پیشنهادهای کسب و کارشان را روزانه منتشر می کنند.

اما تشخیص اینکه کدام سایت ارزش خواندن دارد، کار دشواری است. در این گزارش لیست جالبی از وبلاگ های مرتبط به کسب و کارهای کوچک و خبرهای تکنولوژی برای کارآفرینان جمع آوری شده است که شامل مطالب خنده دار، دانش بنیان، انتقادی و تفکر برانگیز است. همه وبلاگ های پرمخاطبی هستند برای کسانی که می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند.

۱- وبلاگ Quora
نویسنده وبلاگ: می¬توانید هر کارآفرینی را که دوست دارید دنبال کنید از فرد ویلسون (Fred Wilson) تا مارک کوبان (Marc Cuban).
چرا این وبلاگ ارزشمند است: کوارا یکی از سایت های پرسش و پاسخ است. کارشناسان برای پاسخ دهی جدی به سوالات شما وقت می گذارند. شما می توانید موضوعاتی مثل “استارت آپ” و “کارآفرینی” را دنبال کنید. فرد ویلسون و مارک زاکربرگ از محبوب ترین ها هستند. پاسخ ها توسط افراد رای گیری و بهترین جواب نمایش داده می شود. شما می توانید جواب سوالاتی مثل “بهترین راه آماده سازی خود برای کارآفرینی چیست؟ و یا “چند پیشنهاد برای ارتباط با افراد باتجربه که می توانند به استارت آپ شما کمک کنند، چیست؟“را در این وب سایت بیابید.

مثال: چند پیشنهاد برای ارتباط با افراد باتجربه که می توانند به استارت آپ شما کمک کنند، چیست؟
بهترین جواب از رابرت اسکوبل (Robert Scoble): من اغلب با آدم های با تجربه وقت می گذرانم. در اینجا نکته هایی که به برقراری ارتباط شما کمک می کند، را خواهم گفت:
•    گوش دادن: خوب نیست که آنها ایده شما را بگویند، به نظرات آنها گوش بدهید، یادداشت کنید و از آنها راه ارتباطیشان را درخواست کنید. سپس به دنبال حل مشکل باشید یا ایده جدیدی مطرح کنید و نشان دهید که گوش داده اید.
•    به سراغ اصل مطلب بروید: افرادی مثل ران کانوی (Ron Conway) افراد پر مشغله و بسیار ثروتمندی هستند و زمان تنها چیز محدود در زندگی آنها است. بنابراین شما قرار است منبع ارزشمندی از آنها را بگیرید. پس به سراغ نکته اصلی بروید و از صحبت های حاشیه ای مثل بچه ها و موارد مشابه اجتناب کنید. مستقیم سوال اصلی را بپرسید، آنها به این روش عادت دارند.

 ۲- وبلاگ PandoDaily
نویسنده وبلاگ: سارا لاسی (Sarah Lacy)
چرا این وبلاگ ارزشمند است: سارا لاسی و گروه نویسندگانش در پاندو در تلاش هستند تا اتفاقات سیلیکون ولی را به تصویر بکشند. بیشتر کارمندان از TechCrunch هستند و بسیار قوی عمل می کنند. لاسی مصاحبه هایی با افراد با تجربه در تکنولوژی انجام داده و داستان های ناب کارآفرینی- تکنولوژی از استارت آپ ها را در وب سایت خود قرار داده است.
مثال: انجل لیست سرمایه مرحله دانه را دگرگون کرده است – آیا کارجویان و شغل ها نیز دگرگون خواهند شد؟
نوال راویکانت (Naval Ravikant) در یک شام کاری از دوستش پرسید اوضاع چطور است؟ دوستش روی صندلی جابه جا شد، شانه اش را با ناراحتی بالا انداخت و گفت “به کسب و کار نگاه تجاری شده است.” این یک تفسیر واقعی است که هر کسی آن را بیان نمی کند. زمان هیچ وقت برای بنگاه های سودده که از مشارکت محدود منتفع می شوند و کسب و کارشان را در جهت همیشگی پیش می برند، بهتر از این نبوده است. راویکانت در سایتش انجل لیست، جهان سرمایه گذاران خطرپذیر را که تا پیش از این بسیار محرمانه بود، به آرامی آشکار کرد. چیزی که بازیگران صنعتی هرگز فکر نمی کردند قابل انجام باشد. امروز انجل لیست همان کاری که برای سرمایه گذاران خطرپذیر انجام داد را برای جویندگان کار انجام می دهد.

۳- وبلاگ LinkedIn Today
نویسنده وبلاگ: لینکداین، مقاله ها را براساس پروفایل حرفه ای و ارتباطات اجتماعی کاربران جمع آوری می کند.
چرا این وبلاگ ارزشمند است: لینکداین اطلاعات مناسب برای صنعت شما و افراد فعال در آن صنعت را به اشتراک می گذارد که یک منبع خوب برای خبرهای کارآفرینی و کسب و کار است.
مثال: نمونه هایی از مقاله های لینکداین:
استخدام اولین کارمندان– Greylock Capital
تست فیس بوک از کلید جدید “Want”– فیس بوک

۴- وبلاگ Both Sides of the Table
نویسندگان وبلاگ: مارک ساستر (Mark Suster)، سرمایه گذار خطرپذیر در GRP و شریک پیشین و کارآفرین.
چرا این وبلاگ ارزشمند است: ساستر تا کنون دو شرکت راه اندازی و بعنوان مشاور فعالیت کرده است. به گفته خودش حالا به سمت نیمه تاریک سرمایه گذار خطرپذیر در حرکت است. او موقعیت هر کسب و کاری را از استارت آپ تا یک شرکت بزرگ و از موفقیت تا شکست قابل تصور می بیند. علاوه بر آن، او می تواند ایده های پیچیده را به ایده های ساده و قابل فهم تبدیل کند. او می داند چه چیزی برای پیروزی نیاز است و شما باید به آن گوش دهید.
مثال: من همیشه معتقد بودم ” بهتر است برای بخشش گدایی کرد تا از کسی قول گرفت.” این راه زندگی است و به معنی استفاده نادرست از موقعیت ها نیست بلکه به معنی زمان درست، برای کنار زدن مرزهاست. در مورد شناخت بسیاری از مردم در زندگی است که انکار کننده و ساکت هستند. گاهی باید تاس را پرتاب کنید و بگویید بیخیال!

۵- وبلاگ Penelope Trunk’s Brazen Careerist
نویسندگان وبلاگ: پنلوپ ترانک (Penelope Trunk)، موسس و هیئت مدیره Brazen Careerist
چرا این وبلاگ ارزشمند است: بعنوان یک کارآفرین سه زمانه، ترانک تجربیات زیادی برای اشتراک دارد. او با مهارت بسیار پیشنهادهای کسب و کار کوچک را با داستان های کوچک شخصی (گاهی هیجان انگیز و گاهی غم انگیز) برای وب سایتش ترکیب کرده تا شما مشتاقانه آنها را بخوانید. دیدگاه هایش قیمت ناپذیر است.
مثال: یکی از بدترین پیشنهادهای شغلی که مطمئنا تا به امروز دریافت کرده اید یا به دیگران پیشنهاد داده اید “عاشق چه چیزی هستید” است. من یک نویسنده ام اما بیشتر از نوشتن عاشق زندگی هستم، اگر چه برای آن چیزی بدست نمی آورم. همان طور که ممکن است تصور کنید، زندگی من در حال حاضر بسیار خوب است. اما من شبها بیدار نمی شوم که فکر کنم باید بنویسم یا زندگی کنم؟ زیرا تصمیمات کاری تصمیمات مرتبط به “چه چیزی را بیشتر دوست دارم” نیست. تصمیمات کاری در مورد “چطور می خواهم زندگی خودم را بنا کنم؟” است. پس چگونه ممکن است چیزی که عاشقش هستید را انتخاب کنید؟ نکته چیست؟
یک پیشنهاد عملی از من: چیزی که عاشقش هستید را انجام ندهید؛ چیزی که هستید را انجام دهید.

۶- وبلاگ Steve Blank
نویسندگان وبلاگ: استون بلانک (Steve Blank)، پروفسور کارآفرینی و نویسنده کتاب چهار گام تا تجلی (Four Steps to the Epiphany)
چرا این وبلاگ ارزشمند است: بلانک همه موضوعات کسب و کار از کارآفرینی در بنگاه های بزرگ تا نقش یک هیئت مدیره موسس را در وبلاگش مطرح کرده است. نظریه های تدریسش برگرفته از مطالب وبلاگش است. او خوانندگان را قدم به قدم با نکته ها و نمودارهای زیادی پیش می برد و بیشتر مطالب با یک نتیجه گیری نهایی پایان می یابد.مثال: کارآفرین واقعا کسیت؟ چهار گونه بنگاه کارآفرینی وجود دارد؛ کسب و کارهای کوچک، استارت آپ های مقیاس پذیر، شرکت های بزرگ و کارآفرینان اجتماعی. همه آنها با کارآفرینی عجین هستند. با این حال کارآفرینان در یک کلاس می پندارند سایرین کارآفرین نیستند. این پست به تفاوت ها و شباهت ها می پردازد و توضیح می دهد چرا چنین ابهامی وجود دارد.

۷-وبلاگ Church of the Customer
نویسنده وبلاگ: بن مک کونل (Ben McConnell) و جکی هوبا (Jackie Huba)، هر دو نویسنده و مشاور مدیریت هستند.
چرا این وبلاگ ارزشمند است: با جذب ۱۲۰ هزار خواننده روزانه، مجله فوربز این وبلاگ را بهترین وبلاگ کسب و کارهای کوچک مرتبط به وب در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد. این وبلاگ با بیان موفقیت و شکست بنگاه های بزرگ و کوچک، به کارآفرینان این فرصت را می دهد که از اشتباهات مشابه اجتناب کنند. فوربز در مورد انتخابش می نویسد: “همیشه چیزی برای یادگیری در مورد مدیریت مشتریان و وفاداری وجود دارد.”
مثال: اولین نکته؛ واضح است که هیچ وقت یک مشتری ناراضی در لیست آرزوهای دلخواه ما در دنیا نبوده است. اما ارتباط با او، فرصت ارزشمندی برای انجام کارهای فوق العاده فراهم می کند که می تواند وفاداری دهان به دهان را برای شرکت به ارمغان آورد. تحقیقات زیادی، درستی این مطلب را تائید کرده است. برای مثال تحقیقات تجربه مشتری شرکت TARP نشان داده مشتریانی که شکایت می کنند و سپس راضی می شوند ۸ درصد وفادارتر خواهند بود.

۸- وبلاگ Wise Bread
نویسنده وبلاگ: گروهی از نویسندگان و کارآفرینان متخصص پس انداز، کاهش هزینه و بودجه بندی عقلایی
چرا این وبلاگ ارزشمند است: اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، باید بدانید که صرفه جویی هم می تواند کسب و کار شما را بسازد و هم می تواند آن نابود کند. این وبلاگ نکاتی در مورد مدیریت مالی کسب و کار و پیشنهاداتی برای کارآفرینانی که می خواهند کارهای بزرگ با بودجه اندک انجام دهند، ارائه می دهد. همچنین موضوعات مختلفی مثل شروع برای کم و امتیاز دهی تبلیغات آزاد را در بخش مختص به کارآفرینی پوشش می دهد.

مثال: شروع یک کسب و کار بسیار دشوار است و نیازمند سطحی از تعهدات است که کمتر در سایر هدف ها به چشم می خورد. معمولا یکی از مهمترین تعهدات در کسب و کارهای استارت آپی تعهدات مالی زیاد است. با این حال راه هایی وجود دارد که می توان یک کسب و کار را با مقدار کمی سرمایه شروع کرد. دانستن اینکه چگونه این کار را انجام دهیم، می تواند یک پروژه سخت را قابل تحمل تر کند.

ادامه دارد ...

منبع: http://www.isfahanplus.ir



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید