خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

زمانی که نگاهی حتی گذرا به بازار می اندازیم متوجه می شویم که اغلب کسب و کارها و برندها خسته کننده هستند. چرا؟ چون کسب و کارها چه جدید چه قدیمی به دنبال خلق نوآوری یا خلاقیت نیستند، آنها عموماً کارهای انجام شده دیگران را به همان ترتیب خسته و کسل کننده همیشگی انجام می دهند! چرا؟ چون این کار بسیار ساده است.


کسب و کارها یا بهتر بگوئیم مدیرانی که خواهان انجام فعالیتی متفاوت هستند محدود بوده و افرادی که طرز فکر متفاوتی داشته باشندنیز محدودتر!

در صورتی که نقادانه به این مقوله بنگرید متوجه خواهید شد عمده کسب و کارها در جنگ برای انجام دادن کارهای ساده، مشترک و کسل کننده قرار دارند.
اما به خاطر داشته باشید، بازار همچنان تشنه تفکری متفاوت و نو است.

برای دیده شدن، باید بگوئیم برای سودآوری بیشتر باید کاری کنید تا درباره ی شما صحبت کنند، به عبارتی ساده تر کاری کنید که ارزش صحبت کردن داشته باشد، تنها از این طریق است که کسب و کارتان رشد خواهد کرد. باید چرایی کسب و کارتان را مشخص کنید، همان دلیلی که مشتری باید از شما بخرد، همان تفاوت شما و رقبایتان. متاسفانه عمده کسب و کارها تفاوت محسوسی با رقبای خود ندارند تنها آنها نیز نسخه ای از رقبای دیگر هستند.

نکته کلیدی در اینجا این است که نمی توانید همان کارهای رقبایتان را انجام دهید و انتظار داشته باشید که مخاطبین پاشنه در کسب و کارتان را از جا در بیاورند! یکی از اصلی ترین و مهم ترین رسالت های شما در کسب و کارتان شناسایی آن چیزی است که شما را متمایز می کند.

چرا مشتری باید از شما بخرد؟
چرایی خرید مشتریان همان نحوه حل مشکلات آنها از طریق محصول یا خدمت شماست. اینکه آیا می توانید بهتر از دیگران مشکلاتشان را حل کنید تا نهایتاً زندگی بهتری را تجربه کنند. به دنبال دلیل حضور خود در بازار باشید، همان ماموریتی که شما و کسب و کارتان بر عهده دارید.

قانونی که در حوزه کسب و کار وجود دارد این است که شما یا در صنعت خود پیشرو و برجسته اید یا نامرئی و متاسفانه مابین این دو وضعیت، گزینه ای وجود ندارد. خبر بد این است که اگر به اندازه کافی از جذابیت برخوردار نیستید که مشتریان از بین تعداد زیادی از فعالین شما را انتخاب کنند، انگار اصلاً وجود ندارید!

شاید شما هم مانند کسی که بر روی تردمیل در حال دویدن است تنها در حال دویدن هستید. با وجود این که فعالیت خود را افزایش می دهید اما عملاً تفاوتی در جایگاه ودستاوردهای کسب و کارتان حاصل نمی شود. دنیای کسب و کار، شامل انبوهی از برندهایی است که با هجمه زیادی از فعالیت های بازاریابی خود در حال رقابت هستند و دیگر جایی برای برندهای غیر فعال و تکراری ندارد.

اگر نتوانید بر این هجمه غلبه کنید و خودی نشان دهید، تقریبا هر موفقیت احتمالی که کسب کنید عمر کوتاهی داشته و نهایتاً درآمدی بیشتر از حد متوسط آن صنعت نصیبتان نمی شود، که این شیوه فعالیت نتیجه ای جز جنگیدن همیشگی شما برای بقا نخواهد داشت.

اشتباه عمده مدیران این است که متفاوت و قابل توجه بودن را مترادف با گران بودن می دانند. گاهی ساده ترین ایده می تواند تمایز شما بین جمعیت بسیاری از رقبا باشد. الزاماً متفاوت بودن شما به معنی خلق محصول یا خدمتی کاملاً جدید نیست، می توانید با تغییر روندی که در صنعت تان مورد توجه نیست یا حتی پوشش دادن ضعف های رقبا، کاملاً متفاوت باشید. به دنبال این باشید که کدام جنبه و وجه صنعت شما مغفول مانده، همان بخش را شناسایی و سعی کنید به بهترین نحوه ممکن آن را برطرف کنید.

نکته آخر این که تفاوت شما می تواند الزاماً چیز بزرگ و غیرمعمولی نباشد، می توانید در عین سادگی و ارزان بودن متفاوت باشید. پس هوشمندانه عمل کنید.

منبع: modirno.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید