خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اغلب ما زمانی که می خواهیم کمی از محیط کار فاصله بگیریم یا استراحت کنیم، به سفر می رویم. سفر کردن به اندازه ای لذت بخش است که برخی ترجیح می دهند از کار روزانه خود استعفا دهند و کل دنیا را از نزدیک ببینند. برخی دیگر ترجیح می دهند سفر کردن را به کارشان تبدیل کنند و با انجام کار مورد علاقه خود، درآمد کسب کنند. همانطور که می دانید، راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و کارآفرینان زیادی موفق شده اند شرکت مسافرتی خود را راه اندازی کنند و از کاری که انجام می دهند لذت می برند.

 

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از زومیت، در ادامه این مقاله به معرفی پنج نفر از این کارآفرینان و داستان آنها می پردازیم. از فارغ التحصیل دانشگاهی که توانست کسب وکار خودش را با ایمیل کردن قرارداد پرواز به دوستانش راه اندازی کند تا فردی که توانست با استفاده از علم داده انقلاب بزرگی در برنامه ریزی سفر ایجاد کند. این افراد داستان شکل گیری کسب وکار خود را توضیح داده اند و گفته اند اگر به عقب برمی گشتند چه تغییراتی را اعمال می کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 


اسکات کیز، بنیان گذار شرکت Scott’s Cheap Flights

 


زمینه فعالیت شرکت: این شرکت در زمینه ارسال خبرنامه های ایمیلی کار می کند. خبرنامه های این شرکت به دو دسته رایگان و غیررایگان تقسیم می شوند و اخبار مرتبط با پروازهای ارزان را در اختیار افراد علاقه مند قرار می دهند. این شرکت توانسته است تا به حال یک میلیون دلار در هزینه های پرواز مشتری های خود صرفه جویی کند.

 

داستان شکل گیری کسب وکار: کیز می گوید: «نیاز، مادر اختراع است.» زمانی که کیز از دانشگاه فارغ التحصیل شد به عنوان روزنامه نگار فعالیت می کرد و آرزو داشت بتواند به نقاط مختلف سفر کند، اما پول کافی برای انجام این کار نداشت. او برای رسیدن به آرزوی خود تمام راهنمایی های لازم برای پیدا کردن پروازهای ارزان را مطالعه کرد و توانست در سال ۲۰۱۳ ارزان ترین پرواز را از نیویورک به میلان با قیمت تنها ۱۳۰ دلار پیدا کند. او بلافاصله بلیت را خریداری کرد و توانست با پرداخت این مبلغ کم به یکی از مکان های مورد علاقه خود سفر کند. بعد از بازگشت کیز از سفر تمام همکاران او از این موضوع استقبال کردند و از او خواستند دفعه بعد آنها را نیز در جریان ارزان ترین پروازها قرار دهد.

بنابراین کیز یک لیست از ایمیل دوستان و همکاران خود تهیه کرد و اطلاعات پروازهای ارزان را برای آنها ارسال کرد. او در ۱۸ ماه اول این کار هیچ درآمدی نداشت و تنها به چشم یک سرگرمی به آن نگاه می کرد. تا اینکه در سال ۲۰۱۵ لیست ایمیل به اندازه ای طولانی شد که کیز مجبور بود برای ارسال ایمیل به این تعداد مخاطب، به شرکت خدمات ایمیل پول پرداخت کند. درنتیجه تصمیم گرفت از ۲۵ نفری که در لیست حضور داشتند ماهانه دو دلار پول بگیرد.

 

شرکت چگونه به سوددهی رسید: دغدغه اصلی کیز این بود که مردم حاضر نشوند بابت اطلاعاتی که می توانند رایگان به دست آورند، پولی به آنها پرداخت کنند. درنتیجه قرار شد در ابتدا تنها دو دلار در ماه از مشتری ها دریافت شود. هفته های اول سود چندانی نداشت اما کیز موفق شد چند هفته بعد ۱۰۰ دلار درآمد کسب کند. بعد از چند ماه او و دیگر بنیانگذار شرکت به این نتیجه رسیدند شرکت های صادرکننده کارت به ازای هر تراکنش درصد بالایی از حساب مشتری کسر می کنند و این موضوع به ضرر آنها است. درنتیجه تصمیم گرفتند خدمات طولانی مدتی را به منظور کاهش هزینه مشتری ها به آنها ارائه دهند: ۱۵ دلار برای سه ماه، ۲۵ دلار برای شش ماه و ۳۹ دلار برای یک سال.

 

راز موفقیت: کیز در رابطه با راز موفقیت کسب وکار خود می گوید: «همه ما به خودمان قول می دهیم زمانی که کارها به نقطه مشخصی رسیدند به خودمان استراحت دهیم و کار سخت را کنار بگذاریم. این موضوع شاید در مورد درآمدهای گذرا مانند فروش کتاب صحت داشته باشد، اما در مورد کسب وکار این طور نیست. هرقدر کسب وکار رشد بیشتری داشته باشد، یعنی مردم بیشتر روی شما حساب باز می کنند و مسئولیت های تان بیشتر از گذشته خواهد شد.»

 

نکته شروع کسب و کار: کیز در مورد این سؤال گفت: «اگر قصد دارید کسب وکار خود را راه اندازی کنید بهتر است زودتر از موعد از شغل روزانه و ثابتی که دارید استعفا ندهید. کارآفرینانی که این کار را انجام می دهند بعد از مدتی با مشکلات مالی مواجه می شوند.» او این موضوع را همیشه در ذهن داشت که اغلب استارتاپ ها به همین دلیل شکست می خورند؛ درنتیجه تصمیم گرفت از لحاظ مالی عاقلانه رفتار کند. او تا شش ماه بعد از اینکه کسب وکار خودش را راه اندازی کرد از شغل قدیمی خود استعفا نداد. کیز معتقد است تا زمانی که نیاز بازار برای خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید ثابت نشده است بهتر است شغل قبلی خود را کنار نگذارید.

 

نکته ای برای مصرف کنندگان: واقعیتی که شاید کمتر با آن آشنایی داشته باشید این است که اگر پروازی را مستقیما از طریق خطوط هواپیمایی رزرو کنید، قانون این اجازه را می دهد که بعد از گذشت ۲۴ ساعت بدون پرداخت هیچ هزینه ای آن را کنسل کنید (مگر اینکه زمان پرواز کمتر از یک هفته باشد). اگر قرارداد مناسبی پیدا کردید می توانید بلیت را بخرید، قیمتش را برای خودتان ثابت نگه دارید و سپس تصمیم بگیرید آیا می خواهید آن را بفروشید یا خیر. به طور کلی هرقدر قیمت بلیت پایین تر باشد، زودتر به فروش خواهد رسید.

 


برایان کلی، بنیان گذار شرکت Points Guy

 


زمینه فعالیت شرکت: این شرکت یک وب سایت مسافرتی دارد که نکات سفر، نقد دیگران، نکاتی در مورد نحوه افزایش امتیاز کارت های اعتباری و راهنمای سفر به نقاط مختلف را منتشر می کند.

 

داستان شکل گیری کسب وکار: پدر کلی مشاور بود و مجبور بود به مکان های مختلفی سفر کند. آنها معمولا مسافتی را که پدرشان طی کرده بود در کتاب تعطیلات خانوادگی یادداشت می کردند و همین موضوع کلی را به سفر علاقه مند کرد. او بعد از فارغ التحصیلی نیمی از سال را به سفر می رفت و در مورد هتل ها و خطوط هواپیمایی اطلاعات کسب می کرد. اما بعد از بحران اقتصادی و مشکلات مالی که پیش آمد دیگر قادر به انجام این کار نبود. از آنجایی که همکارانش دائما برای برنامه ریزی سفر از او مشاوره می خواستند درنتیجه ایده جدیدی برای راه اندازی کسب وکار به ذهن کلی خطور کرد.

کلی می گوید: «من در محل کار به عنوان فردی معرفی شده بودم که با نکات ریز سفر آشنایی دارد. برخی مردم حتی حاضر بودند به من ۵۰ دلار پرداخت کنند تا برنامه ریزی بهتری برای سفر داشته باشند.» اما این کار موقت بود و کلی با پیشنهاد دوستانش تصمیم گرفت وب سایتی را در این زمینه راه اندازی کند تا درآمد خود را افزایش دهد. در سال ۲۰۱۰ یکی از همکاران او سایتی را به کمک وردپرس برای او طراحی کرد و به او گفت هر روز یک پست جدید در وبلاگ منتشر کند. او هیچ اطلاعاتی در مورد وردپرس و سئو نداشت و در زمان شروع احتمال نمی داد که بتواند به موفقیت برسد.

 

شرکت چگونه به سوددهی رسید: کلی در ابتدای کار خود از هیچ تبلیغی داخل وب سایت استفاده نکرد؛ زیرا نمی خواست کیفیت را فدای پول کند، اما بعد از مدتی دوستانش او را مجبور کردند این کار را بپذیرد و در نتیجه ماهی ۲۰۰دلار درآمد داشت، اما پیشرفت اصلی سایت زمانی حاصل شد که در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۰هزار نفر از سایت بازدید کردند. بعد از این موضوع یکی از بانک ها تصمیم گرفت به ازای فروش هر کارت اعتباری که از طریق لینک های این وب سایت انجام می شود مبلغ ۱۵۰دلار را به کلی پرداخت کند. درآمد حاصل از این کار در اولین ماه به ۵هزار دلار رسید. زمانی که مقاله ای در رابطه با این موضوع در نیویورک تایمز به چاپ رسیددر عرض یک ماه برای او ۱۰۰ هزار دلار سود داشت و باعث شد کلی از شغل روزانه خود استعفاد دهد. کلی این سایت را به Bankrate فروخت و مدتی بعد Red Ventures آن را خریداری کرد. صاحب جدید این وب سایت علم داده و بازاریابی برند را باهم ترکیب کرده و با ارائه اپلیکیشن، نوع سرویس دهی آن را عوض کرده است.

 

راز موفقیت: کلی معتقد است قدرت استفاده از شبکه های اجتماعی او را از سایر وب سایت های قدیمی با زمینه کاری یکسان متمایز کرد. انعطاف پذیری و استفاده از پلت فرم های جدید همان چیزی است که می تواند موفقیت کسب وکارها را تضمین کند.

 

نکته شروع کسب و کار: کلی برای استخدام نیروهای جدید مردد بود و به همین دلیل به هرکدام از کارمندان شرکت وظایف متعددی را سپرده بود. اما همانطور که می دانید مردم زمانی که کارهای مختلفی برای انجام دادن داشته باشند نمی توانند عملکرد خوبی از خود ارائه دهند. مدیریت خوب کارمندان و استخدام افراد مناسب برای هر کار کلید اصلی موفقیت است. کلی در این رابطه می گوید: «یکی از بزرگ ترین اشتباه هایی که در این مدت داشتم و به آن اعتراف می کنم این است که افراد نامناسبی را برای برخی کارها انتخاب کردم.»

 

نکته ای برای مصرف کنندگان: مشتری هایی که دوست دارند امتیاز کارت های اعتباری خود را افزایش دهند و نهایت استفاده را از آنها ببرند، باید در مخارج خود دقت کنند. اگر بدهی های مربوط تا آخر ماه پرداخت نشوند از امتیاز آنها کاسته می شود و جایزه ای دریافت نخواهند کرد، بنابراین باید دقت کنند که پول خود را چگونه مصرف می کنند و در انتخاب کارت اعتباری دقت بیشتری داشته باشند.

 


گریس لی، بنیان گذار شرکت WishPoints

 


زمینه فعالیت شرکت: اپلیکیشن این شرکت به کاربران اجازه می دهد آرزوهای خود را در مورد سفر مورد علاقه شان ثبت کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. درنتیجه می توانند سایر افراد علاقه مند به آن مکان را پیدا کنند. هر قدر تعداد افراد حاضر در یک سفر بیشتر باشد، شرکت های هواپیمایی و هتل ها تخفیف بیشتری به آنها می دهند.

 

داستان شکل گیری کسب وکار: لی حدود ۲۰ سال در صنعت مراقبت از سلامتی کار کرده است و با تجزیه وتحلیل و پیش بینی داده ها آشنایی دارد. او همچنین علاقه زیادی به سفر دارد و تا به حال به ۸۵ کشور در سراسر دنیا سفر کرده است. او تمام سفرهای کاری را با علاقه می پذیرد و نهایت استفاده را از آنها می برد. اما بزرگ ترین دغدغه او این بود که برنامه خود را با دوستانش هماهنگ کند، اینکه بداند آنها دوست دارند به کجا سفر کنند و در طول سفر چه کارهایی انجام دهند. لی متوجه شد این موضوع دغدغه بسیاری از انسان ها است و پیش زمینه او در صنعت تحلیل داده می تواند مشکل را از بین ببرد. او زمانی که هنوز مشغول کار قدیمی خود بود در رویداد استارت آپی در سال ۲۰۱۲ شرکت کرد و ایده خود را با دیگران در میان گذاشت. ایده او توانست بالاترین امتیاز رویداد را در مسابقه کسب کند. درنتیجه تصمیم گرفت ایده خود را به عنوان یک کار جانبی پیاده سازی کند و نهایتا در سال ۲۰۱۶ تمام تمرکز خود را روی آن گذاشت. اپلیکیشن او در این مدت توانست بیش از ۳میلیون کاربر را به خود جذب کند.

 

شرکت چگونه به سوددهی رسید: مدل کسب وکار لی کاملا واضح است. او از اطلاعات کاربران برای جمع آوری تخفیف سفر استفاده می کند. به عنوان مثال اگر ۵۰۰ کاربر بخواهند از ایسلند دیدن کنند اپلیکیشن او پیشنهادهای جالبی در مورد خدمات پرواز و هتل به کاربران ارائه می دهد. درنهایت رقابتی که میان شرکت های هواپیمایی به وجود می آید باعث می شود کاربران از حداکثر میزان تخفیف بهره مند شوند.

 

راز موفقیت: لی در رابطه با راز موفقیتش می گوید: «همیشه اتفاقات غیرمنتظره ای در زمینه کار، روابط و امور مالی رخ می دهند که روند پیشرفت را کند می کنند، اما برداشتن قدم های آهسته به سمت هدف اصلی رمز موفقیت و رشد یک کسب وکار است. نیازی نیست تمام کارها در یک روز تکمیل شوند و می توان هر روز بخش کوچکی از کار را پیش برد.»

 

نکته شروع کسب وکار: راه اندازی یک کسب وکار یک چالش ذهنی است و شباهت زیادی به دوی ماراتن دارد. لی می گوید: «یک کارآفرین زمانی که شغل ۲۰ ساله خود را رها می کند تا یک کار جدید را آغاز کند هر روز این سؤال را از خودش می پرسد که آیا تصمیم درستی گرفته است یا خیر. این عدم اطمینان می تواند با نگاه رو به جلو تبدیل به یک قدرت ذهنی شود و آینده کسب وکار را رقم بزند.»

 


تام مارچانت، هم بنیان گذار شرکت Black Tomato

 


زمینه فعالیت شرکت: این شرکت مسافرتی در زمینه برنامه ریزی سفر کار می کند و تجربه منحصربه فردی برای مشتری های خود رقم می زند.

 

داستان شکل گیری کسب وکار: مارچانت با دو همکار تجاری خود زمانی آشنا شد که در دانشگاه نیوکاسل مشغول تحصیل بود. در آن زمان هر سه نفر آرزو داشتند که بتوانند روزی کسب وکار خودشان را راه اندازی کنند، بنابراین تصمیم گرفتند این کار را با هم انجام دهند و سفر کردن موضوعی بود که هر سه به آن علاقه داشتند. مارچانت و یکی از همکاران آینده اش بعد از فارغ التحصیلی تصمیم گرفتند به منطقه جنگلی برزیل سفر کنند. آنها یک روز از سفر را به ماهیگیری و کباب کردن آن پرداختند و در همان روز هدف اصلی کسب وکارشان را مشخص کردند. آنها تصمیم گرفتند با پیشنهاد دادن مناطق خاص برای سفر، تجربه منحصربه فردی برای مشتری های خود رقم بزنند. مارچانت در رابطه با این موضوع گفته است: «ما می خواهیم مردم احساس کنند سیاح هستند نه توریست.» آنها بعد از اینکه در مورد تجربه خود در مورد سفر صحبت کردند به این نتیجه رسیدند که دوست دارند همیشه در سفر باشند؛ درنتیجه تصمیم گرفتند ایده خود را به کسب و کار تبدیل کنند.

 

شرکت چگونه به سوددهی رسید: شرکت Black Tomato در اتاق خواب مارچانت راه اندازی شد. آنها می دانستند که برای رشد کسب وکار خود به یک وب سایت عالی و برقراری ارتباط با کل دنیا احتیاج دارند، بنابراین تصمیم گرفتند همزمان روی هر دو موضوع تمرکز کنند. آنها در این زمینه خوش شانس بودند و به واسطه آشنایی که داشتند، توانستند خودشان را در مقاله ای به عنوان آینده سفر معرفی کنند و نام خود را به گوش مردم برسانند. می توان این طور نتیجه گیری کرد که بازاریابی دهان به دهان یکی از دلایل اصلی موفقیت آنها بود.

 

راز موفقیت: مارچانت و دو همکار دیگرش هیچ تجربه ای در زمینه سفر نداشتند و این چالش به آنها کمک کرد ایده خلاقانه ای ارائه دهند و همچنین پیشنهادهای جالبی برای خدمات قبل و بعد از سفر به مشتری ها ارائه دهند. آنها خلأ ایده خود را در صنعت گردشگری احساس کردند و تصمیم گرفتند از این فرصت به نفع خودشان استفاده کنند.

 

نکته شروع کسب وکار: مارچانت می گوید: «ما در روزهای ابتدایی بسیار بلندپرواز و هیجان زده بودیم. اگر می توانستم به عقب برگردم، به خودم توصیه می کردم کمتر استرس داشته باشم و به هدف نهایی و ایده ای که داشتیم بیشتر اعتماد کنم.»

 

نکته ای برای مصرف کنندگان: سعی کنید مسافرت خود را خارج از فصل انجام دهید، زیرا برخی مقاصد گردشگری در برخی فصل ها بسیار شلوغ هستند. سفرهای خارج از فصل به معنای جمعیت کمتر و همچنین آب وهوای خوب است. مارچانت همچنین توصیه می کند بهتر است مردم به جست وجوهای آنلاین اکتفا نکنند و در طول سفر برای گرفتن اطلاعات با دیگران صحبت کنند. گاهی اوقات صحبت کردن با افراد محلی چشم اندازها و فرصت های جدیدی را برای مسافران باز می کند و به طور کلی کمک می کند تجربه بهتر داشته باشند.

 


دارل وید، هم بنیانگذار شرکت Intrepid Travel

 


زمینه فعالیت شرکت: Intrepid Travel شرکت کوچکی است که در زمینه برنامه سفر در بیش از ۱۲۰ کشور فعالیت می کند. این شرکت تجربه خاصی برای مشتری ها رقم می زند و به آنها فرصت می دهد هنگام خوردن و خوابیدن فرهنگ مردم محلی منطقه را تجربه کنند.

 

داستان شکل گیری کسب وکار: وید زمانی که شش سال داشت برای اولین بار به هاوایی سفر کرد و بعد از این همه سال هنوز هم خاطرات آن را به وضوح به یاد می آورد. او بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه و بعد از گذشت شش هفته از استخدامش متوجه شد هیچ علاقه ای به کار کردن برای دیگران ندارد و هرگز نمی تواند کارمند خوبی باشد. پدر و مادر او هر دو کارآفرین بودند و خصوصیات کارآفرینی به او هم به ارث رسیده بود. او در سال ۱۹۹۸ زمانی که با یکی از دوستانش در مورد راه اندازی کسب وکار جدید صحبت می کرد متوجه شد دلش می خواهد وارد صنعت گردشگری و سفر شود. او چندین بار تنها با یک کوله پشتی سفر کرده بود؛ یعنی فاصله مورد نظر را با قطار، اتوبوس و حتی حیوانات طی می کرد و بعد از رسیدن به مقصد در خوابگاه ها، پارک ها و مسافرخانه ها اقامت می کرد. تجربه این سفرها به اندازه ای برایش دلپذیر بود که تصمیم گرفت دیگران را در آن سهیم کند و درنتیجه همین ایده به کسب وکارش تبدیل شد.

 

شرکت چگونه به سوددهی رسید: وید می گوید: «من و دیگر بنیانگذار شرکت هر دو در زمینه کسب وکار تحصیل کرده بودیم، اما به هیچ کدام از درس هایی که یاد گرفتیم عمل نکردیم. اولین اشتباه ما این بود که برای راه اندازی کسب وکارمان به اندازه کافی پول ذخیره نکرده بودیم، بنابراین مجبور شدیم چند سال اول را با سرمایه دیگران کار کنیم. هر سفر خرج زیادی برای ما داشت و ما تا سه سال اول درآمد زیادی برای خودمان نداشتیم، اما بعد از آن شرکت به سوددهی رسید و درآمد ما نیز افزایش پیدا کرد.»

 

راز موفقیت: وید دلیل اصلی موفقیت شرکت را مهارت پایین خودش و دیگر بنیانگذار شرکت در انجام هر کاری می داند. درنتیجه همین موضوع باعث شد برای هر بخش کارمندان مناسبی را با مهارت های بالا استخدام کنند. وید در این رابطه می گوید: «کارمندان ما بسیار بااستعداد هستند و خیلی بهتر از من می دانند که کارها را چگونه باید انجام دهند.»

 

نکته شروع کسب وکار: امتحان کردن و ارزیابی بسیار ارزشمند است و وید معتقد است شکست بهترین معلم هر انسانی است؛ درنتیجه هیچ پشیمانی بابت گذشته ندارد. او در این رابطه می گوید: «مردم معمولا بیشتر از شکست ها درس می گیرند و هرقدر بیشتر شکست بخورند تجربه بهتری خواهند داشت.»

 

نکته ای برای مصرف کنندگان: افرادی که قصد سفر دارند نباید در مورد همه چیز سؤال بپرسند و برای هر کاری برنامه ریزی قبلی داشته باشند. بهترین کار این است که از محیط هتل بیرون بروند و جاهای دیدنی شهر را از نزدیک مشاهده کنند، با فرهنگ مردم آشنا شوند و تا جایی که می توانند خوش بگذرانند.

 


منبع: زومیت

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید