خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جیمز راین‌هارت جوان کارآفرینی است که با ایمان، تلاش و استمرار توانست داستان موفقیت خود را در عین سادگی آموزنده سازد. داستانی که شبیه داستان موفقیت اکثر کارآفرینان است.

در زمانی که جیمز در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کرد، مانند بسیاری از جوانان در کمد لباسش لباس‌های متعدد و بی‌استفاده مدام جلوی چشمش بود. سرانجام در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت استارتاپی را در قالب یک بستر اینترنتی برای تعویض و رد و بدل لباس‌‌ها بین صاحبانشان راه‌اندازی کند. ایده‌ای ساده ولی به زعم او کاربردی؛ چرا که گمان می‌کرد این ایده ساده با استقبال زیادی، به‌خصوص از سوی والدین کودکان، مواجه شود. استارتاپ ThredUp بر اساس همین ایده در سال ۲۰۱۰ ایجاد و راه‌اندازی شد.

اما ایده او چشم هیچ سرمایه‌گذاری را نگرفت! کاربران نیز استقبال چندانی به‌عمل نیاوردند. او این نکته را در زمان مناسب متوجه شد و در ایده مدل کسب و کار استارتاپش چرخشی (Pivot) ایجاد کرد و آنرا به بستری برای خرید و فروش لباس‌های دست دوم تغییر داد. اکنون دیگر مشتریان موقع عرضه لباس‌های دست‌دوم خود نگران پیداکردن لباسی با همان حدود ارزش نبودند! اما ایده جدید هم‌چنان برای سرمایه‌گذاران بیش از حد ساده و بی‌آینده به‌نظر می‌رسید. به گفته جیمز در آن زمان سیلیکون‌ولی به‌دنبال ایده‌هایی خیلی بزرگ و پیچیده بود و این ایده برای اکثر آنها بیش از حد دم‌دستی به‌نظر می‌رسید.

جیمز راین‌هارت که برای شروع کار از دوستان و آشنایانش پول قرض گرفته‌بود، برای ادامه کار و گسترش استارتاپش غالب وقت خود را به ارائه ایده کسب و کار و معرفی استارتاپش نزد سرمایه‌گذاران می‌گذراند. جیمز از جلسات ارائه‌اش به‌عنوان تجاربی تلخ یاد می‌کند. او می‌گوید به دفعات سرمایه‌گذاران را در حال چرت‌زدن دید و گاهی متوجه می‌شد که درست در زمانی که مشغول صحبت درباره مدل کسب و کار و پتانسیل موفقیتش در آینده بود سرمایه‌گذاران در حال ور رفتن با گوشی‌های همراهشان بودند. جیمز می‌گوید: "اما من هیچ‌گاه ناامید نشدم. من مطمئن بودم بالاخره سرمایه‌گذار مورد نظرم را پیدا خواهم‌کرد."

بعد از آن روزهای طاقت‌فرسا، امروز جیمز راین‌هارت یک کارآفرین موفق است که توانسته رقمی در حدود ۱۳۱ میلیون دلار سرمایه برای استارتاپ خود جذب بکند. او تا قبل از جذب اولین سرمایه‌‌، ۲۷ بار از سوی سرمایه‌گذاران دیگر پاسخ منفی شنیده‌بود. ThredUp اکنون بیش از ۳۵۰ کارمند دارد و علاوه بر موفقیت چشم‌گیرش در جذب سرمایه، روابط تجاری موفقی نیز با برخی کسب و کارهای بزرگ از جمله Target، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین خرده‌فروشان در آمریکا، دارد.

جیمز رمز موفقیت خود را در دو نکته عمده می‌داند؛ اول اینکه ایده کسب و کار استارتاپش یک ایده ساده و کاربردی است، بدون پیچیدگی خاصی برای کاربران و سرمایه‌گذاران! راین‌هارت دومین عامل موفقیت خود را استمرار در راهی که انتخاب کرده‌بود می‌داند. جیمز می‌گوید: "هزاران صاحب‌سرمایه آن بیرون وجود دارد. تنها کاری که شما به‌عنوان یک کارآفرین جوان باید انجام دهید این است که بگردید و آن سرمایه‌گذار مناسب خود را بیابید." کاری که سخت، طاقت‌فرسا ولی عملی است!

جیمز راین‌هارت برای جوانان علاقمند به کارآفرینی چند توصیه مهم دارد:

- وقتی در مقابل سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرید، درباره اوضاع کنونی دنیا (در حوزه مورد نظر خود) حرف بزنید، آن را خیلی ساده و شفاف توصیف کنید، سپس نشان دهید ایده شما می‌تواند اوضاع کنونی را ده‌ها برابر بهتر کند.

- پوست کلفت باشید و سرسخت، و همیشه به خودتان ایمان داشته‌باشید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید