خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به  لحاظ اهمیت و نقش کارآفرینی و کارآفرینان در روند توسعه کشور در دهه گذشته، دانشگاه‌های کشورهای در حال توسعه و پیشرفته با توجه به نیازها و امکانات خود برنامه های آموزشی و پژوهشی ویژه و متنوعی برای آموزش و تربیت کارآفرینان به اجرا گذاشته اند.

تحقیقات انجام‌شده توسط بانک سلطنتی اسکاتلند در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد، روحیه کارآفرینی در بین جوانان بریتانیا رو به رشد است. بر اساس این تحقیق، سی درصد جوانان بر این باورند که در آینده، کسب‌وکار خودشان را خواهند داشت. انتظار می‌رود که در ۵ سال آینده، حداقل از هر چهار نفر، یک نفر رئیس خود باشد.
اگر شما هم دانشجویی هستید که رویای کسب‌وکارش را در سر دارد؛ باور داشته باشید دانشگاه می‌تواند فرصتی عالی برای پرورش مهارت‌های کارآفرینی‌تان باشد.
در اینجا به پنج نکته‌ای که می‌توانید در دانشگاه انجام دهید و به شما در تبدیل شدن به کارآفرین کمک می‌کند؛ اشاره می‌کنیم:

داوطلب باشید:‌
دانشگاه محل فوق‌العاده‌ای برای تقویت مهارت‌های سازمانی و رهبری است. سعی کنید برای حضور در فعالیت‌های تیمی و باشگاه‌های ورزشی داوطلب شوید. این‌که در کار تیمی چه مسوولیتی داشته باشید،‌ اهمیتی ندارد. حتی اگر مسوولیت فروش بلیت مسابقات را به عهده شما گذاشتند، بپذیرید. توجه داشته باشید که این فرصت خوبی برای یادگیری چیزهایی است که در مسیر کسب و کار خودتان به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

به جامعه کارآفرینان ملحق شوید:
تقریباً می‌توان گفت که هر دانشگاهی یک جامعه کارآفرین دارد (برای مثال می‌توان به مراکز رشد اشاره کرد). پیوستن به‌چنین گروهی نتایج بی‌نظیری به‌دنبال خواهد داشت. در چنین موقعیتی شما برای شرکت در انواع جلسات مذاکره، رویدادها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی دعوت خواهید شد. علاوه بر این، فرصتی عالی برای ملاقات و مبادله ایده‌ها با دیگر کارآفرینان مشتاق؛ به‌دست خواهید آورد.

با مردم دیدار کنید:
توجه داشته باشید که در محوطه دانشگاه با مجموعه‌ای از استعدادها احاطه شده‌اید. هزاران دانشجویی که در محوطه دانشگاه رفت و آمد می‌کنند، هر کدام استعدادهای بالقوه‌ای دارند که می‌توان از آنها بهره‌برداری کرد. ممکن است همکلاسی‌‌ای که کنار شما نشسته است، نابغه برنامه‌نویسی باشد. یا هم‌دانشگاهی‌تان که در راهرو ایستاده است؛ منبعی از ذوق و خلاقیت باشد. از این فرصت‌ها برای ملاقات و دوستی با افراد استفاده کنید. شما می‌توانید در محیط دانشگاه با افرادی آشنا ‌شوید که از مهارت‌های متنوعی برخوردارند. قطعاً خودتان به تنهایی از همه این مهارت‌ها برخوردار نیستید.

از خدمات حرفه‌ای که دانشگاه می‌تواند به شما عرضه کند؛ آگاه باشید:
ممکن است شگفت‌زده شوید که چقدر از خدمات کسب و کارتان در دانشگاه پشتیبانی می‌شود. آن‌ها احتمالاً می‌توانند به شما کمک کنند تا ترتیبی برای کارهای مربوطه لحاظ کنید. همچنین ممکن است شرکت در دوره‌های تجاری رایگان را به شما پیشنهاد دهند. به این ترتیب می‌توانید مفاهیم زیادی را از مدیریت جریان نقدینگی گرفته تا طراحی وب‌سایت یاد بگیرید.

از تعطیلات بیشتر استفاده کنید:
کارآموزی انجام دهید تا تجربه کاری پیدا کنید. نوعی چالش کسب‌وکار برای خود تنظیم کنید. فروش کالاها در خیابان می‌تواند نمونه‌ای از این چالش‌ها باشد. راه‌های بسیاری برای تقویت مهارت‌های کارآفرینی‌تان در طول تعطیلات تابستانی وجود دارد. در تعطیلات تابستانی می‌توانید برای چیزهایی که مفید و مرتبط هستند وقت بگذارید و هیچ فرصتی را از دست ندهید.

کارآفرینی یکی از ویژگی‌های کلیدی است که باید در دانشجویان فارغ‌التحصیل ایجاد شود. تقویت و توسعه مهارت کارآفرینی در دانشگاه‌ها می تواند موجب حل معضل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها شده و در آینده وضعیت شغلی آنان را با توجه به نوع رشته و تخصصی دانشگاهی شان شفاف‌تر سازد. هریک از دانشجویان باید در طول مدت تحصیل، فرصت ها و مشکلات را در نظر داشته باشند. برای آن ایده‌هایی را مطرح کنند و برای اجرای ایده‌های خود، آموزش‌های لازم را علاوه بر آموزش‌های  موظف رشته مربوط به خود، طی کنند.
به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پیشنهاد می‌شود که برنامه کارآموزی برای دانشجویان داشته باشند و در مورد چالش‌ها و فرصت‌هایی که می‌توان در آینده به دانشجویان ارائه داد؛ بیشتر بیاندیشند.

نویسنده: مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)
منبع: www.modirinfo.com

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید