خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ریسک چیزی است که اکثر مردم از آن می‌ترسند و همین ترس، آنان را از موفقیت باز می‌دارد. برای به‌دست‌ آوردن موفقیتی واقعا بزرگ در کسب و کارتان، باید ریسک کنید. ریسک‌پذیری عاملی است که بسیاری از افراد را به ثروتمندترین افراد در این سیاره خاکی تبدیل کرده است.

آیا تا به‌حال از خود پرسیده‌اید تا چه میزان ریسک‌پذیر هستید؟ آیا خود را به‌عنوان فردی ریسک‌پذیر می‌شناسید؟ در صورت مواجهه با ریسک و خطرات احتمالی، فرار می‌کنید یا خود را در معرض آن قرار می‌دهید؟

۹ ریسک کننده بسیار موفق در کسب و کار:
۱. بیل گیتس: بیل گیتس میلیاردر وقتی مایکروسافت را تأسیس کرد، خطرات زیادی را متحمل شد. او مجبور شد برای کمک به ایجاد مایکروسافت دانشگاه را ترک کند. او با توجه به دیدگاه خودش که کامپیوتر شخصی را ابزاری مفید در هر دفترکار و خانه می‌دانست، ریسک بزرگی را پذیرفت.
بیل گیتس آماده سفر به بیابانی ناشناخته بود و برای موفقیتش بی‌وقفه تلاش می‌کرد. او حتی با استیو جابز به رقابت پرداخت. البته همه این تلاش‌ها زمانی که شرکت بیل گیتس به غول تکنولوژی به ارزش میلیاردها دلار در دنیا تبدیل شد، جبران شد.

۲. هنری فورد: مخترع مشهور خودرو، مسیری بسیار تخیلی را در پیش گرفت. او قیمت‌ها را به طرز شدیدی کاهش داد اما توانست تقاضای خرد برای مدل T را برآورده کند. فورد مجبور شد برای رفع نیازهای مصرف‌کننده دست به خطر بزرگی بزند. او زمان‌های کاری را کاهش داد ولی حداقل دستمزد را برای کارگران افزایش داد تا بهره‌وری افزایش یابد. این اقدام فورد گرچه اقدامی خطرناک به نظر می‌رسید ولی توانست دنیای خودرو را فتح کند.

                            «چیزهایی که هنگام ریسک کردن، به دلیل ترس از دست می‌دهیم، همان چیزهایی هستند که دیگران را ثروتمند می‌کنند.»     

۳. جی. پل گتی: این میلیاردر نفتی یکی از موفق‌ترین افراد کسب‌وکار در تاریخ ما شناخته شده است و علت این موفقیت نیز توانایی او برای تحمل ریسک است. جی. پل گتی، علاوه بر کمپانی گتی، 200 شرکت دیگر را تأسیس و مدیریت کرد. او مقداری از ثروت‌اش را به بنیاد گتی اعطا کرده است.

۴. لری الیسون: بنیان‌گذار اوراکل و یکی از ثروتمندترین مردم جهان است، ارزش خالص لری الیسون حدود 50 میلیارد دلار است. بخش بزرگی از موفقیتش مدیون ریسک‌های بزرگی است که اتخاذ کرده است. لری الیسون به افرادی که ویژگی‌های غیرقابل اجرایی دارند، برای توسعه و موفقیت‌شان در شرکت کمک می‌کند.

۵. ریچارد برانسون: ریچارد برانسون بنیان‌گذار راه‌های هوایی اروگوئه و چهارمین ثروتمند انگلیس است، او موفقیت‌اش را مدیون ریسک‌ها و خطرات زیادی است که در کسب و کارش متحمل شده است.

۶. وارن بافت: وارن بافت، به عنوان سرمایه‌گذار، هرگز از ریسک کردن به دلیل ترس از اشتباه دست نکشید. همین آمادگی او برای ریسک‌های بزرگ است که به موفقیت عظیم‌اش منتج شده‌است. وارن بافت درک کرده است که سهام و اوراق قرضه، نوعی فعالیت خطرناک محسوب می‌شود اما او می‌داند که تجربه ریسک در طول زمان، مخاطرات سرمایه‌گذاری را برای آینده به حداقل می‌رساند.
در حال حاضر وارن بافت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تبلیغاتی را با نام «برکشایر هاتاوی» توسعه می‌دهد. کاری که او قبلاً هرگز انجام نداده بود.

۷. جف بیزوس: او بنیان‌گذار و مدیرعامل سایت «آمازون» است، موفقیت Jeff Bezos به دلیل خطراتی است که او در تمام دوران حرفه‌ای‌اش به آن‌ها تن داده است. او اخیراً واشنگتن‌پست را خریداری کرده که در واقع عملیاتی جدید است و به نظر می‌رسد آن را به کسب‌وکاری درآمدزا تبدیل کند.
جف بیزوس اولین شرکت‌اش را در سال 1995 از گاراژ آغاز کرد و تا سال 1998 او 22.1 میلیارد دلار در بازار، سرمایه داشت.

۸.  الن ماسک: Elon Musk، مؤسس «پی پال» است. او اولین شرکت خودروی کاملاً اتوماتیک آمریکایی یعنی «تسلا موتورز» را تأسیس کرد، از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان انرژی خورشیدی کشورش است و با ناسا نیز همکاری می‌کند.
او توانست Tesla Motors را در صنعتی با ریسک و هزینه بالا ادغام کند. هنگامی‌که او SpaceX را به مریخ پرتاب کرد، با انتقادات بسیاری مواجه شد. Elon Musk را می‌توان جزو ریسک‌پذیرترین افراد دوره‌ی خود به حساب بیاوریم.

۹. جان دی. راکفلر: او با داشتن بزرگ‌ترین منبع نفت جهان، ثروتمندترین فردی است که تابه‌حال زندگی کرده است. او ریسک‌پذیری استراتژیک است، هرگز قانع نمی‌شود و همیشه به دنبال چیزهای بیشتری است. او می‌داند که با قصد درست، می‌توان هر چیزی را به دست آورد. او یک فرد فروتن بود که میراثی بزرگ را ایجاد نمود.
جان دی. راکفلر برای شناخت جوانب مثبت ریسک‌های محاسبه‌شده در هر سرمایه‌گذاری وقت زیادی را صرف می‌کند و شاید همین امر او را در اتخاذ ریسک‌های مناسب یاری کرده است.

باید به این نکته توجه داشت: چیزهایی که هنگام ریسک کردن، به دلیل ترس و فرار از شکست از دست می‌دهیم، همان چیزهایی هستند که دیگران را ثروتمند می‌کنند. کارآفرینانی که نام بردیم، به میلیاردرهای موفقی تبدیل شدند؛ زیرا آماده پذیرش ریسک بودند. اگر آن‌ها در مناطق امن‌شان باقی می‌ماندند و با آغوش باز به استقبال ریسک و خطرات احتمالی نمی‌رفتند، احتمالاً نمی‌توانستند شاهد موفقیت‌های بزرگ امروزشان باشند.

مترجم: مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

برگرفته از سایت addicted2success.com

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید