خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (4 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تحقیقات بازار در مورد کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید می‌تواند تصویر درستی از ادامه مسیرتان به شما بدهد. نتایج این تحقیقات زمانی مفید

خواهد بود که از افراد مناسب به شیوه‌ای درست و در قالب سوالاتی صحیح پرسش صورت گیرد.

مدل تجاری رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد که امروزه رستوران‌های زنجیره‌ای و هتل‌های بسیاری در دنیا از آن پیروی می‌کنند، مثال خوبی برای تشریح پنج اصل مهم در تحقیقات بازار به شمار می‌رود. این پنج اصل عبارتند از:

1- تحقیق و بررسی اولیه

2- تهیه طرح تحقیق

3- تنظیم برنامه اجرایی

4- گرد آوری اطلاعات و

5- تحلیل داده‌ها
این رستوران در ابتدا با تحقیق و بررسی اولیه بازار که اصل اول از اصول تحقیقات بازار به شمار می‌رود توانست نیاز جامعه را پیدا کرده و خط مشی کسب و کار خود را بر اساس آن و به بهترین نحو تعیین کند. در قدم بعدی این شرکت با تعیین دقیق بازار هدف خود که اقشار مرفه و متوسط جامعه را شامل می‌شد اصل دوم یا همان تهیه طرح تحقیق را هم پشت سر گذاشت. اینک زمان آن فرارسیده بود که با تعیین مدل تحلیل و تعیین فرضیه‌ها، اصل سوم یعنی تنظیم برنامه اجرایی را عملی نماید. اما اصل چهارم که رویای سرمایه گذاران شرکت و بیش از نیمی از مردم دنیا را به واقعیت تبدیل کرد چیزی جز گردآوری اطلاعات نبود، چراکه مک دونالد با استفاده از اطلاعات بازارهای هدفش به چنین موفقیتی دست یافت؛ استفاده صحیح از این اطلاعات به نوعی بود که این شرکت با توجه به ذائقه چینی‌ها و همچنین حضور رقیبش KFC، در چین جوجه را هم در کنار محصولاتش سرو کرد. در نهایت این برند معروف با توجه به تاثیر عوامل محیطی، اجتماعی و سیاسی بر بازار (به طور مثال سرو گوشت گوسفند بجای گاو در هند)، گرایش مصرف کنندگان (رستوران هایی با نمای چوب در فرانسه و میز و پیشخوان های متناسب با جثه مردم چین) و شناسایی فرصت‌های بازار (تمرکز بر بچه‌ها برای حفظ وفاداری نسل آینده) توانست گوی سبقت را از رقبایش برباید که این نتیجه تحلیل داده‌ها یعنی اصل پنجم تحقیقات بازار بود.

حال آن که هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بدون شناخت رقبایش و همچنین گرایش مصرف کننده‌ها به موفقیت دست یابد و این گویای نقش کلیدی تحقیقات بازار پیش از شروع هر کسب و کاری است.

daneshemrouz.com

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید