خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

احتمالا برای ساختن محصول و خدمات و طراحی وبسایت چیزهایی در ذهن دارید ، اما آیا به باقی موارد فکر کرده اید؟ موفقیت یک استارتاپ یک شبه ایجاد نمی شود.

صبر کافی و سخت کوشی برای قرار گرفتن در مسیر درست لازمه این کار است. فارغ از فعالیتی که امسال قصد شروع آن را دارید ، این هشت نکته پیش از شروع کار به شما کمک شایانی می کنند.

این هشت نکته پیش از شروع کار به شما کمک شایانی می کنند که عبارت اند از :
۱. در مورد وضعیت مالی خود واقع بین باشید.

در مورد جایگاه فعلی خود در زندگی بیاندیشید. آیا شما توانایی تامین هزینه های شخصی و کسب و کار خود را دارید؟ آیا پس اندازی دارید که تا پیش از رسیدن به سوددهی بتوانید حقوق کارمندان تان را بپردازید؟

بسته به نوع کسب و کارتان ، بین ۶ هفته تا ۶ سال ممکن است طول بکشد تا به سوددهی برسید. با مشاهده موارد مشابه و بررسی پیش بینی کنید که چه زمانی از نقطه سر به سر خارج شده و پس از صرف هزینه ها می توانید پس انداز انجام دهید. دقت داشته باشید که معمولا پروژه ها در مدت بیشتری از زمانی که انتظار داریم به نتیجه می رسند و هزینه ای بیش از چیزی که انتظار داشتیم خواهند داشت.

معمولا بهترین حالت برای استارت یک کسب و کار جدید ، داشتن یک کسب و کار جانبی است که تا زمانی که کسب و کار اصلی به نتیجه می رسد ، پاسخگوی هزینه های شما باشد.
۲. برای انتخاب نام و برند خود دقت و زمان کافی اختصاص دهید.

انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار ، نقطه شروع استارتاپ و برند شما است. قبل از نهایی کردن نام انتخابی تان، مطمئن شوید که نام دامنه (Domain) مناسب آن موجود و قانونا برای ثبت و استفاده آزاد باشد.

ابتدا در دیتابیس های رسمی برای نام مورد نظرتان جستجو کنید تا مطمئن شوید که پیش از شما ، شخص یا شرکت دیگری در شهرهای دیگر (یا اگر فعالیت شما بین المللی است در کشوری دیگر) از این نام استفاده نکرده باشد. سپس همین روند را برای نشان تجاری انجام دهید.
۳. یک بار دیگر ایده کسب و کارتان را تحلیل و بررسی کنید.

چه مشکلی را می خواهید حل کنید؟ زندگی چه کسانی در نتیجه کسب و کار شما بهبود می یابد؟ در مراحل اولیه روند انجام کار ، بررسی کنید که از دید مشتری نهایی ، کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد. مطمئن شوید که یک بازار واقعی وجود دارد و تنها در تصورات شما نیست ، مدل کسب و کار (business model) و ارزش گذاری درست در مورد کسب وکارتان (value proposition) انجام داده اید و تنها به این خاطر که رییس خودتان باشید یک استارتاپ را راه اندازی نکنید.

در گام نخست نیاز نیست تا یک سند صحافی شده ۱۰۰ صفحه ای مرتب به عنوان مدل کسب و کار تهیه کنید. اما رئوس مطالب باید به اندازه کافی جزییات داشته باشند تا بتواند ضعف های طرح را پیش از شروع مشخص کند.
۴. شبکه سازی ، شبکه سازی و باز هم شبکه سازی.

هر شخصی که ملاقات می کنید به طور بالقوه می تواند مشتری ، همکار ، مشاور یا مشوق کار شما باشد. با درخواست های ملاقات با افراد حرفه ای حیطه کاری خود، استارت یک رابطه را بزنید و در کنار آن با افراد دیگری که تجربیات موفق و حتی ناموفقی در راه اندازی کسب و کار خود داشته اند قرار ملاقات تنظیم کنید. پیشنهاد صرف یک قهوه در محیطی آرام و با کلاس کاری مناسب و یا حتی یک تماس تلفنی در زمانی از پیش تنظیم شده می تواند گزینه مناسبی باشد.

خجالت را کنار بگذارید ، در عین حال که به اوقات و برنامه های افراد احترام می گذارید ، ترسی از این نداشته باشید که با آنها قرار ملاقات بگذارید. در ملاقات ها به آنها این اجازه را بدهید تا در مورد چیزی که علاقه دارند حرف بزنند، حتما صورتحساب را شما حساب کنید و پس از قرار ملاقات نیز با ارسال یک پیغام برای آن فرد، از وقتی که برای شما قرار داده است تشکر کنید.
۵. کسب و کارتان را از زوایای مختلف واکاوی کنید و شرحی از آن بنویسید.

بیانیه آسانسوری  به معنی عبارتی است که به شکل خلاصه بتواند یک حرفه ، محصول ، خدمات ، سازمان یا رویداد و ارزش پیشنهادی آن را شرح دهد.

نفس نامگذاری آن به «بیانیه آسانسوری» بر این سناریو استوار است که شما بدون برنامه ریزی قبلی با شخصی مهم در آسانسور روبرو شده اید. اگر بتوانید در زمان کوتاهی حدود ۳۰ ثانیه تا دو دقیقه که در آسانسور به سر می برید بیانیه آسانسوری خوبی داشته باشید، در انتها به شما این فرصت داده می شود که صحبت هایتان را ادامه دهید ، کارت ویزیت رد و بدل کنید و یا یک قرار ملاقات برنامه ریزی کنید.

هدف از بیان این عبارت رسیدن به این نکته بود که ما باید از قبل خود را برای موقعیت های اینچنینی آماده کنیم. باید سوالاتی که ممکن است از ما پرسیده شود را از پیش برای خود طراحی کرده و برای آنها پاسخ های مختصر و مفید داشته باشیم. ضمن اینکه برای هر سوال نیز بهتر است چند پاسخ داشته باشیم که در شرایط مختلف و برای افراد مختلف ، پاسخ مناسب مورد استفاده قرار بگیرد . چند نکته را در نظر داشته باشید ، یکی اینکه مدت زمانی که در اختیار دارید ممکن است حدود ۱۵ ثانیه یا حداکثر ۵ دقیقه (برای مثال در یک مهمانی) باشد. دوم اینکه درست است که پاسخ های خود را از پیش طراحی کرده اید اما حرفی که می زنید نباید مصنوعی و از پیش طراحی شده به نظر برسد. کاملا طبیعی برخورد کنید و بنا به موقعیت ، لحن مناسب را انتخاب کنید.
۶. درباره نوع شرکت تصمیم گیری کنید.

اینجا مرحله ای است که باید تصمیم بگیرید مدیر مالک و همه کاره کسب و کارتان باشید و یا شرکت سهامی و مسئولیت محدود تشکیل دهید. یک شرکت شخصی ، ساده ترین حالت یک شرکت تجاری است ، اما به شما امکان جداسازی بین دارایی های خود و کسب و کارتان را نمی دهد. در حالی که در یک شرکت مسئولیت محدود یا شرکت سهامی ، حساب های شما جدا از حساب شرکت است.

تصمیم هوشمندانه ای که می توانید در همان ابتدا بگیرید ، ترتیب دادن یک قرار ملاقات با یک حسابرس یا کارشناس مالیاتی است که به شما در مورد نوع شرکت مناسب مشاوره بدهد. پس از این که در مورد نوع شرکت تصمیم گرفتید ، می توانید بر همان اساس به دنبال ملزومات بعدی از جمله تامین سرمایه ، شرکا ، سرمایه گذاران ، تاسیس شرکت و سایر مراحل اداری باشید.
۷. اسناد کاری خود را از همان ابتدا به شکلی مرتب نگه داری کنید.

زمانی که نام و چارچوب کلی کسب و کارتان شکل گرفت ، نوبت به افتتاح یک حساب شرکتی می رسد. داشتن یک حساب شرکتی برای نقل و انتقالات حاصل از قراردادها امری حیاتی و غیرقابل اجتناب است. در این مرحله در عین حال که تمرکز شما بر روی ایجاد محصول/خدمت است باید اسناد مالی خود را نیز به دقت نگهداری و هر گونه هزینه ای که انجام می دهید را یادداشت کنید. با یک کارشناس مالیات مشورت کنید تا به شکل قانونی از حداکثر تخفیف های مالیاتی بهره مند شوید.
۸. مفهوم موفقیت برای شما چیست ؟

در مسیر کارآفرینی شما ، این مرحله بسیار مهم است. افراد مختلف ارزش ها و اولویت بندی های متفاوتی دارند. یکی ممکن است به دنبال دست یافتن به یک تعادل بین کار و زندگی باشد که در آن هم لذت زندگی و هم جدیت کاری در نظر گرفته شود. دیگری ممکن است به دنبال عواید مالی زیاد و بازنشسته شدن زودتر باشد.

کمی زمان بگذارید و در این مورد فکر کنید. این که موفقیت از نظر شما چه تعریفی دارد. سپس به راهی که می توانید از طریق آن به موفقیت دست پیدا کنید بیاندیشید.

اقتصادآنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید