خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هر طرح کسب‌وکار باید دارا باشد
هر طرح کسب‌وکار باید دارا باشد

۱۰ موردی که هر طرح کسب‌وکار باید دارا باشد
زمانی که یک ایده‌ی کلی برای یک استارتاپ دارید، شیرجه زدن در آن بسیار اغواکننده است، اما عدم ایجاد یک طرح کسب‌وکار با تمام جزئیات مسیری است که اکثر کارآفرینان آن را اشتباه می‌روند. یک طرح کسب‌وکار ساده می‌تواند وجه تمایز بین یک ایده و کسب‌وکار موفق باشد.

این موضوع به شما اجازه می‌دهد اهداف خود را تعیین کنید و مشخص کنید چگونه به طور واقع‌گرایانه باید آن‌ها را بسنجید. در فرآیند ایجاد یک طرح کسب‌وکار باید درک درستی از بازار خود و رقابتی که بر مبنای واقعیت‌هاست نه آمال، داشته باشید.

در ادامه، ۱۰ آیتمی که هر طرح کسب و کار باید دارا باشد را می‌بینید.
بررسی رقابت
اگر شرکت‌ها در طرح کسب‌وکار خود فقط روی خودشان تمرکز کنند اشتباه بزرگی می‌کنند. کسب‌وکارها قسمتی از طرح خود را به رقابت و اینکه چگونه ایده‌هایشان با بقیه فرق داشته باشد اختصاص می‌دهند.
استیو مارتولِلی می‌گوید: اول، ویژگی منحصر بفرد خود را مشخص کنید، چه کاری می‌توانید انجام دهید تا توان رقابتی خود را تا ده برابر بالا ببرید؟ سپس، فرضیه خود را توسط حرف زدن با مشتریان احتمالی آزمایش کنید. آیا چیزهایی که قصد دارید به آن‌ها ارائه دهید به همان اندازه که فکر می‌کنید ارزش دارد؟ یافتن پاسخ این دو سؤال مهم‌ترین برنامه‌ریزی است که هرکس می‌تواند انجام دهد.
نوآوری
شرکت‌هایی که به نوآوری ارزش می‌دهند باید از همان ابتدا آن را در الویت قرار دهند. طرح کسب‌وکار شما باید روش‌هایی که از طریق آن استارتاپ شما می‌تواند بدیع و پیشگام باشد را نشان دهد.
اِمی هاچنز می‌گوید: خلاقیت باید جزء اساسی هر طرح کسب‌وکار باشد. با افزودن خلاقیت در طرح خود، این روند خودخواسته خواهد شد و نه واکنش‌پذیر یا تصادفی، و صحنه را برای فرهنگ خلاقیت و نوآوری به مدت طولانی می‌آرایید.
یک برنامه با احتمالات پیش‌بینی نشده
به نظر خیلی غیرمحتمل می‌آید که همه چیز طبق برنامه پیش رود. جاستین پالمر میگوید: کارآفرینان باید برنامه‌ای با احتمالات پیش‌بینی نشده داشته باشند که به آن‌ها اجازه دهد در صورت عدم پیشروی بر اساس پیش‌بینی‌ها، تغییرات لازم برای مدل کسب‌وکار را اعمال کنند.
آمادگی برای موفقیت
از سویی دیگر، کسب‌وکار باید همیشه آماده‌ی موفقیت‌های غیرقابل پیش‌بینی باشد. طرح کسب‌وکار شما باید علاوه بر سناریوهای نرمال، موفقیت‌های عظیم و بهترین سناریوها را مدنظر قرار دهد.
الی کاپلان می‌گوید: زمانی که کار خود را شروع کردم به هیچ وجه برای موفقیت و میزان رشدی که بدست آوردم آماده نبودم. من باید برنامه‌ی بزرگتری می‌چیدم و آماده‌ی رشد سریعتر می‌شدم به جای اینکه سورپرایز شوم و دوباره برنامه‌ریزی کنم.
ارزش‌ها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان
یک طرح عادی کسب‌وکار، بازار مورد نظر شرکت را از طریق اطلاعات آماری مانند سن، جنسیت و میزان درآمد مورد بحث قرار می‌دهد. اگرچه، کسب‌وکار باید حتی دید وسیع‌تری داشته باشد و فاکتورهایی چون شیوه‌ی زندگی، نیازها، و امیال مشتریان مورد نظر خود را تعریف کنند.
آمبر گودیناف می‌گوید: ارزش‌ها، شیوه‌ی زندگی، عادات و علایق مشتریان به شما بینش عمیق‌تری درباره‌ی نیازها، خواسته‌ها و مشکلات مشتریان می‌دهد که کمک می‌کند محصولات و خدماتی ارائه دهید که واقعاً پاسخگوی آن نیازها باشد و مشکلات آن‌ها را حل کند. هرچه این کار را بهتر انجام دهید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.
استراتژی رسانه‌های اجتماعی
از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی نیرویی حاکم در بازاریابی و جذب مشتری است، طرح کسب‌وکار باید مشخص کند که شرکت چگونه به نفع خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.
استفانی سیکارلی می‌گوید: هیچ طرح کسب‌وکاری نباید بدون در نظر گرفتن قسمتی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از کارهای بازاریابی برای حمایت و جذب مشتری باشد. این تلاش‌ها می‌تواند به منظور تبلیغ برای شرکت و بهینه سازی موتور جستجو مورد استفاده قرار گیرد.
تاکتیک‌های درگیر کردن کارمندان
اگر کسب‌وکار شما به کارمندانی نیاز دارد، باید بدانید که چگونه آن‌ها را فعال نگه دارید که بر مسئولیت‌هایشان تمرکز کنند.
بیل رُزنتال می‌گوید: این برنامه باید شامل روش‌هایی باشد که به کارمندان نشان دهد رفاه و سعادتشان هم‌راستای رفاه شرکت است.
یک برنامه‌ی خروج
فراهم کردن استراتژی خروج در طرح خود کمک بزرگی برای زمانی‌ست که تصمیم به فروش کسب‌وکار خود دارید، اگرچه ممکن است آخرین چیزی باشد که هنگام آغاز کار به آن فکر کنید. همچنین یک استراتژی خروج که بخوبی در مورد آن تحقیق شده است، می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران کمک کند.
مایک اسکانلین می‌گوید: به عنوان یک شرکت تازه تأسیس، شما باید به سرمایه‌گذاران نشان دهید ۱۰ برابر سرمایه‌شان به آنها برمی‌گردد. لیستی از خروجی‌ها -ادغام شرکت‌ یا عرضه‌ی اولیه سهام (IPO)- در برنامه خود تهیه کنید تا سرمایه‌گذاران را راضی کنید که اگر در شرکت شما سرمایه‌گذاری کنند، در طول سه تا هفت سال افراد زیادی خواهان خرید آن هستند.
راهی برای اجرایی کردن طرح
یکی از چالش‌های کلیدی برای کسب‌وکارها اجرایی کردن آنها در واقعیت است. تمامی طرح‌های کسب‌وکار باید شامل رهنمودی برای اجرا شدن باشند.
لیندا پوفال می‌گوید: اغلب، زمانی که روند برنامه‌ریزی تمام می‌شود اعضای تیم خسته می‌شوند، و تمایل دارند عقب بکشند و همه چیز را به شیوه‌ای که سابقاً انجام می‌دادند به انجام برسانند.
تعهد برای پیگیری طرح
ایجاد یک طرح کسب‌وکار باجزئیات، در صورتی که شما و کارمندانتان به آن متعهد نباشید بخوبی عمل نمی‌کند، بنابراین شرکت‌ها و کارمندان باید به پیروی از نکات مشمول در طرح متعهد شوند.
باب شیریلا می‌گوید: طرح کسب‌وکار باید شامل تعهدی امضاشده از جانب تیم رهبری باشد. این کار ضامن این است که رهبران این طرح را می‌فهمند و از آن حمایت می‌کنند. تصمیم‌گیری همگانی کلید پیشرفت شرکت است.

منبع: http://ponisha.ir/blog/author/admin

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید