خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

این روزها جوانان شیرازی با سرمایه‌های اندک اما اراده‌ای قوی دست به انجام فعالیت‌هایی زدند که رفته رفته تبدیل به کار و کسب‌های بزرگ شده و امروز پس از گذشتن از سختی‌های راه تجربه خود را در طبق اخلاص گذاشته و در اختیار تازه‌کاران قرار می‌دهند.

محمدامین صفائیان یکی از این جوانان پر انگیزه و از اهالی شهرستان آباده استان فارس است که 5 سال پیش فعالیت خود را در زمینه پرورش قارچ آغاز کرده و امروز پس از گذشت 5 سال ماهیانه 10 تا 15 تن قارچ برداشت می‌کند و به شهرستان‌های مختلف استان فارس می‌فروشد.
صفائیان روند کارش را چنین توضیح می‌دهد؛ 5 سال پیش به صورت سنتی و تک سالنه پرورش قارچ را آغاز کردم و این روند تا 3 سال ادامه داشت پس از آن کار را به صورت صنعتی پیش بردیم و امروز با 6 سالن بزرگ و دستگاه‌های صنعتی مشغول به پرورش قارچ هستیم.
وی که در حال حاضر برای 13 نفر اشتغالزایی کرده است می‌گوید: برای پرورش قارچ نیاز به سرمایه زیاد نیست، می‌توان با 5 میلیون تومان این کار را شروع کرد البته مشروط به آنکه متقاضیان سالن استاندارد و دانش کافی در این زمینه داشته باشند.
به گفته این کارآفرین آباده‌ای نرمال برداشت قارچ 25 درصد از محصول است که سودآوری این کار را تضمین می‌کند اما اگر میزان برداشت به کمتر از 15 درصد برسد، کارآفرین دچار ضرر و زیان می‌شود.
"در برخی از فصول سال مانند پاییز به دلیل شرایط آب و هوایی نیازی به بازسازی طبیعت برای پرورش قارچ نیست" این را صفائیان می‌گوید و گفته خود را چنین شرح می‌دهد که قارچ برای پرورش در سالن نیاز دارد که مطابق با شرایط طبیعی فضا داشته باشد به همین دلیل از دستگاه‌های مختلف سرمایشی و گرمایشی برای تنظیم دما استفاده می‌شود.
وی به تازگی موفق به دریافت مجوز بسته‌بندی شده است و با این مجوز می‌تواند محصولات خود را به دیگر استان‌ها و خارج از کشور صادر کند اما معتقد است یکی از مشکلات سد راه تولید بوروکراسی‌های طولانی اداری است چراکه پس از 5 سال شروع فعالیت به تازگی این مجوز صادر شده است.
بازاریابی از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی است که سبب شده گاهی دچار ناامیدی یا شکست شوند همانطور که صفائیان از تعطیلی 30 پروژه پرورش قارچ در آباده سخن می‌گوید که به سبب نداشتن بازار مناسب مجبور به تعطیلی کار خود شدند.
افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی و بی‌کیفیتی و افزایش هزینه کود کمپوست به صورت ناگهانی از دیگر مشکلاتی است که صفائیان برای پرورش قارچ ذکر می‌کند.
این کارآفرین موفق آباده‌ای از همراهی بسیج سازندگی برای شروع و ادامه فعالیتش سخن می‌گوید که در مجموع 50 میلیون تومان وام از تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کرده و علاوه بر آن در دریافت مجوزها و انجام کارهای اداری از پشتیبانی سپاه آباده برخوردار شده است.

معرفی متقاضیان به جهاد کشاورزی، اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی یا صنایع تبدیلی، ازدیگر فعالیت‌هایی است که بسیج سازندگی شهرستان آباده به منظور کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می‌دهد.
سجاد سبزوی، رئیس بسیج سازندگی شهرستان آباده از فعالیت شهرستان آباده در سال 96 در زمینه خشک کردن میوه‌های باغی سخن می‌گوید که این فعالیت‌ها در زمره صنایع تبدیلی قرار می‌گیرد.
به گفته وی در سال گذشته به 53 نفر تسهیلات از سوی بسیج سازندگی آباده داده شده که حدود یک میلیارد تومان بوده است و برای 70 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید