خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.51 (35 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مصطفی رجب سعیدی جوان کارآفرین 25 ساله رامسری است که بعد از نا امید شدن از کار اداری کاری می کند کارستان. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران است و با توجه به علاقه ای که به پرورش گل و گیاه داشت گلخانه ای را با یک میلیون تومان سرمایه راه اندازی می کند.

این مهندس عمران با اشاره به اینکه ماهیانه میانگین ۳۰ میلیون تومان درآمد دارم گفت: درآمدی که از فروش 30 تا 40 شاخه گل عاید ما می شود، با درآمد فروش یک بشکه نفت برابری می کند اما با این وجود سود اصلی نصیب دلالان می شود. چرا که شهرداری به جای قرارداد بستن با تولیدکننده با دلالان قرارداد می بندد.
ایران به دلیل دارا بودن اقلیم چهار فصل یکی از 10 تولیدکننده بزرگ گل و گیاه در جهان به شمار می آید. گرچه ضعف های صادراتی باعث شده که درآمد فروش گل ایران به کشورهای خارجی تنها به اندازه یک پنجم توان واقعی مان باشد اما پتانسیل های تولید گل در کشور آنقدری بوده است که خارجی ها نتوانند از آن چشم پوشی کنند.

گل بکارید! پولدار شوید!
در این روزها بازار فروش گل ها داغ داغ است. اکثر مردم ما عاشق گل و گیاه هستند و این را از شلوغی گل فروشی ها و بازار داغ دوره گردهای گل فروش متوجه می شویم.غیر ممکن است عابری از کنار گلدان های زیبا عبور کند و دل به این گلدان ها نسپرد و به انها توجه نکند. حتی غالبا این توجه ها به خرید ختم می شود. گل های تزیینی و آپارتمانی در حال حاضر جزو پرطرفدارترین ها هستند. پرورش گل اگر با برنامه ریزی صورت بگیرد و دقت شود سود خوبی دارد. شما می توانید میانگین ماهانه 5 میلیون تومان درآمد داشته باشید.

*با یک میلیون تومان گلخانه را راه اندازی کردیم
از سال 90 بعد از نا امید شدن از کار اداری گلخانه ای را با کمک برادرم راه اندازی کردم. خیلی دنبال کار گشتم اما فایده ای نداشتکفش آهنی هم کم اورد چه برسد به من! در نهایت بعد از مشورت با باتجربه ها در زمینه کسب و کار تصمیم گرفتم برای خودم کار کنم. شدم کارآفرین گلهای زینتی و آقای خودم. در ابتدا از یک گلخانه کوچک و با یک میلیون تومان سرمایه آغاز کردم اما با گذشت زمان هم فضای بزرگتر و هم نیروی انسانی بیشتری را نیاز داشتم و این شد که در ابتدا برادرم به من پیوست و سپس با گسترش کار همسر من و برادرم نیز به ما اضافه شدند و به صورت خانوادگی گلخانه را اداره کردیم.

 


*با 20 میلیون تومان وام بسیج سازندگی به کارم گسترش دادم
همسر من و همسر برادرم نیز در دانشگاه تحصیل کرده اند و باهم یک جمع دانشگاهی کارآفرین شده ایم. دوست داشتم به جوانان دیگر هم کمک کنم و اشتغالزایی انجام دهم. این شد که در سال 95 با 20 میلیون تومان وام بسیج سازندگی به کارم گسترش دادم و در حال حاضر با 3 گلخانه فعالیت می کنیم و توانسته ایم برای 5 نفر دیگر اشتغالزایی کنیم. البته کار گل انتها ندارد و اشباع شدنی نیست. یعنی هر چقدر سرمایه گذاری کنید بهتر می توانید درآمد کسب کنید. گلخانه اساساً سهم بسزایی در اشتغالزایی دارد که دولت نیز میتواند از این ظرفیت به خوبی بهره ببرد و با دادن تسهیلات مناسب به علاقمندان زمینه را برای راه اندازی گلخانه و اشتغالزایی فراهم نماید. بازار گل بازار خوب و آینده داری است اگر حمایت شود اشتغالزایی خوبی نیز ایجاد می نماید. تقاضا برای گل همیشه بالا بوده است ولی این بازار باید ساماندهی و مدیریت شود.

*کارمند نشدن را به فال نیک گرفتم
درست است که نبود کار دولتی باعث شد که من به دنبال علاقه ام بروم اما من این را به فال نیک گرفتم و با انگیزه کار گلخانه را آغاز کردم. و در حال حاضر خوشحال هستم که کارمند نشدم و روی پای خودم ایستادم و کار آفرین شدم. حتی توانستم دست چند جوان را بگیرم و برای آنان هم اشتغالزایی کنم و  درآمدم هم از کارمندی بهتر و بیشتر است. کارمندی یک روال ثابتی دارد اما کار تولیدی لذتبخش و متنوع است. مخصوصاً کار با گل انسان را با روحیه و جوان نگه می دارد.

 


*ماهیانه میانگین 30 میلیون تومان درآمد داریم/ سود اصلی به جیب دلالان می رود
گلخانه اصولاً با ابتکار و نوآوری همراه است. روش قلمه زدن و استفاده از کودهای مناسب در کار گلخانه بسیار مهم است و باید رعایت شود. 10 گونه را به صورت دائمی و چند گونه را به صورت فصلی تولید می کنیم و در ماه بالای 5000 گل تولید داریم.  اکثر فروش ما به گلفروشی ها است. گل ها در داخل استان به فروش می رسد. سود اصلی نصیب دلالان می شود. شهرداری به جای قرارداد بستن با تولیدکننده با دلالان قرارداد می بندد. دلال ها  با قیمت پایین تر یکجا گل ها را از تولید کننده می خرند و به شهرداری ها و هتل ها می فروشند. تولیدکننده با بی تدبیری در حاشیه قرار می گیرد. اما اگر شهرداری ها از تولیدکنندگان گل حمایت کنند و مستقیم از ما خرید کنند هم برای آنها سود بیشتری دارد و هم تولید کننده با اطمینان بیشتری نیرو جذب خواهد کرد.  در نتیجه اشتغالزایی بیشتری نیز صورت می گیرد.

*اول، کار را یاد بگیرید
برای اینکه کار پرورش گل و گیاه آپارتمانی را یاد بگیرید باید به سازمان فنی و حرفه ای بروید و دوره های آموزش کاربردی طراحی فضای سبز را بگذرانید. مدت این دوره ها 130ساعت و شش ماهه است. هزینه‌ی این کلاس ها هم بستگی به موارد آموزش دارد و بین چهارصد تا هفتصد هزارتومان متغیر است. «بعد از آموزش، نوبت به اجاره و یا خرید یک زمین برای احداث گلخانه می رسد. در واقع یکی از مهم ترین مراحل کارتان مرحله‌ی انتخاب زمین است. شما باید زمینی را برای این کار انتخاب کنید که خاکش آلوده به قارچ، ویروس و … نباشد و از نظر موقعیت، آب، نور، برق و … هم مشکل نداشته باشد. بهتر است برای انتخاب زمینی که می خواهید آن را برای شروع کارتان انتخاب کنید از یک کارشناس کشاورزی استفاده کنید.»

*چه گل هایی بکاریم؟
سعیدی در پاسخ  به این سوال که برای شروع بهتر است از چه گل هایی شروع کنیم، می گوید : «گل های اطلسی، جعفری، مریم گلی، مارگریت، گازانیا، داوودی، کلم های زینتی، انواع رزها، ساناز، هفت رنگ، رز نارنجی، انواع درختچه ها و … گل هایی هستند که به عنوان گل تزئینی و باغچه ای به خوبی به فروش می رسند و می توانید با کاشتن و پرورش آنها به سود خوبی برسید.»
برای کاشتن گیاهان و گل های آپارتمانی اما قضیه کمی متفاوت می شود. برای این کار باید با توجه به نیاز بازار اقدام کنید. «در بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها محل قرار گرفتن و موضع خورشید نسبت به خانه بسیار مهم است. برای همین در هر شهری که می خواهید این کار را شروع کنید باید ببینید که مردم چه نوع گل هایی را برای خانه هایشان می برند و آنها را پرورش بدهید. مثلا برای خانه هایی که آفتاب گیر هستند و نور خوبی دارند گل های پریوش، تراوانش، اطلسی، گل های سوزنی برگ و … مناسب هستند.»

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - احمد

    من سرمایه کافی برای اجاره زمین و گذراندن دورههای آموزش فنی و حرفه ای ندارم اگر ممکن است من را راهنمایی کنید تا در خانه این کار را شروع کنم
    ممنون از شما

  • مهمان - علی مرتضائیان

    همش چرته فقط اجاره زمینش کلی پول میخواهد

  • مهمان - هدایت

    درود دوستان
    با 20 یا 30 تومن واقعا نمیشه کاری کرد اونم تو این وضعیت پر آشوب بازار من خودم 20تومن دارم و واقعا کاری هم نمیشد باش بکنم هر روزم ازش کم میشد حالا با چند نفر دیگه ی طرح پرورش گوساله گوشتی زدیم الان مبلغ 30 میلیون کم داریم،از دوستان اگه کسی علاقه داشت میتونه سرمایه گذاری کنه یک کار کم ریسک با سود دهی خیلی عالی هستش،برای بحث اعتماد هم چک معتبر شرکتی داده میشه،اگه کسی تمایل داشت میتونه ب این ایدی پیام بده
    Shab_gaard

    گاوداری هم واقع در اصفهان_نجف آباد

  • مهمان - شریفی

    با سلام لطفا در صورت امکان ارتباط با آقای سعیدی (کارآفرین) را برایمان فراهم کنید.
    هم زمین مورد نیاز رو دارم و هم علاقه و نیروی کار ایجاد گلخانه ،مشورت با کسی که شروع کرده مورد نیاز هست .

    با تشکر شریفی از امیدیه

  • مهمان - امید

    سلام به همه
    من به عنوان کارشناس کشاورزی و ارشد اقتصاد کشاورزی چند تا نکته خدمت دوستان بیان می کنم ان شاالله که به حقیقت پی ببرید
    این دوست عزیز ما مثل اینکه در خارج دارن زندگی می کنن و خبر ندارن که
    اینجا ایران است
    چند اصل اساسی و واقعی
    برای احداث یک گلخانه نیاز به هزینه 500-700 هزارتومن در متر مربع با کلیه امکانت در مقیاس 1000 متر دارید یعنی برای احداث یک گلخانه هزار متری حدود 700000000 هفت میلیارد ریال نیاز دارید
    ایشون گلخونه چند متری زدن با یک میلیون تومن من نمی دونم؟!
    در سال 1394 بر اساس یک تحقیق دانشگاهی که در محلات ‌( مهد گل ایران) به عمل آمده بود نشان از مقدار بازده سود را حسابی گذاشت کف دست عزیزان
    یک گلدان حسن یوسف در بهترین حالت 2000 قیمت داشت
    یک شاخه گل از هر نوعی فقط 200 تومن ازشون میخریدن
    حالا شما حساب کنید که این دوست ما در ماه بعضا 5000 شاخه میفروشن
    با چه حسابی 5000 × 200 می شود 30 میلیون من نمیدونم؟!
    در کشوری که مردمش فقط به فکر سیر کردن شکمشونن اصولا کسی به فکر خرید گل نیست در این حالت به همون نگاه کنار خیابون اکتفا می شه!
    بله درسته
    تمام سود یک گلخانه در جیب جماعت دلال

  • مهمان - امید

    دوستان عزیز این اعداد و ارقام تماما واقیت دارن
    برای یک گلخونه 1000 متری سالیانه چیزی حدود 30 میلیون فقط سوخت گرمایشی صرف میشه
    در بهترین حالت سقف گلخانه ۳-۵ سال دوام دارد و یاید عوض شه این یعنی هزینه ای معادل 30 درصد گلخانه
    اگر یک بیماری مثل نماتد ریشه به بوته بزنه عملا شما رو صفر میکنه و باید کل خاک گلخنه رو عوض کرد
    اگر شاخه گلها اون روز فروش نرن دیگه به درد فردا نمیخورن
    تو این وضع اقتصادی خواهشن اگه پولی دارین خواهشا خواهشا موظب باشین که بر باد فنا ندین
    جالبه که در یک طرف این مرز و بوم میبینیم که یک رشته عمران گلخونه زده و در طرف دیگش یه عمرانی زده تو ساخت و ساز و آبادانی
    یک جیز کلی ....
    فی الحال هیچ چیزی جای خودش نیست
    و اصولا یه جای کار میلنگه
    پس....
    بینا باش و هوشیار
    یا حق

  • مهمان - سمیرااا

    سلام .
    جالب بود

    مرحبا


    تبریک میگم که علاقه تون رو پیدا کردید

    منم لیسانس برق دارم و بیکارم

    دنبال کاری ام که بش علاقه داشته باشم
    ولی پیداش نمیکنم

    ترو خدا برام دعا کنید

    دارم خل میشم

    ممنون

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید