خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.67 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بانوی کارآفرین نجف‌آبادی توانست با یاری کمیته امداد استان اصفهان با تاسیس کارگاه تهیه و بسته‌بندی سبزی‌جات به موفقیت برسد و برای چند نفر نیز اشتغال ایجاد کند.


امروزه به دلیل مشغله‌های کاری مردم، استفاده از سبزی‌های آماده بسیار بیشتر از قبل مورد استقبال قرارگرفته، این در حالی است که این حرفه نیاز به سرمایه زیادی ندارد و می‌تواند با کمی همت و برنامه‌ریزی به سود بسیار بالایی دست پیدا کرد.

تا چندی پیش اهل خانه بیش از مصرف یک ماهشان سبزی خریده، پاک کرده، سرخ‌کرده و بسته‌بندی می‌کردند اما امروزه کارگاهایی به وجود آمده‌اند که این نیاز مردم را برطرف کرده و تا هر مرحله‌ای که مشتری مایل باشد، این فرآیند را طی کرده و تحویل مشتری می‌دهند.

همین موضوع فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد می‌کند تا هم به نیاز مردم پاسخ دهند هم درآمد خوبی کسب کنند، "ودیعه شریفی" کارآفرین نجف‌آبادی یکی از مددجویان کمیته امداد است که با کمک این نهاد کسب ‌و کار اقتصادی خود را می‌چرخاند.
در مورد کسب و کارش با وی به گفت‌وگو نشستیم.

از ایده تا اجرا؛ با وام کمیته امداد آغاز کردم
بانوی کارآفرین نجف‌آبادی گفت: من ابتدا مغازه فست فود داشتم و خوشبختانه بازار کار هم خوب بود اما این خواسته درونی‌ام را برطرف نمی‌کرد و دوست داشتم ایده‌های جدیدی را در شهرم پیاده کنم. ازآنجایی‌که فوق‌لیسانس صنایع غذایی را از دانشگاه علوم تحقیقات تهران گرفتم همیشه ایده یک کار جدید در ذهنم می‌چرخید تا اینکه تصمیم گرفتم کار بسته‌بندی سبزی‌جات، سیفی‌جات، آرد، غلات و خشکبار را اجرایی کنم.

ودیعه شریفی افزود: در سال 93 با 10 میلیون وامی که از کمیته امداد گرفتم فعالیتم را آغاز کردم و بعد از آن برای توسعه فروش محصولم 30 میلیون تومان وام گرفتم و در حال حاضر 7 نفر در کارگاه من فعالیت می‌کنند که 2 نفر از آن‌ها سرپرست خانوار هستند.

ابتدا نیاز بازار را بشناسید بعد به میدان بیاید
وی ادامه داد: هرروز صبح مسئول خرید به میدان میوه و تره بار می‌رود و سبزی‌ها را به کارگاه می‌آورد، بعد از آن نیروها شروع به پاک کردن مواد اولیه می‌کنند. در نهایت دو نفر از خانم‌ها وظیفه شستن سبزی‌ها را بر عهده دارند که با دقت و حوصله آن‌ها را می‌شویند و بسته‌بندی می‌کنند، مرحله شست‌وشو با دقت بسیار زیادی انجام می‌شود زیرا با سلامت جامعه در ارتباط است و سبزی‌ها سالم و بهداشتی تحویل مشتری  داده می‌شود.

بانوی کارآفرین با اشاره به نقش برنامه‌ریزی درفروش بیان کرد: قبل از اینکه کار فروش و راه‌اندازی کارگاه را انجام دهیم مطالعاتی درزمینهٔ نیاز مردم و بازار انجام شد و با بازاریابی قوی توانستیم با بیشتر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، اداره‌ها و ارگان‌ها تعامل داشته باشیم.

با ورود دستگاه‌های مکانیزه حجم  تولید بالا می‌رود
وی گفت: نتیجه این تعامل فروش محصولات به‌صورت عمده‌فروشی و خرده فروشی است و هرکس که قصد شروع این کار را دارد توصیه می‌کنم ابتدا نیاز بازار را بشناسد و بعد وارد میدان شود، من یا شناخت بازار توانستم دو شعبه در نجف‌آباد افتتاح کنم.

شریفی افزود: راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی راهکاری مهم در ایجاد اشتغال و درآمد برای قشرهایی از جامعه محسوب می‌شود. از طرفی نقش مهمی در احیای برخی از فعالیت‌ها دارد و سبب ارتقای منزلت و جایگاه بانوان در اقتصاد جامعه و تقویت تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری در این قشرمی شود.

وی اظهار داشت: بازارفروش، خوب و مناسب است اما برای اینکه بازار را به‌طور کامل به دست بگیرم می‌خواهم کد بهداشتی دریافت کرده و با تسهیلاتی که کمیته امداد به من می‌دهد ماشین‌آلات و دستگاه‌های مکانیزه تهیه کنم تا حجم تولید افزایش‌یافته و در شهرستان‌های دیگر هم شعبه بزنم و فعالیت خود را ارتقا بخشم.

بانوان باید خودشان را باور کنند
این کارآفرین با اشاره به سختی‌های کار گفت: هر کاری زحمت خاص خودش را دارد من این کار را صرفاً بر اساس علایقم انتخاب کردم چرا که قبل از آن‌هم تدریس می‌کردم و هم در قسمت کنترل کیفیت 2 کارخانه محصولات غذایی فعالیت داشتم اما علاقه‌ام به این حرفه تمام‌وقت و انرژی‌ام را متمرکز این کارکرده است.

وی ادامه داد: 37 سال از سنم می‌گذرد و به این باور رسیده‌ام که بانوان باید خودشان را باور کنند و بدانند هیچ شرایط سختی وجود ندارد و خودشان هستند که شرایط را سخت می‌کنند از طرفی اگر از بانوان کارآفرین و مشاغل خانگی بیشتر حمایت شوند، این قشر می‌توانند گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را برطرف کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: وقتی شخص بیش‌ازحد درگیر کارمی شود، به‌راحتی نیز حواسش به‌واسطه چند وظیفگی پرت شده و نمی‌تواند روی یک کار تمرکز کند من به این نتیجه رسیده‌ام که در هرزمانی وقتی روی یک کار خاص تمرکز کنم، بازده ام به‌شدت افزایش می‌یابد. مطالعات نشان می‌دهد که کار کردن در حین حواس‌پرتی مانند کار کردن بعد از یک‌شب زنده داری است و می‌تواند بازده انسان را تا 40 درصد کاهش دهد.

نهادهای مسئول نگاه ویژه‌ای به متقاضیان داشته باشند
وی گفت: من هفته‌ام را با برنامه‌ریزی برای کارهایی که قرار است در آن هفته انجام دهم، آغاز می‌کنم و هرروز صبح، وقتی قرار است بر روی اولویت‌هایم تمرکز کنم تمام هوش و حواسم را به آن کار معطوف می‌کنم تا بتوانم برنامه‌ای درست و حساب‌شده برای افزایش فروش پیاده‌سازی کنم.

این بانوی کارآفرین اظهار داشت: با این اوصاف و با توجه به شرایط اقتصادی منطقه و آمار بیکاری در جمعیت زنان می‌توان گفت بهترین و شاید کارآمدترین اقدام برای ارتقای سطح درآمدی اقشار مختلف این شهرستان، خوداشتغالی در منازل است که با توجه به رویکرد نظام و دولت در اقتصاد مقاومتی باید با هماهنگی تمام نهادهای مسئول به‌ویژه نگاه متفاوت بانک‌ها، حمایت‌ها و تسهیلات بیشتری برای متقاضیان در نظر گرفته شود.

کارآفرینی روشی پسندیده و اقتصادی است که علاوه بر جنبه مادی و درآمدزایی سبب افزایش اعتماد به نفس افراد شده و زندگی آرام‌تری را برای آنها به ارمغان می‌آورد، در سالهای اخیر نیز کارآفرینی در ایران در میان تعداد بسیار زیادی از مردم انجام شده و بانوان نیز در این زمینه سهم بسزایی دارند.

ایجاد اشتغال برای دیگران و به‌عهده گرفتن بخشی از اقتصاد خانواده، پی بردن به توانائیهای فردی و گروهی و افزایش اعتماد به نفس و... بخشی از مزایای کارآفرینی است که با ورود به آن می‌توان از آن بهره‌مند شد.

* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید