خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

خدیجه محمدی لعل‌آبادی، بانوی روستایی است که ثابت کرده در سخت‌ترین شرایط حتی با وجود امکانات اندک هم می‌توان کارآفرین شد و اشتغال آفرید. این بانوی کارآفرین برتر روستایی کشور در کرمانشاه با تاکید براینکه گنج کارآفرینی در خاک روستا پنهان است، از کشت زعفران به عنوان فرصت طلایی اشتغالزایی برای بانوان کرمانشاهی یاد کرد.

 این بانوی روستایی در نخستین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار به عنوان یکی از نمایندگان کارآفرین زن روستایی کشور از سوی وزیرجهاد کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفت و بار دیگر ثابت کرد که "خواستن توانستن" است.

شاه محمدی اهل روستای شاهینی واقع در 12 کیلومتری جاده سراب نیلوفر کرمانشاه است که بنابر گفته خودش در سال‌های گذشته پس از شرکت در دوره‌های جهاد کشاورزی به عنوان نخستین بانوی کرمانشاهی تصمیم گرفت به خراسان برود تا پیازچه زعفران را به کرمانشاه بیاورد.

 وی در این امر موفق شد، پیازچه زعفران را به کرمانشاه آورد، به کشت روی آورد، پس از کسب تجربه به آموزش و مشاوره بپردازد و راه را برای کارآفرین شدن دیگر بانوان روستا هموار کند.

 


وی اظهار داشت: یکی از چهاربانویی بودم که به عنوان نماینده زنان روستایی به تهران فراخوان شدم و مورد تقدیر قرار گرفتم.

شاه محمدی ادامه داد: در ابتدا، کار را به صورت آزمایشی تنها در یک هزار مترمربع آغاز کردم و پس از موفقیت در کشت آزمایشی به کشت پنج هکتاری و سپس ثبت تعاونی بانوان روستایی اقدام کردم.

شاه محمدی با بیان اینکه نزدیک به 6 سال است که در زمینه کشت زعفران فعالیت دارد، ادامه داد: این تقدیر به دلیل کشت وسیع زعفران، ثبت تعاونی و برند بود.

*پایه‌گذار کشت زعفران در کرمانشاه هستیم
شاه محمدی با بیان اینکه پایه گذار کشت زعفران در استان هستیم گفت: سطح زیرکشت زعفران در استان 92 هکتار است که تولید در سال گذشته 330 کیلو زعفران بوده است.

وی افزود: از هرکاری در راستای اشتغالزایی کوتاهی نکرده‌ام و همواره در زمینه کشت و تهیه بذر به آموزش و مشاوره مشغول هستم.

این بانوی کارآفرین افزود: به دنبال توسعه در کشت هستیم چراکه هر اندازه کشت توسعه یابد اشتغال هم بیشتر می‌شود.

به گفته شاه محمدی، کیفیت زعفران تولیدشده در کرمانشاه بسیار بالا است و حتی از دیگر استان‌های مطرح در این زمینه نیز فراتر است و کشت آن به دلیل نیاز اندک آبی بهصرفه است.

 


*آرزوهایم برای وسعت اشتغالزایی در روستا است
وی با تاکید براینکه تاکنون خواسته‌ای برای خود نداشته‌ام، اظهار داشت: به عنوان نماینده کارآفرینان هرخواسته‌ای داشته‌ام برای کارآفرینان بوده چراکه سود هنگامی ایجاد می‌شود که کشت توسعه پیدا کند.

به گفته این بانوی روستایی، هم‌اکنون برند زعفران ثبت شده و پروانه ساخت از کارخانه اخذ شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید