خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هر کارآفرین باید در آن سرمایه گذاری کند
هر کارآفرین باید در آن سرمایه گذاری کند

۵ چیز که هر کارآفرین باید در آن سرمایه گذاری کند
همه‌ی ما می‌دانیم اصطلاح سرمایه گذاری بازنمایی چیست: معمولا دلالت اصلی آن بر این است که مقداری پول برداشت شود و با آن اوراق قرضه یا سهم‌هایی از یک صندوق سرمایه گذاری مبتی بر شاخص ، یا یک شرکت سهامی عام یا خاص، خریداری شود. ولی هر کارآفرینی باید دست به برخی سرمایه گذاری های زمانی بزند

، اگرچه این سرمایه گذاری ها، نرخ بازده مبتنی بر درصد سالانه‌‌ای را به ارمغان نمی‌آورد اما هم از لحاظ شخصی و هم از لحاظ حرفه‌ای به بازدهی بیشتر می‌انجامند، بازدهی‌ای که به خوبی از آن چه در بازارهای مالی عمومی رخ می‌دهد نیز، فراتر می‌رود.

درک بیشتر این مفهوم‌ها خیلی آسان به نظر می‌رسد ولی واقعیت این است که بسیاری از کارآفرینان -به‌ویژه آنها که تازه‌کار هستند- زمانی که ۱۶ ساعت در روز را غرق در کار هستند و در آن مدت هم وقت‌های آزاد اندکی دارند، این مفهوم‌ها از نظر‌شان دور می‌ماند. دشوار است که بگوییم چگونه چنین چیزی، از نظر ذهنی و جسمی، سلامتی را به خطر می‌اندازد، به‌ویژه که این قضیه هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها انجام پذیرفته باشد.
بیایید نگاهی به پنج فرصت ساده داشته باشیم که با بهره‌برداری از آنها می‌توانید زمان خود را صرف سلامتی و بهداشت خود سازید، یک سرمایه گذاری که تاثیر شگرفی در کسب‌و‌کار شما خواهد داشت.
۱.درون‌پویی (مراقبه)
درون‌پویی می‌تواند چیزی به سادگی نشستن روی صندلی باشد آن‌هم درحالی که هدفون به گوش‌تان زده‌اید و به مدت پنج دقیقه به موسیقی آرامش‌بخش مورد علاقه‌تان گوش می‌دهید، با این هدف که ذهن‌تان را آرام سازید.
بله، شما می‌توانید هر روز به مدت ۳۰ دقیقه در اتاقی ساکت بنشینید و به انجام فهرست کاملی از نرمش‌های درون‌پویی و دم‌های عمیق بپردازید. ولی اگر قرار است شروعی ساده‌تر داشته باشید، از ابزارک‌هایی چون “هِداِسپیس” استفاده ‌کنید که تنها طی ۱۰ دقیقه با دستورالعملی باورنکردنی، شما را سرحال، هشیار و آماده فعالیت، می‌سازند. این مانند فشار دادن دکمه “باز شروع ” (ری استارت) رایانه است که سبب می‌شود حواس شما به‌طرز قابل توجهی جمع شود.
۲.خواب
این نمونه‌ای از سرمایه گذاری زمانی است که واقعا نباید تردیدی در آن باشد_بی‌شک شما باید خواب کافی داشته باشید تا بتوانید تا جایی که امکان دارد بهره‌ور، متمرکز و مولد باشید. اگر احساس می‌کنید زمان کافی برای خواب ندارید، باید چاره‌‌ای بیندیشید تا زمانی را برای آن ترتیب دهید. هرچه‌ بیشتر از خوابیدن خودداری کنید، بهره‌وری کمتری در تقریبا همه‌ی زمینه‌ها خواهید داشت.
بر پایه‌ی آنچه دوستان ما در “هاروارد بیزینس ریویو” می‌گویند “خواب ناکافی…توانایی ما در فرآیند تقویت و تثبیت یادگیری را که طی روز رخ می‌دهد، عمیقا مختل می‌سازد. به عبارت دیگر کم‌خوابی در حافظه ما تخریب به بار می‌آورد. ”
آیا این به مذاق ذهن کارآفرینانه‌تان خوش می‌آید؟ البته که نه. در همان مقاله گفته می‌شود که تنها ۵/۲ درصد از ما به کمتر از ۷ ساعت خواب شبانه نیازمندیم- پس خدمت بزرگی به خودتان بکنید و هر شب دست‌کم هفت ساعت خواب برای خودتان سرمایه گذاری کنید.
۳.یک کلاس تند‌خوانی
هرچند این سرمایه‌گذاری زمانی، کمی سرمایه‌گذاری مالی هم می‌طلبد، اما این سرمایه گذاری مالی در برابر بازگشت اساسی بالقوه‌ای که برای شما خواهد داشت، خیلی ناچیز است. با صرف هزینه‌ای حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار و زمان شش ساعت، می‌توانید در یک کلاس حضوری تندخوانی و حافظه در شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند همچون “آیریس ریدینگ” شرکت کنید. من و همسر عزیزم در یک دوره‌ی حضوری شش ساعته شرکت کردیم و اینک پس از کلاس، سرعت خواندنِ هر دوی ما دو برابر زمانی شده است که وارد کلاس شده بودیم، بی‌آنکه این افزایش سرعت به بهای کاهش درک ما از متن تمام شود.
مهم است که در صورت امکان بتوانید حضوری در کلاس شرکت داشته باشید چرا‌که این کار باعث می‌‌شود از پیرامون خود جدا شوید و توجه خود را به‌طور کامل بر موارد درسی متمرکز کنید. این کار به افزایش بازدهی شما، هم از نظر زمانی و هم از نظر سرمایه گذاری مالی می‌انجامد. در منطقه زندگی شما، کلاس‌های حضوری وجود ندارد؟ جای نگرانی نیست، دوره‌های برخط (آنلاین) هم وجود دارند.
۴.ورزش
این هم مانند خواب، از آن دست موضوعاتی است که به سادگی می‌توان به بهانه نداشتن زمان، از آن صرف‌نظر کرد. قضیه از این قرار است که: شما نمی‌توانید در سلامت ذهنی بر موضوعات تمرکز داشته باشید- تمرکزی که امری حیاتی برای موفقیت شما به شمار می‌آید – مگر‌اینکه به سلامت جسمی دست یابید. قرار نیست به‌گونه‌ای تمرین کنید که انگار می‌خواهید تا قله‌ی اورست پیاده‌روی کنید، ولی شما باید هر روز به مدت ۱۵ دقیقه، خون‌تان را به گردش درآورید و قلب‌تان را نیز به تپش. بله، هر روز باید این کار را انجام دهید.
ورزش می‌تواند به پرورش ایده‌های نو، فکر‌های واضح‌تر و افزایش تحمل بینجامد که همه‌ی این‌ها برای کسب‌و‌کار شما بسیار حیاتی به شمار می‌آیند، پس در ورزش سرمایه گذاری کنید و اثر این ورزش را با خوردن یک همبرگر مک‌دونالد بزرگ پس از آن، از بین نبرید.
۵.مشاوره گرفتن
یکی از بهترین‌ راه‌ها برای دور زدن “سعی و خطا” در فرآیند تصمیم‌گیری، وقت گذاشتن یا سرمایه گذاری زمانی برای یافتن یک مشاور و دریافت مشاوره از اوست. این مفهوم تازه‌ای نیست ولی قطعا انجام آن زمان‌بر است. این نیازمند سرمایه گذاری مدت زمانی معادل چند هفته یا حتی چند ماه است ولی به شما اجازه می‌دهد تا توصیه‌ها و راهنمایی‌های کسی را دنبال کنید که قبلا چندین بار، امیدوارانه در موقعیت شما بوده است، این به شما امکان می‌دهد که بهتر و سریع‌تر تصمیم بگیرید.

منبع: http://bazdeh.org

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید