خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بانوی کارآفرین شهرضایی و از مددجویان کمیته امداد اصفهان با تلاش خود و یاری این نهاد خواستن را به توانستن تبدیل کرده و کارآفرینی شد که چندین نفر را زیرپوشش خود قرار داده است.


کارآفرینی از جمله راه‌های موثر در پیشبرد اهداف اقتصادی جامعه و خانواده است، ایجاد اشتغال با توجه به توانایی‌های فردی یکی از امتیازات ویژه برخی افراد است که با تکیه بر استعدادها و همت خود و گاه با سرمایه اندک برای خود و عده‌ای دیگر شغل ایجاد می‌کنند. نقش بانوان در کارآفرینی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بانوان نیز با استفاده از توانایی و استعداد و پشتکار خود توانستند به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برسند.

اما داشتن مشکلات پیش رو کمی سختی راه را بیشتر می‌کند، سختی‌هایی که سبب نمی‌شود برخی‌ها پا پس بکشند و دست از اهداف خود بردارند، محدودیت‌هایی که سبب نمی‌شود برخی افراد خود را در حصار و چهار دیواری نشدن‌ها قرار دهند، آستین بالا می‌زنند و خواستن را تبدیل به توانستن می‌کنند.

علاقه به فعالیت‌های هنری جرقه آغاز یک کارآفرین
زهرا بیات مددجوی کمیته امداد است که با تلاش مستمر و تغییر مسیر زندگی خود و با همکاری این نهاد توانست یکی از کارآفرینان موفق استان شود، بانویی که برای رسیدن به هدف خود سختی‌هایی پشت سر گذاشت اما از آن نهراسید و راهش را ادامه داد، تا به موفقیت رسید و هم اکنون از کارآفرینان موفق است.

بانوی کارآفرین اهل شهرستان شهرضا به خبرنگار تسنیم گفت: بعد از پایان تحصیلات کارشناسی در سن 24 سالگی تصمیم گرفتم وارد دنیای کار شوم، مدیریت گردشگری خواندم و چند صباحی به دنبال کار دولتی گشتم، از طرفی در آزمون‌های استخدامی شرکت می‌کردم اما نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شد. در نتیجه تصمیم گرفتم مسیر زندگی‌ام را تغییر دهم.

زهرا بیات افزود: از آنجایی‌که علاقه زیادی به فعالیت‌های هنری و صنایع‌دستی داشتم تصمیم گرفتم فعالیتی را آغاز کنم و مستقل باشم. چندین بار در کلاس‌های میناکاری شرکت کردم اما مهارت کافی برای انجام کار را به دست نیاوردم؛ با پیگیری‌های بسیار فهمیدم دوره تخصصی میناکاری در شهرضا برگزار می‌شود با اینکه هزینه ثبت‌نام مبلغ قابل‌توجهی بود شرکت کردم و در نهایت موفق شدم این رشته هنری را به‌طور کامل یاد بگیرم.

10 میلیون وام اشتغال کمیته امداد سکوی پرتاب من به‌سوی موفقیت
وی گفت: زمانی که دوره کارشناسی را با معدل بسیار خوبی به پایان رساندم، امتیاز ورود به مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور را داشتم اما معتقد بودم نباید به بهانه تحصیل، فرصت کارآفرینی و اشتغال را از دست داد، در نتیجه ترجیح دادم به کمک آموزش‌ها و تجربیات مینا کاری و با 10 میلیون تومان وام اشتغالی که از کمیته امداد می توانستم بگیرم به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی وارد این کار شوم.

بانوی کارآفرین شهرضایی افزود: با وجود اینکه فضای کار برای زنان در اقتصاد جامعه و همکاری و تعامل با زنان از سوی دستگاه‌های دولتی چندان خوب نیست معتقدم اگر بخواهیم فضای کارآفرینی و کسب ‌و کار زنان در شهرستان‌ها را توسعه دهیم ابتدا باید این تفکر و نگاه را در ذهن مدیران و مسئولان شهرستانی ایجاد کنیم که برای حل مشکلات در حوزه زنان بیشتر تلاش کنند چرا که اگر جامعه به زنان و نقشی که می‌توانند در اشتغال و کارآفرینی داشته باشند بیشتر اعتماد کند، شاهد اتفاقات فرخنده‌تری در حوزه اشتغال زنان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت تجربه بسیاری کسب کردم، در ابتدای کار از نرم‌افزارهای تبلیغاتی برای تبلیغ و فروش محصولات استفاده کردم و خوشبختانه فروش بالایی هم داشتم. اما در حال حاضر با توجه به کیفیت محصولات ارائه ‌شده، مشتریان ثابتی دارم که تقریبأ همه تولیدات را خریداری می‌کنند و فعلأ با این حجم تولید نیاز چندانی به بازاریابی و تبلیغات ندارم.

فعالیت اقتصادی اعتمادبه‌نفس و خودباوری زنان را تقویت می‌کند
کارآفرین شهرضایی گفت: از قدیم تا کنون همیشه بازار فضای مردانه‌ای داشته‌ایم و این تغییر ساختار و ورود زنان به این فضا سبب شده تا برخی برخوردها با زنان چندان منطقی و درست نباشد. مردان هنوز حداقل در فضای کاری که من تجربه ‌دارم چندان به توانمندی زنان اعتماد ندارند. البته اگر بخواهم نسبت به ابتدای کار مقایسه کنم، شرایط خیلی بهتر شده اما باید پذیرفت ورود به فضای که در طول قرن‌ها همیشه در اختیار یک گروه بوده چالش‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد به‌ویژه اگر این فضا، فضای سنتی بازار باشد.

وی بیان کرد: یک ‌زمانی من از ریسک خرید یک ‌میلیون تومانی هم ترس و دلهره داشتم، اما امروز این جرات در من به وجود آمده که بدون دغدغه خرید 10 میلیون تومانی هم انجام می‌دهم. این اعتماد به‌ نفس و این قدرت ریسک‌پذیری به طور حتم متأثر از فضای کاری است که در آن مشغول هستم. بی‌شک فعالیت اقتصادی اعتماد به‌ نفس و خودباوری زنان را تقویت می‌کند، به‌طوریکه در حال حاضر 7 نفر به‌عنوان نیروی ثابت و 30 نفر به‌عنوان نیروی پاره‌وقت با من همکاری می‌کنند.

به‌ جای تغییر هدف راه رسیدن به آن را تغییر دهید
بیات اظهار داشت: برای موفقیت، ابتدا فرد باید یک هدف برای خود انتخاب و همه فعالیت‌هایش را معطوف به رسیدن به آن کند. از طرفی در هر کاری ممکن است موانعی بر سر راه باشد، افراد به‌جای اینکه هدفشان را تغییر دهند باید راه تازه‌ای برای رسیدن به آن انتخاب کنند. برای موفقیت باید از تجربه افراد باتجربه استفاده کرد همچنین باید روحیه انتقادپذیری را در خودمان تقویت کنیم.

وی افزود: بسیاری از افراد جسارت کار را به خود نمی‌دهند تا قدمی‌هایی هرچند کوچک بردارند این در حالی است که افراد توانمندی لازم را دارند اما اعتماد به‌ نفس نداشتن و ترس از ناکامی مانع پیشرفت آن‌ها می‌شود. به نظر من اگر افراد بتواند در عرصه کاری مستقل شوند شادی و نشاط فردی آن‌ها تأمین می‌شود، از طرفی اگر فرهنگ‌های غلط اجتماعی اصلاح شود و خانواده به‌ عنوان حامی و مشوق یک زن در بازار اقتصادی باشد؛  هیچ مانعی سر راه او قرار نمی‌گیرد و به‌راحتی می‌تواند تمام مشکلات را پشت سر بگذارد تا به موفقیت برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید