خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

داشتن استارتاپ موفق سخت است از هر ۱۰ استارتاپ راه اندازی شده در دنیا، ۹ استارتاپ با شکست مواجه می شوند.

عواملی که در موفقیت یک استارتاپ نقش دارند، بی شمار است و از آن جایی که هر یک از استارتاپ ها ویژگی های ذاتی و منحصر به فرد خود را دارند شاید نتوان یک نسخه مشترک برای آن ها تهیه کرد. البته با بررسی استارتاپ های موفق می توان ویژگی های مشترکی را در میان آن ها یافت که در موفقیت شان بی تأثیر نبوده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مارکت گرافی، این مقاله برآوردی از تجربیات شخصی نویسنده است. نویسنده با بررسی استارتاپ های موفق، نحوه عملکرد آن ها و عواملی که در موفقیت در استارتاپ ها نقش داشته اند، این مطلب را گردآوری کرده است. هر یک از عواملی که در این مطلب به آن ها اشاره شده است، در بخشی از چرخه زندگی استارتاپ شما می تواند مفید باشند. با در نظر گرفتن ویژگی ها و شرایط خاص هر استارتاپ، در این مطلب به نکات موثر در موفقیت یک استارتاپ اشاره شده است که بیشتر جنبه عمومی دارد.

عوامل موثر در موفقیت یک استارتاپ

۱ . مطرح کردن ایده با افراد دیگر

بسیاری از افراد این ترس را با خود به همراه دارند که در مورد ایده خود با دیگران صحبت کنند. آن ها همواره نگران این مطلب هستند که ایده شان توسط دیگران اجرا شود. نگران دزدیده شده ایده های خود نباشید! با در میان گذاشتن ایده خود با دیگران می توانید به این نتیجه برسید که آیا ایده تان برای سایرین دارای اهمیت است یا خیر. البته تحقیقات بازار مسئله فراتر از نظرسنجی کردن درباره ایده از اعضای فامیل یا دوستان است.

۲ ایده ای را که به شدت برای اجرای آن علاقه مند هستید انتخاب کنید

عدم داشتن اشتیاق برای انجام کاری سبب می شود تا در طولانی مدت از انجام آن کار زده شوید. این مسئله در راه اندازی یک کسب و کار و داشتن استارتاپی موفق بسیار موثرتر است زیرا یکی از مهم ترین دلایل در موفقیت استارتاپ ها داشتن پشتکار زیاد است.

۳  محصول یا خدماتی را ارائه کنید که افراد خواهان آن هستند

طراحی و ساخت محصول یا خدماتی که هیچ فردی خواهان آن نیست امری اشتباه است. مردم  نیازها و خواسته های ساده ای دارند ببینید واقعا چه می خواهند! به این منظور افراد را به چالش بکشید تا نیازهای واقعی آن ها را دریابید.

۴ به مشکلات بزرگ جامعه بپردازید به آنچه واقعا جهان با آن روبروست

به سراغ ساخت دوباره یک برنامه موبایل یا وب سایت تکراری که توسط بسیاری از افراد در حال استفاده است نروید. سعی کنید تا به جای تقلید کردن، کالا یا خدماتی جدید را خلق کنید. اگر ایده ای دارید که قبلاً اجرا شده، سعی کنید تا نسخه ای بهتر از آن را بسازید یا مخاطبان دیگری را جامعه هدف همان ایده تکراری قرار دهید.

۵  بر روی بازارهایی متمرکز شوید که می توانید سریع بر آن ها مسلط شوید

این نکته بسیار مهم است و شاید بتوان آن را یکی از موثرترین عوامل برای داشتن یک استارتاپ موفق به شمار آورد. استارتاپ ها امکانات و منابعی محدود در اختیار دارند. به همین دلیل شانس موفقیت شان با شناسایی و انتخاب بازارهای کم رقابت و بکر افزایش خواهد یافت. ایده هایی مانند خرده فروشی آنلاین رقیب های زیادی وجود دارند، برای موفق شدن در آن ها باید با غول ها بجنگید!

۶ بازارهای دارای پتانسیل رشد را بشناسید

قبل از اقدام برای راه اندازی استارتاپ، بازار را به خوبی بررسی کنید. باید در حوزه عملکرد خود متخصص بازار شوید در غیر اینصورت زمان خود و سرمایه سرمایه گذاران را در خطر خواهید انداخت.

۷ نقاط ضعف و قوت خود را به عنوان یک بنیانگذار بشناسید

شناسایی نقاط قوت و ضعف تان به شما کمک می کند تا ضمن تقویت نقاط قوت خود، نقاط ضعف تان را کم رنگ تر کنید. خودآگاهی به شما کمک می کند تا با دانستن قابلیت های خود در رقابت با رقبا بتوانید به طرز بهتری عمل کنید.

۸ شریک خود را طوری انتخاب کنید که مهارت های شما را کامل کند

آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود به شما کمک می کند تا به طرز بهتری برای خود شریک انتخاب کنید. با توجه به این قابلیت ها می توانید فردی را انتخاب کنید که کامل کننده مهارت های شما باشد. انتخاب شریک مهم است چون زمان زیادی را با او به سر خواهید برد. می توانید قبل از شراکت یک تست ساده انجام دهید ۶ ساعت با او در یک مسیر رانندگی کنید!

۹ سعی کنید بیش از ۳ شریک نباشید

اگر تمایل داشته باشید می توانید برای انجام آشپزی، تعداد زیادی آشپز در آشپزخانه داشته باشید. اما نتیجه چه خواهد شد؟! برای داشتن استارتاپ موفق نیز رعایت این نکته ضروری است. به تعداد شرکای خود در راه اندازی این استارتاپ به خوبی دقت کنید. اگر تصمیم گیری در این مورد را به آینده مولکول کنید، در آینده و در هنگام تصمیم گیری های مهم مانند گسترش و تغییر سایز در آینده به شکل وحشتناکی مشکل ساز خواهد بود. استارتاپ هایی با تعداد موسسان بیشتر از ۴ نفر با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. اگر واقعا به اضافه کردن شریک احتیاج دارید این کار را به آینده موکول کنید.

۱۰ خیلی سریع مسئولیت بپذیرید

اهداف خود را تعیین کنید و هر روز یک صورت کوتاه از ریز عملکردهای تان را برای یک دوست ایمیل کنید اینکار ضمن مسئولیت پذیر کردن تان به شما انگیزه و غرور هدیه می دهد.

۱۱ مشاوران کسب و کار را دنبال کرده و از کسانی که قبل از شما بوده اند مشاوره بگیرید

در عین واضح بودن این مورد در بسیاری از استارتاپ ها نادیده گرفته می شود یا ارزش  کمی برای آن در نظر گرفته می شود. در حالی که رعایت آن می تواند به خوبی سبب رشد یک کسب و کار شود. استفاده از تجربیات این افراد می تواند در داشتن استارتاپ موفق نقش زیادی داشته باشد.

۱۲ منابع را در صنعتی که در آن مشغول هستید، شناسایی کرده و بهترین های صنعت را رصد کنید

انجام این بخش برای داشتن یک استارتاپ موفق لازم است. حتی لازم است تا حدس بزنید چه کسانی در آینده به جمع این بهترین ها قرار است تا بپیوندند. خصوصیاتی که موجب برتری آن ها می شود را لیست کنید. منابع کاری خود را به خوبی شناسایی کنید. این مطلب را دست کم نگیرید، همواره این منابع را بررسی کرده و به صورت دوره ای آن ها را مرور کنید و نتایج جدیدی را که به دست می آورید گزارش دهید.   با اینکار و با داشتن اطلاعات کافی به خوبی می توانید بر روی بهترین موضوع ممکن تمرکز کرده و از هدر رفتن زمان، انرژی و سرمایه خود جلوگیری خواهید کرد.

۱۳ متخصص جستجو در گوگل باشید

همیشه قسمت هایی از کار وجود دارند که تا به حال با آن ها مواجه نشده اید. اگر این موضوع را باور ندارید می توانید ایده خود را به شکل های متفاوت هر چند وقت یکبار در گوگل جستجو کنید، نتایج شما را شگفت زده خواهند کرد، شاید هم اصلاً از اجرای آن ایده منصرف شوید.

۱۴ از همان ابتدای کار به رقبا توجه خاصی داشته باشید

این روزها به قدری تعداد متخصصان فنی که توانایی اجرای بسیاری از ایده ها را دارند، زیاد شده است که حتی اگر بکرترین ایده را نیز داشته باشید پس از مدتی بی رقیب نخواهید ماند. اگر برای این موضوع استراتژی را در نظر نگرفته باشید، به شکست محکومید.

۱۵ از ابتدا برای محصول یا خدمات خود پول دریافت کنید

یکی از بهترین روش ها برای این که متوجه شوید آیا کسی واقعاً از محصول/خدمات شما استفاده خواهد کرد، درخواست وجه از افراد برای استفاده از محصولات/خدمات است. داشتن یک فروش موفق می تواند شما را  امیدوار کند. این کار ریسک اجرای ایده و سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

۱۶ بازاریابی محصول خود را به بودجه بازاریابی محدود نکنید

از هر فرصتی برای بازاریابی محصول خود استفاده کنید. حضور در اجتماعات آنلاین تخصصی، استفاده از بلاگ و خدمات رایگان مرتبط با محصول تان می تواند در این راستا کمک کننده باشد. سعی کنید محصولی فوق العاده و فراتر از انتظار  افراد بسازید که نیازهای افراد بر طرف کند، در غیر این صورت بودجه بازاریابی شما را به مقصد نمی رساند.

۱۷ در ارائه خدمات به مشتری تندرو باشید

سعی کنید بیش از حد معمول و یا انتظار مشتری به او خدمات ارائه کنید. داشتن استارتاپ موفق مستلزم ارائه خدمات به نحوی متفاوت به مشتری است که پیش تر وجود نداشته است. تمرکز بر روی جزئیات جدید می تواند سبب افزایش رضایت مشتری شود. برای رعایت این مسئله توسط کارکنان خود سخت گیر باشید.

نظر شما در مورد عوامل مطرح شده در این مطلب که در داشتن یک استارتاپ موفق موثر هستند، چیست؟ تا چه حد با نقش این عوامل در موفقیت استارتاپ ها موافق هستید؟ آیا مورد دیگری به نظر شما می تواند در این امر موثر باشد؟




  اقتصادآنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید