خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دسترسی به غذای سالم و مغذی از جمله نیازهای اولیه انسان است و از زمان‌های گذشته تا‌کنون انسان‌ها در پی پیدا‌کردن راهی بودند که بتوانند به غذاهایی با بالاترین درجه از سلامت و

کیفیت دست پیدا کنند. با پیدایش شهرها و مکانیزه‌شدن فرآیند تولید مواد غذایی، دسترسی به غذا آسان‌تر شده‌ ولی از طرف دیگر به نظر می‌رسد صنعتی‌شدن فرآیند تولید، سلامت غذا را به خطر انداخته است. این است که اگر به دور و برمان نگاه کنیم، می‌بینیم که افراد دوباره به سمت استفاده طبیعی‌تر از مواد غذایی گرایش پیدا کرده‌اند. علی محبوبی نیز با داشتن همین دغدغه و رساندن مواد غذایی سالم و محلی به دست ساکنان شهرها استارت‌آپی به نشانیmahalifood.com‌ را راه‌اندازی کرده است. او ۳۷سال دارد و متولد خطه ‌سرسبز شمال و شهرستان املش است و لیسانس خود را در رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد لاهیجان گرفته است. علی بعد از فارغ‌التحصیلی راهی تهران می‌شود و به مدت ۴ سال به عنوان کارمند دولت کار می‌کند ولی از آنجایی که کار کارمندی با روحیات او سازگار نبوده، تصمیم می‌گیرد که کارمندی را رها کند و قدم در دنیای کارآفرینی بگذارد. «‌در سال ۸۹ که از کار کارمندی بیرون آمدم، سایتی‌ راه‌اندازی کردم که در آن کار موفق نشدم. سایت یک مارکت‌پلیس به نام ایران صفحه، شبیه بامیلو بود و نگاهم این بود که همه فروشگاه‌ها یک صفحه اختصاصی داشته باشند. با فروشگاه‌های زیادی هم در این رابطه مذاکره کردم و هزینه زیادی نیز صرف کردم ولی چون تجربه نداشتم، نتوانستم به نتیجه برسم. به نظرم هر کسی که می‌خواهد وارد کار آزاد و استارت‌آپ شود، باید به قول معروف کاسب باشد. حالا این ویژگی یا به صورت ژنتیکی در فرد وجود دارد یا باید آموزش ببیند. من خودم در این مدت به دلیل عدم تجربه خیلی سختی کشیدم البته معتقدم که در هر شکستی یک تجربه نهفته است.»

با توجه به تجربه‌ای که در استارت‌آپ قبلی خود داشتید، چه شد که ایده محلی فود را خواستید راه‌اندازی کنید؟
استارت‌آپ ایران صفحه خیلی پر‌هزینه بود و نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی داشت و لازم بود که شریکی داشته باشم ولی از آنجایی که در ایران فرهنگ شراکت خیلی جا‌نیفتاده، شراکت سخت است و هرچقدر هم که بخواهیم خوب کار کنیم ولی چون سیستماتیک کار نمی‌کنیم و احساسات و دوستی نیز درگیر کار می‌شود، با مشکل روبه‌رو می‌شویم و به کار لطمه می‌خورد. به همین دلیل تصمیم گرفتم کار سبکی را راه بیندازم که بتوانم به‌تنهایی اداره کنم. از طرفی به منبع عظیم مواد غذایی سالم به خصوص در روستاهای شمال ایران اشراف داشتم. با این تفکر و اینکه بتوانم کمکی به روستاییان کرده باشم و از طرف دیگر غذای سالم را به دست مردم در شهرها برسانم، تصمیم گرفتم «محلی‌فود» را راه‌اندازی کنم.

در محلی فود چه محصولاتی می‌فروشید؟
ما عضو انجمن ارگانیک ایران هستیم و محصولات ما ارگانیگ و طبیعی است. دسته‌بندی محصولات نیز شامل برنج، دمنوش، روغن، عسل، سرکه، مرغ تازه و غیره می‌شود.

تامین‌کنندگان محصولات را چطور پیدا می‌کنید؟
با تامین‌کنندگان از طریق نمایشگاه‌های مواد غذایی که برگزار می‌شود، ارتباط می‌گیریم و از طرف دیگر نیز با اهالی روستاهای شمال و چند استان دیگر ارتباط گرفته‌ایم و محصولات را از این طریق تامین می‌کنیم. درحال حاضر نزدیک به ۱۰ تامین‌کننده با ما کار می‌کنند.

جمع‌آوری و ارسال محصولات از شهرهای مختلف برای شما سخت نیست؟ محصولات را چطور به دست مشتری می‌رسانید؟
ما محصولات را از قبل از تامین‌کنندگان خریداری می‌کنیم و همیشه دپویی از محصولات را داریم. بعد از اینکه سفارشی در سایت ثبت شد، خودمان ارسال را انجام می‌دهیم. ما کیفیت محصول را نیز تضمین می‌کنیم و قبل از اینکه محصولی در سایت قرار بگیرد ما کیفیت آن را بررسی می‌کنیم.

به طور متوسط چقدر زمان می‌برد که محصول به دست مشتری برسد؟
به صورت کلی ۲۴ ساعته محصول را ارسال می‌کنیم و فقط برای محصول مرغ سالم است که با دو تامین‌کننده کار می‌کنیم که پس از ثبت سفارش تقریبا ۱۰ روز بعد محصول را ارسال کنیم. البته مشتری ‌هنگام ثبت سفارش می‌تواند از نحوه ارسال و زمان آن اطلاع پیدا کند.

شما چگونه ارزیابی می‌کنید که چقدر باید دپوی محصول داشته باشید؟
در حال حاضر روزانه فروش کمی داریم و ۵ الی ۶ نفر سفارش می‌دهند که رقم سفارش حدود ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود ولی سعی می‌کنیم از میزان نیاز، محصول بیشتری را دپو کنیم چون هر چه حجم خرید بیشتر باشد برای ما ارزان‌تر تمام می‌شود. البته میزان فروش روزانه متغیر است، ممکن است روزی ۱۰ تا ۱۵ سفارش هم داشته باشیم.

شما معمولا چقدر از سرمایه خود را به دپوی محصول اختصاص می‌دهید؟
تقریبا بیش از ۹ میلیون تومان ماهانه به دپوی محصول اختصاص داده می‌شود که در صورت این که به پایان برسد، مجدد خریداری می‌شود. معمولا دو هفته یک بار باید محصولات را شارژ کنیم.

تاکنون توانسته‌اید به سود‌دهی برسید؟
بله، تقریبا به نقطه سر به سر رسیده‌ایم و سود کمی هم داریم ولی می‌خواهم کار را گسترش دهم. من به ۵ سال و ۱۰ سال آینده فکر می‌کنم و می‌خواهم کم کم کارم را گسترش دهم و با طبیعت کار استارت‌آپی نیز آشنا هستم و معتقدم که در سال‌های آینده روند تغذیه مردم تغییر می‌کند، کما‌اینکه در حال حاضر نیز کم و بیش شاهد این تغییرات هستیم و مردم به سمت غذاهای سالم و طبیعی و تازه روی می‌آورند و غذاهای آماده و کنسروی کنار گذاشته می‌شوند.

برای معرفی محلی‌فود از چه روش‌هایی استفاده کردید تا افراد با محصولات شما بیشتر آشنا شوند؟
در اینستاگرام و تلگرام تبلیغات داشتیم و همچنین در چند سایت مختلف رپرتاژ کار کردیم.

در حال حاضر چند کاربر عضو سایت شما شده‌اند؟
محصولات محلی معمولا مشتری ثابت دارد و مشتری‌ها وقتی یک‌بار محصول را خریداری می‌کنند، مجدد برای خرید مراجعه می‌کنند. در حال حاضر تقریبا ۳۵۰ نفر عضو هستند که اکثرا دوره‌ای خرید می‌کنند.

مهم‌ترین چالش تان تا‌کنون چه چیزی بوده است؟
مردم به خرید محصولات طبیعی علاقه دارند ولی برای خرید از یک فروشگاه جدید محتاط عمل می‌کنند ولی وقتی اعتماد می‌کنند این منجر به خرید مجدد می‌شود.

منبع:http://shanbemag.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید