خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

۲۴ وبلاگ پرمخاطب برای کارآفرینان

۲۴ وبلاگ پرمخاطب برای کارآفرینان [قسمت دوم]
در قسمت اول این مطلب با ۸ مورد از این وبلاگ ها آشنا شدید. قسمت اول را می توانید در اینجا بخوانید. برای آشنایی با ۸ وبلاگ دیگر که می تواند برای کارآفرینان کمک بزرگی باشد، با ما همراه باشید.

۹- وبلاگ AllBusiness.com
نویسندگان وبلاگ: مجموعه ای از کارآفرینان و متخصصانی که حوزه تخصصشان از بازاریابی تا استراتژی و مدیریت مالی است.
چرا این وبلاگ ارزشمند است: این وبلاگ چگونه پیشنهاد دادن، تحلیل و گزارش را از تمام متخصصین حوزه¬های مختلف کسب و کار گردآوری و پوشش می دهد. محتوا هر روز حتی آخر هفته ها به روزرسانی می شود و براساس دسته بندی های مختلف مثل “بازاریابی اینترنتی” و “استارت آپ ها” قابل جستجو است.
مثال: اخیرا با یک دوست که در ملاقات های کاری ماهانه شرکت می کرد، صحبت می کردم. بحث پیرامون دخیل کردن احساسات در تصمیم گیری بعنوان یک صاحب کسب و کار بود. شاید ترکیب این دو جالب نباشد اما واقعیت این است که احساسات هر روز پیش روی شماست. اگر کارمندی آسیب دید یا برای فرزندش مشکلی پیش آمد، شما باید آنجا باشید. کارمندان نیاز دارند که احساس حمایت کنند و می خواهند جزئی از شرکتی باشند که واقعا مراقب آنهاست. تلاش برای جداسازی مرخصی های طبیعی از مرخصی های کاری، شما را شبیه آدم های سنگ دلی می کند که به هیچ چیز به جز پول فکر نمی کنند. شما ممکن است کارمندانی داشته باشید اما مطمئنا آنها به دنبال فرصت های کاری بهتر هستند تا شما را ترک کنند.

۱۰- وبلاگ How To Change The World
نویسنده وبلاگ: گای کاوساکی (Guy Kawasaki )، نویسنده چند کتاب بازاریابی و کسب و کار و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر Garage Technology Ventures
چرا این وبلاگ ارزشمند است: WSJ این وبلاگ را یکی از ۱۵ وبلاگ کارآفرینی ارزشمند برای مطالعه معرفی کرده که انگیزه دهنده و امیدبخش صاحبان کسب و کارهای کوچک است. کاوساکی با کارآفرینان از دیدگاه یک سرمایه گذار خطر پذیر صحبت می کند. براساس تجربیات خودش به صاحبان کسب و کار پیشنهاد می دهد و همچنین در حد نیاز نظارت های واقعی انجام می دهد.
مثال: بسیاری از کارآفرینان نبود سرمایه را مشکل اصلی می پندارند و بر این باورند که داشتن فقط یک حساب بانکی پر، انگیزه زیادی برای شروع کسب و کار ایجاد می کند. اما بعنوان یک سرمایه گذار خطرپذیر، بسیار دیده ام وقتی شرکت ها سرمایه زیادی دارند چه اتفاقی می افتد. اصلا جالب نیست! در واقع تئوری من این است که پول زیاد بدتر از پول کم است. چرا؟ برای اینکه سخت کار کنند و خودشان را مجبور کنند تا نتیجه مطلوب بدست آورند.

۱۱- وبلاگ Entrepreneur Daily Dose
نویسندگان وبلاگ: گروهی از کارآفرینان باتجربه
چرا این وبلاگ ارزشمند است: یک برند کارآفرینی محتوای این وبلاگ را ساپورت می کند. همچنین جدیدترین خبرها، داستان ها و درس های بازاریابی را برای صاحبان کسب و کار کوچک منتشر می کند. مدتی پیش این وبلاگ مطلبی در مورد آنچه کسب و کارها می توانند از کمک مرد باتجربه قدیمی، جرج استین برِنر (George Steinbrenner) به کسب و کار در حوزه بیس بال بیاموزند و مفاهیم اصلاحات مالی برای کسب و کارهای کوچک منتشر کرد.
مثال: دو اتفاق جهان بازاریابی ویروسی را متحول کرد. اولد اسپایس Old Spice که یک برند قدیمی ازProcter & Gamble است، یک شبکه اجتماعی جذاب را آنقدر زیرکانه منتشر کرد که توانست قوانین بازاریابی شبکه های اجتماعی را تغییر دهد. بسیاری از این قوانین حتی برای اولین بار نوشته شدند. در نگاه اول یک کارآفرین ممکن است پدیده Old Spice را بعنوان عجایب ثروتمندان از دست بدهد، چیزی که فقط یک قدرت بازاریابی مثل P&G می¬تواند درک کند. اما وقتی قوانین بازاریابی آن آشکار شد، نه تنها کاملا قابل استفاده برای کسب و کارهای کوچک خواهد بود، بلکه یک فرصت کم هزینه کاملا ضروری نیز به شمار می رود.

۱۲- وبلاگ A VC
نویسنده وبلاگ: فرد ویلسون (Fred Wilson) شریک مدیریت دو شرکت سرمایه گذار خطرپذیر Flatiron Partners و Union Square Ventures
چرا این وبلاگ ارزشمند است: فِرِد، یک متفکر تاثیرگذار در جامعه کارآفرینی است. او بیش از دو دهه تجربه سرمایه گذار خطرپذیر دارد و در شرکتی مثل TheStreet.com سرمایه گذاری کرده که رتبه اول را در ده وبلاگ برتر سرمایه گذاران خطرپذیر TechCrunch’s در سال ۲۰۱۰ داشته است. ویلسون به خوانندگان وبلاگش به چشم یک جامعه نگاه می کند و تقریبا هر روز حتی در تعطیلات مجدانه به کامنت ها و پست ها پاسخ می دهد. با تجربه زیاد در دنیای استارت آپ ها، تفکرات فرد همیشه عمیق، مفید و بهتر از همه، کوتاه و قابل فهم است.
مثال: درک مشتریان از وب و موبایل
با توجه به ویژگی وبسایت¬هایی مثل فیس بوک و تویتر و با پیگیری ترافیک آنها در موبایل و با نگاهی به سایت¬های Alexa, comScore, Quantcast، به سختی می توان به محبوبیت آنها از سمت طرفدارانشان امید داشت. این نکته حتی برای شرکت¬های سهامی و رقبایشان هم درست است. روزهایی که می توانستیم بعضی از خدمات بی ربط را دور بریزیم، یا تعدادی وب سایت داشته باشیم و با دسته بندی بر رقابت شرکت ها با هم نظارت کنیم، از دست رفته است.

۱۳- وب سایت Small Biz Survival
نویسندگان وبلاگ: موسس وبلاگ بکی مک کاری (Becky McCray ) به گفته خودش کارآفرین شهر کوچک و گروهی از دوستان کارآفرینش
چرا این وبلاگ ارزشمند است: بر اساس سایت BlogRank این وبلاگ رتبه ۱۶ را از بین ۱۰۰ وبلاگ مرتبط به کسب و کارهای کوچک از آن خود کرده است. سایت BlogRank سایتی است که ۲۰ عامل مختلف مثل تعداد اعضای سندیکای ساده RSS، لینک های ورودی و الکسا (Alexa)را برای رنک بندی وبلاگ ها در نظر می گیرد. مک کاری براساس موفقیت ها و شکست های خودش و تجربه کارآفرینان شهرهای کوچک، پیشنهادهای ارزنده ای ارائه می دهد که می تواند برای تمام کارآفرینان ارزشمند باشد.
مثال: من اغلب نگران موضوعات شرکت¬های بزرگ نبوده ام، اما در دو ترفیع متضاد اخیر درس های خوبی برای یادگیری نهفته است. شرکت Fast Company یک مجله کسب و کار آینده نگر مشهور است. دانش سنتی می گوید آنها باید در یک کمپین اجتماعی پیش می رفتند. شرکت P&G نیز یک شرکت بزرگ در کنار برند Old Spice است. آنها هم باید با کمپین اجتماعی دچار مشکل شوند اما کاملا برعکس است.

۱۴- وب سایت Blog Maverick
نویسندگان وبلاگ: مارک کوبان (Mark Cuban) رئیس HDNet و صاحب Dallas Mavericks
چرا این وبلاگ ارزشمند است: کوبان به داشتن عقاید محکم و شجاعت برای بیان آنها مشهور است و البته وبلاگش فضای مناسبی برای ابراز آنها مهیا کرده است. مطالب وبلاگ، نکات جالب و اغلب انتقادی صنایع مرتبط به تکنولوژی، استراتژی ها و مدیریت کسب و کار است. نوشته هایش برای خواننده سرگرم کننده و دیدگاهش در مورد چگونگی انجام کسب و کار، چه موافق و چه مخالف قطعا محرک ذهن است.
مثال: اختراع برای آینده بخشی از کارآفرینی است. من می گویم خودتان را مجبور کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید. چرا که همیشه کسی منتظر است تا شما را از کارتان بیرون کند. کسی که فکر می کند ایده های بهتر، راه حل بهتر، و یا یک محصول بهتر و پرکاربردتر از شما دارد. اگر کسی باشد که شما را مجبور کند تا با یک عملکرد بهتر به نتیجه مطلوب برسید، وظیفه شماست که بعنوان صاحب شرکت جلوتر از آنها باشید. قبل از اینکه دیگران این کار را انجام دهند، باید خودتان خودتان را مجبور کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. مشتریان شما می توانند حرف هایی بزند که شما را نابود کند و خوب می دانند چگونه این کار را انجام دهند. به آنها گوش دهید و آنها را خوشحال کنید. آنها نمی توانند مسیر آینده محصول یا خدمت شما را ایجاد کنند. این کار شماست.

۱۵- وب سایت Small Business Brief
نویسندگان وبلاگ: موسسان رابرت کلاو (Robert Clough) و جنیفر لای کوک (Jennifer Laycock)، گروه Search Engine Guide و سایر همکاران و وبلاگ ها
چرا این وبلاگ ارزشمند است: بعنوان وبلاگ محبوب فوربز از بین وبلاگ¬های کسب و کار کوچک در سال ۲۰۱۰، این وبلاگ اطلاعات مهم برای صاحبان کسب و کار کوچک را از تمام وبسایت ها گردآوری و در یک مجموعه متمرکز می کند. همچنین داستان های اصلی اطلاعات و روندهای جدیدی که ویرایشگران پیدا می کنند را هم نشان می¬دهد. به بیان فوربز، وب سایت Small Business Brief مثل خواندن یک مجله کسب و کاری است که با مقاله هایی که شما انتخاب و هایلایت کرده اید، تدوین شده است.
مثال: اگر یک تصویر هزاران کلمه را بیان کند، یک ویدیو قطعا حرف بیشتری برای گفتن دارد. در چگونگی رسم یک دیاگرام، دستورالعمل یا لیستی از گام ها و کاربرد آن در زندگی، ویدیو بسیار ارزشمندتر است. چه شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید و به دمویی از محصولتان نیاز داشته باشید، یا یک هنرمند باشید که می خواهید مهارتتان را نشان دهید، و یا حتی یک مصرف کننده که دوست دارید دانشتان را با دیگران سهیم شوید، قبل از برداشتن دوربین نکات پیشنهادی ما را بخوانید.

۱۶- وبلاگ: Kevin Kelly’s Lifestream
نویسندگان وبلاگ: کوین کلی (Kevin Kelly) ویراستار اصلی و ویراستار کنونی مجله Large of Wired
چرا این وبلاگ ارزشمند است: ممکن است مجبور باشید پست های کوتاه کلی را چند بار بخوانید تا مفهوم آن را دریابید، اما ایده های بزرگ آنها در مورد رهبری و نوآوری ارزش آن را دارد.
مثال: قوانین اصلی موفقیت بی پایان است: همیشه به مشتری خدمت رسانی کنید، کیفیت را بسنجید، بهتر از رقبایتان باشید و لذت ببرید. طبیعت اقتصاد جدید هیچ کدام از این قوانین را تغییر نمی دهد. اما این قوانین باعث می شود یک نفر موفقیتی بدست آورد که کسی تا بحال بدست نیاورده است. اما اگر بخواهید آن را اندازه بگیرید، موفقیت نوعی جبر است. قانون بازده فزاینده می تواند آن را بدتر کند، اما موفقیت هنوز اجبارش را برای رسیدن به اوج دنبال می کند، اوجی که این روزها بسیار ناپایدار است. در اوج بودن وقتی شرایط در حال دگرگونی است یک ریسک است. برای هر شخص سالم، موفقیت باید همواره همراه با ترس از دست دادن باشد.
در شرایط اقتصادی جدید که به شدت غیرقابل پیش بینی و در حال تغییر است، مزیت رقابتی باید سریع و انعطاف پذیر باشد. سرعت و انعطاف اندازه و تجربه را به مبارزه می طلبد. سرعتِ یافتن جدیدترین ها، تنها نیمی از معادله و سرعت حرکت کردن نیم مهم دیگر است.

منبع: http://www.isfahanplus.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید