خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


هنگام شروع یک کسب‌وکار جدید 

هنگام شروع یک کسب‌وکار جدید از این ۷ نفر دوری کنید
شروع یک کسب‌وکار جدید یکی از چالش برانگیزترین کارهایی‌ست که می‌توانید انجام دهید، و از سخت‌ترین بخش‌های آن این است که اطرافیان اغلب درک نمی‌کنند چرا تا این اندازه سخت کار می‌کنید، بویژه وقتی درآمد چندانی هم ندارید. همچنین متوجه نمی‌شوند چرا زمان زیادی را دور از آنها سپری می‌کنید. حتی ممکن است

بعضی از آنها بخاطر شروع کسب‌وکار از شما برنجند، یا شما را ناامید کنند، بگویند ایده‌تان احمقانه و غیرممکن است. شاید با خود بگویید ثابت کردنتان به این افراد اوضاع را بهتر خواهد کرد، اما در بیشتر موارد توضیح دادن بی فایده است.

نادیده گرفتن افراد منفی‌باف بهره‌وری و هوش فرد را بالا می‌برد. محققان ۱۲۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند که از آنها خواسته شده بود با افرادی که دوستانه یا توهین آمیز رفتار می‌کردند، صحبت کرده یا آنها را نادیده بگیرند. پس از ۴ دقیقه، یک ورزش فکری در اختیار هر شرکت کننده قرار گرفت که احتیاج به تمرکز زیاد داشت. شرکت‌کنندگانی که افراد منفی‌باف را نادیده گرفته بودند عملکرد بهتری نسبت به آنهایی داشتند که خود را درگیر این افراد کرده‌اند. بنابراین محققین به این نتیجه دست یافتند که اجتناب از افراد منفی‌نگر در حین تعاملات اجتماعی ذهن را محفوظ نگه می‌دارد.
اجتناب از اشخاص منفی‌باف در شروع یک کسب‌وکار برای بهره‌وری و هوش فرد نیز ضروری ست. اگر می‌خواهید استارتاپ موفقی داشته باشید، مطمئن شوید از افراد زیر دوری خواهد کرد:
۱- فردی که می‌گوید تنها یک انتخاب دارید.
هیچوقت فقط یک انتخاب نخواهید داشت. وقتی کسی مجبورتان می‌کند بین دو گزینه انتخاب کنید -یا او یا کار- یک قدم به عقب برگردید.
ارائه یک گزینه به کسی که گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد به انتخاب هابسون معروف است. توماس هابسون در کمبریج صاحب اصطبل بود و به مشتریانش گفت یا آن اسبی که به در نزدیکتر است را ببرند یا اصلا هیچکدام را نبرند. (البته که افراد انتخاب‌های دیگری داشتند از جمله اینکه محل‌های دیگری هم وجود داشت تا بتوانند از آنجا اسب بگیرند یا حتی بیشتر از یک اسب ببرند).
“یا” یک خیال باطل بوده و به گونه‌ای بازی قدرت است: همیشه بیش از دو گزینه خواهید داشت. دفعه‌ی بعد که کسی به شما “یا” می‌گوید، بگویید “نه ممنون”. “یا” را تبدیل به “و” کنید.
۲- فردی که سعی دارد شما را متقاعد کند برای موفقیت به او نیاز دارید.
برای موفق شدن نیاز به شخص دیگری ندارید. داشتن افراد مثبت‌اندیش اطرافتان نیروی شما را مضاعف می‌کند اما این تصور که برای کسب موفقیت به دیگران نیاز دارید تصوری نابجاست، چراکه نشان می‌دهد دیگران برای منفعت شخصی خود از شما اینگونه استفاده می‌کنند. این نیاز خیلی سریع به وابستگی تبدیل خواهد شد.
بنابراین در مورد افراد منفی‌نگری که سعی دارند به شما ثابت کنند هیچ کاری را به تنهایی نمی‌توانید انجام دهید، با احتیاط رفتار کنید. اگر کسی حمایت خود را از شما دریغ کرد به شرطی که خواسته‌اش را انجام دهید، او را کنار بزنید و کسی را پیدا کنید که بدون انگیزه‌ی پنهانی از شما و کسب‌وکارتان حمایت کند.
۳- کسی که سعی دارد به شما القا کند حس کنید مراقبت از او وظیفه‌ی شماست.
شما مسئول خوشبختی دیگران نیستید. وقتی افراد بخاطر وقت نگذراندن با آنها یا انجام ندادن خواسته‌هایشان در شما احساس گناه ایجاد می‌کنند، بازی قدرت کرده اند؛ می‌خواهند شما را کنترل کنند.
اگر برای چنین افرادی مدتها نقش عصای دست را بازی کرده‌اید، ذهنتان نسبت به قربانی بودن شرطی شده است. کم کم باور می‌کنید که باید شادی خود را قربانی خوشبختی دیگران، و موفقیت خود را صرف موفقیت دیگران کنید. و این همان انتخاب از روی ناچاری است (انتخاب هابسون).
به یاد داشته باشید همیشه می‌توانید “هردو” را داشته باشید. شما و اطرافیان می‌توانید همزمان باهم شاد باشید. مشکل اینجاست که برخی افراد نمی‌خواهند خوشحال باشند و برای کسب موفقیت زیادی تنبل هستند. شما مسئول این اشخاص نیستید پس آنها را به حال خود بگذارید، عصای دستشان نباشید.
۴- کسی که مدام اشتباهات گذشته و کاستی‌های کنونی‌تان را به شما یادآوری می‌کند.
چیزی آزاردهنده‌تر از این نیست که وقتی بالاخره در زندگی خود تغییرات مثبت ایجاد کرده‌اید و یک نفر مدام اشتباهات گذشته‌تان را یادآوی کند. همه افراد اشتباه می‌کنند، همه شکست می‌خورند. درگیر نشوید، باید خودتان را بخاطر همه چیز ببخشید.
اگر خود را نبخشید دیگران از اشتباهات علیه خودتان استفاده می‌کنند، شما و گذشته‌تان را کنترل می‌کنند و باعث می‌شوند باور کنید بخاطر اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید نمی‌توانید ریسک پذیر باشید. به حرف این افراد گوش ندهید، درعوض از گذشته درس بگیرید. آینده‌ی کاریتان به قدری جالب هست که نخواهید وقت خود را صرف حسرت خوردن برای گذشته کنید.
۵- کسی که تلاشتان را ناچیز می‌شمارد.
وقتی یکی از اطرافیان شما به موفقیت بزرگی دست یابد، طبیعی ست که کمی احساس حسادت کنید. مغز شما فورا تلاش می‌کند یافته‌های دیگران را با دستاوردهای شما مقایسه کند. اگر طرف مقابل به نتایجی متفاوت یا بهتر از شما رسیده ذهن شما اتفاقات را توجیه کرده و باعث می‌شود نسبت به خودتان احساس بدی نداشته باشید.
یک فرد بالغ با هیجان‌زدگی و فکر کردن به اینکه ” اگر سخت تلاش می‌کردم من هم می‌توانستم موفق شوم” دستاوردهای دیگران را توجیه می‌کند. اما یک فرد بی‌تجربه با گفتن “عجب شانسی دارد” و یا با بی ارزش کردن کار آنها موفقیت‌های دیگران را توجیه می‌نماید.
تنها راه دستیابی به موفقیت‌های بیشتر در کسب‌وکار، حذف افراد کوته فکری‌ست که سعی دارند شما و تلاشتان را کوچک بشمارند. باید به اندازه‌ی کافی پخته باشید تا دستاوردهای دیگران را تمجید کرده و برای کسب موفقیت بیشتر، بی دریغ به آنها کمک کنید. پس برای موفقیت در کسب‌وکار، به موفقیت‌های دیگران احترام بگذارید.
۶- کسی که شما را به نسخه‌ی بدی از خودتان تبدیل می‌کند.
در زندگی همه‌ی ما فردی وجود دارد که چهره‌ی بدی از ما به نمایش می‌گذارد. شاید یک همکار قدیمی و پرخاشگر باشد، یا شریک زندگی کنترل گر و یا حتی یکی از اعضای خانواده. هرکسی که هست، اجازه ندهید شخصیت‌تان را تصاحب کند. اگر فکر می‌کنید در کنار کسی جاهلانه رفتار می‌کنید، از او دوری کنید.
شما خود واقعیتان را می‌شناسید و می‌دانید برای محقق کردن اهداف کاری باید چگونه باشید، پس همیشه بهترین نسخه از خودتان را ارائه دهید، بویژه در شروع کسب و کار جدید. همچنین اطراف خود را از کسانی پر کنید که در نشان دادن خود واقعیتان از شما حمایت می‌کنند.
۷- خودتان (خودی که افکار و عادت‌های مخرب دارد).
تنها یک نفر هست که می‌تواند شما را از رسیدن به اهداف بزرگتان باز دارد—خودتان. شما می‌توانید یا بزرگترین دشمن خود باشید یا بهترین دوستتان. پس، به عادات بد و مخرب خود که ممکن است مانع موفقیت شما گردند، نگاهی بیاندازید.
اغلب انسان‌ها خود را تخریب می‌کنند زیرا از پیشرفت می‌ترسند. می‌ترسند هویت کنونی خود را از دست دهند. این افراد برای رسیدن به اهدافشان پیشرفت می‌کنند و ناگهان، قبل از رسیدن به آن، از آن دست می‌کشند.
دلیل اینکه انسان‌ها از پیشرفت دست می‌کشند این است که با “خود قدیمی‌شان” راحت‌ترند. آنها نسبت به اینکه قرار است تبدیل به چه کسی شوند (و آیا می‌توانند کنترلش کنند)، نامطمئن‌اند پس عمدا شکست می‌خورند. باید از این بخش وجود خود جلوگیری کنید. خود قدیمی را رها کرده و فرصتی برای انسانی که می‌توانید باشید، فراهم نمایید. موفقیت کسب‌وکارتان نیز وابسته به همین موضوع است.

منبع: ponisha.ir/blog/author/admin

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید