خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

داستان برند چیست؟

داستان برند (Brand Story) چیست؟ شامل چه مواردی‌ست؟
داستان برند (Brand Story) یک روایت منسجم است که تمام حقیقت‌ها، اتفاقات، تاریخچه و احساساتی را که توسط برند شما به وجود آمده است، در بر می‌گیرد. برعکس تبلیغات سنتی، که در مورد برند شما آگاهی‌رسانی می‌کند و برند شما را به نمایش درمی‌آورد؛ داستان برند بایستی یک واکنش احساسی

را به مخاطب الهام ببخشد.
برخی از مواردی که می‌تواند داستان برند شما را تشکیل دهد، این موارد هستند:

    تاریخچه برند شما (از کجا شروع کردید؟ چگونه شروع کردید؟ چه مصیبت‌هایی سر راهتان بود؟ و…)
    محصول‌تان چیست؟ چه بود؟ چه تغییراتی کرد؟ واکنش اولیه مردم نسبت به محصولتان چه بود؟ شما چه کردید؟ (مثلا می‌توانید چند رمز و راز را نیز درباره این که اصلا چه شد که تصمیم گرفتید فلان محصول را تولید و معرفی کنید، بگویید)
    بازاریابی‌تان چگونه بود؟ چه چالش‌هایی داشتید؟ چگونه به این موقعیت رسیدید؟
    می‌توانید در مورد اتفاقاتی که در داخل شرکت‌تان و بین اعضا می‌افتد صحبت کنید.
    در مورد خودتان بگویید! مثلا کجا درس خواندید؟ از چه زمانی تصمیم گرفتید که این شرکت را تاسیس کنید؟ واکنش دوستان و آشنایان‌تان چه بود؟
    و…

چند نمونه بسیار کوتاه در مورد داستان برند و تاثیر آن

    اپل، برندی که کارش را از یک گاراژ شروع کرده بود و استیوجابزی که داستان زندگیش، احساسات واکنشی مردم را نسبت به برند اپل، دو چندان می‌کرد.
    بیل گیتسی که حتی یک لحظه هم تسلیم نشد و با نوآوری‌هایش، به جرأت می‌توان گفت که زندگی چندین میلیارد انسان را تغییر داد.
    مارک زاکربرگی که یک شبکه‌ی کوچک برای ارتباط دانشجویان MIT، راه‌اندازی کرد و بعد از آن فیس‌بوکی که می‌شناسیم را خلق کرد. فیس‌بوکی که پشت‌بندش شبکه‌های اجتماعی دیگر آمدند و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تبدیل به بخشی از Life Style درصد بسیار بالایی از مردم جهان شد.

اما این نوع داستان‌ها فقط مختص برندهای بزرگ دنیا نیست! به شخصه خود بنده با برند «تخفیفان» آشنا نبودم. اما وقتی که چندین مصاحبه و گزارش را در مورد بنیان‌گذار آن که یک «خانم» می‌باشد خواندم و دیدم و شنیدم؛ ذهنم درگیر این برند شد. این خانم توانسته بود محدودیت‌هایی را که در مورد زنان وجود دارد، از سر راهش بردارد؛ این که بر خلاف باور عموم، ثابت کرد که یک خانم می‌تواند یک کارآفرین موفق باشد و کارهای بزرگ انجام دهد و…

یا برای مثال داستان برند دیجی‌کالا که از خرید یک دوربین استوک از بازار، توسط برادران محمدی شروع شد و بعد از آن داستان بزرگ شدن برند دیجی‌کالا را که می‌خوانیم، این که چه شد تا به جایی رسیدند که تبدیل به چهارمین وب‌سایت پربازدید ایران شدند (سوم هم شدند البته)، چه شد که به درآمد روزانه‌ی میلیاردی رسیدند و… همه‌ی این‌ها درگیری مخاطبان را با برند دیجی‌کالا بیشتر می‌کند و بر اصلی‌ترین موضوعی که در بحث برندینگ وجود دارد، یعنی ذهنیت مردم نسبت به یک برند، تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.
داستان برند را ما می‌نویسیم یا دیگران؟

پاسخ این سوال این است که «هر دو!»
هم شما می‌توانید رسانه‌ها و مردم را از داستان برند خود مطلع کنید و هم رسانه‌ها و مخاطبان‌تان می‌توانند دست به قلم شوند و با توجه به اتفاقاتی که در مورد برندتان اتفاق می‌افتد، بخشی از داستان برند شما را می‌نویسند.

    داستان برند، یک سند مکتوب جداگانه‌ای که در یکی از قفسه‌های شرکت‌تان نگهداری می‌کنید نیست!

حتی اگر یکی از مردم عادی هم بخواهد نظری مثبت و حتی منفی را در مورد برندتان بگوید، این نظر او می‌تواند بخشی از داستان برند شما باشد. بنابراین باید مراقب باشید که برندتان هیچگاه به یک ویژگی منفی معروف نشود! وگرنه شما می‌مانید و یک لکه‌ی بدرنگ که بر روی داستان برندتان نقش بسته است.

منبع: http://modir.tv

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید