خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تنگناهای مالی باعث شد، ایده‌ی خلاقانه‌ای به ذهن کارآفرین آستارایی برسد و بتواند به صورت یک آشپز سیار و با پخت و پز سیار غذا، 2 نفر را مشغول به کار کرده و مخارج 2 خانواده را تامین می کند. به عقیده این کارآفرین آستارایی، جوانان به جای تسلیم شدن به بیکاری، با تجاری سازی ایده ها و خلاقیت ها می توانند برای خود اشتغال و درآمد ایجاد کنند.

عبدالله زراعتکار متدین در خصوص نحوه شروع کارش می‌گوید: صندلی های یکدستگاه مینی بوس فیات مدل 63 را خارج و با استقرار تجهیزات آشپزی در داخل آن، آشپزخانه سیار ایجاد کرده ام و از سال 91 به آشپزی سیار مشغول هستم.
وی اظهار کرد: محل کار سیار من به یخچال، انبار آب، کپسول آتش نشانی، دوربین مدار بسته، اجاق گاز، مواد اولیه پخت و پز غذا و با استفاده از ترانسفورماتور افزاینده کم حجم، به برق 220 ولت مجهز است و از درآمد این حرفه راضی هستم.
وی بیان کرد: با این خودرو برای پخت غذای میهمانی های کوچک و بزرگ به نقاط مختلف آستارا می روم و در صورت نبود تقاضا، در محوطه گمرک این شهرستان مستقر و به تامین غذاهای سفارشی مشغول می شوم.
این آشپز سیار ادامه داد: در داخل آشپزخانه سیار امکان طبخ غذا برای 200 نفر وجود دارد و اگر تعداد سفارش غذا بیش از آن باشد، تجهیزات آشپزخانه را از خودرویم که نام قوی مهاجر بر آن نهاده ام خارج و در فضای باز، آشپزی می کنم.
زراعتکار گفت: علاوه بر خوراکی های مرسوم غذاخوری ها غذاهای سنتی و محلی نظیر لونگی، باستیرما پلو و چغیرتما را می پزم و حاضرم در پخت غذا در حضور آشپزهای ماهر با آشپزخانه های ثابت، مسابقه بدهم.
او افزود: آشپزخانه سیار را در مقابل حوادثی نظیر آتش سوزی بیمه کرده ام و تاکنون اتفاق خسارت باری نیفتاده است.
این کارآفرین موفق اظهار کرد: گاهی اوقات تنگناهای مالی موجب تفکر و ایجاد ایده های جدید اشتغال می شود و جوانان بیکار نباید تسلیم بیکاری و عواقب شوم آن شوند.
وی بیان کرد: بسیاری از کارها و مشاغل خانگی قابلیت توسعه و درآمدزایی را دارند و با سرمایه کم و توسعه آنها می توان زمینه کسب و کار و درآمد ایجاد کرد.
مجید میزانی مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز گفت: از کارآفرینی و رفع بیکاری در همه حوزه ها استقبال می کنیم و آشپزخانه سیار نیز از این نظر مورد حمایت است، اما باید الزامات بهداشتی در پخت و پز و ارائه غذا در آن به طور کامل رعایت شود.
در شهر گردشگرپذیر آستارا علاوه بر غذاخوری های بزرگ و دارای مجوز، بیش از 200 واحد فلافل فروشی و آشپزخانه ثابت فعال است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و با میزبانی از چند میلیون مسافر در سال و گذر حدود 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید