خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پیگیری اخبار افرادی، که نه از راه‌های مرسوم و شناخته شده، بلکه با ابداع روش‌های جدید و رفتن راه‌های ناشناخته به ثروت‌های هنگفتی رسیده‌اند، برای همه ما جالب و شنیدنی است.
اما آنها از ابتدا، کار خود را از کجا شروع کرده‌اند؟ ایده اولیه چطور و چگونه به ذهن آن ها خطور کرده است؟ آیا آنها از قدرت ذهنی و یا هوش فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده‌اند و یا عامل شانس در موفقیت آنها دخیل بوده است؟ همه این‌ها سوالاتی است که باعث ایجاد انگیزه برای افزایش اطلاعات‌مان برای ایده‌پردازی و تبدیل آنها به کسب و کار می‌شود.


واقعا ایده‌ها از کجا نشات می‌گیرد؟ در قدم نخست، خود و خانواده‌تان را فراموش نکنید. بررسی نیازهای اطرافیان‌تان و ارائه راه‌حل برای برطرف کردن آن‌ها، خود می‌تواند دریچه‌ای برای شکل‌گیری ایده‌های جدید باشد. نیازهای آنها در خرید وسایل روزمره و یا نبود امکاناتی برای رفاه و آسایش بیشتر همگی در زمره فشارهای ذهنی برای شکل‌گیری ایده نقش دارد.

ثروتی که در پشت ایده جاخوش کرده، تنها با تلنگری خود را پدیدار می‌کند. هراس از تمسخر و یا عدم اعتماد به نفس کافی برای رسیدن به موفقیت می‌تواند از جمله عواملی برای مطرح نکردن ایده‌ها باشد. چرا که همه افراد نگرش و دید فرد کارآفرین نسبت به موضوع و همچنین انگیزه او را برای شکل‌گیری ایده‌ناب و تبدیل آن به عمل را ندارند.

درقدم دوم، اطرافتان را جستجو کنید و همیشه به‌دنبال ثبت ایده‌هایتان باشید. اگر در مترو یا محلی نشسته‌اید و ناگهان با دیدن فردی که مشکل جسمی و حرکتی دارد، برای رفاه هر چه بیشتر او فکری به ذهنتان خطور کرد، نخست آن را روی کاغذ آورده و یا در تلفن همراه‌تان ثبت کنید. ثبت ایده، فکر را در هیاهوی ذهن متمرکزتر کرده و در نهایت قدم‌های شما را برای عملی کردن ایده محکم‌تر می‌شود. هرگز نباید نقش ایده‌ها را در کارآفرینی‌های نو و در پی آن ایجاد اشتغال و خلق ثروت نادیده گرفت. ایده را سریعا باید به مرحله اجرایی رساند. این بیان در تضاد با برنامه‌ریزی و تحقیق کافی در مورد شروع کسب و کار مورد نظر نیست. کلمه سریعا، بدان معناست که اتلاف وقت باعث از بین رفتن انرژی اولیه و از دست دادن ایده می‌شود.

چه بسا فردی سریعتر از ما آن را به غالب عمل تبدیل کرده و زودتر از ما قله موفقیت را فتح کند. همچنین ممکن است در این میان ذهن ما امنیت فعلی را چه از لحاظ شغلی و چه از لحاظ مالی در اولویت بداند و در برابر راه نو و ریسک‌پذیری های آن مقاومت کرده و ما را منصرف نماید. ایده‌ها به قدری حائز اهمیت‌اند که در تمام دنیا مراکزی برای خرید ایده‌ها احداث شده است. زیرا ممکن است فرد ایده‌پرداز به هر دلیلی مانند نداشتن سرمایه لازم و عدم امکان اجرای آن به‌دنبال واگذاری ایده خود باشد. در این مرکز ایده‌پردازان و کسانی که به‌دنبال ایده هستند به همدیگر معرفی شده تا ایده مورد نظر عملی گردد. بنابراین افراد خلاق حتی از ایده های خود، کسب درآمد می‌کنند.

اعتماد به نفس، خودباوری و داشتن ایده‌های مناسب، رمز اصلی برای رسیدن به ثروت و کارآفرین برتر بودن است. در پایان متذکر می‌شویم، صرف داشتن ایده‌های ناب هرگز تولید ثروت نمی‌کند و اجرایی شدن آن، تضمین پیروزی در این مسیر است.

منبع: روزنامه تفاهم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید