خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

از گذشته تاکنون پرو کردن لباس به صورت دیجیتالی، یک رویا و احتمال دست نیافتنی برای بازار پوشاک و مشتریان آن بوده است؛ اینکه مشتری مقابل یک آیینه بایستد و بدون اینکه لباس بپوشد، مدل لباس را روی بدنش امتحان کند. اما حالا با رونق خریدهای اینترنتی و آنلاین و بالا رفتن آمارهای برگشتی از این خریدها، این فرصت برای استارت آپ ها به وجود آمده است تا علاوه برداشتن بازاری پردرآمد و پرسود، فضای خلاقی را به نمایش بگذارند.

یکی از این استارت آپ ها، متیل (Metail) است. روش کار متیل به این صورت است که از مشتریان خود یک نمونه شبیه سازی شده می سازد که همان قد و وزن را داشته باشد. تام ادیولا، بنیانگذار متیل، این استارت آپ را با هدف کاهش خریدهای اینترنتی برگشتی راه اندازی کرده است.


با این استارت آپ مشتریان ترغیب می شوند که لباس های بیشتری امتحان کنند و در نهایت احتمالا به نفع فروشنده خواهدشد؛ چرا که ممکن است این گونه کالای بیشتری بفروشد. حالا با این سیستم، مردم دیگر برای خرید مجبور نیستند برای خرید به خیابان بیایند، آنها پشت سیستم های خود با خرید از سایت فروشگاه ها و با کمک این استارت آپ پوشاک مورد نظر خود را انتخاب می کنند؛ حتی می توانند رنگ های مختلف یک لباس را پرو کنند و هر کدام را می خواهند بخرند. به هر حال پروکردن لباس های زیاد در فروشگاه ها ممکن نیست اما این کار باعث تخلیه احساسی مشتری می شود. حالا متیل کمک می کند که سریع تر لباس ها را امتحان کنید و لباس مورد نظر خود را بخرید.


در این سیستم احتمالا فروشنده ها هم دیگر لازم نیست لباس های مختلف در رنگ های مختلف را مدام در قفسه ها بچینند و دوباره به مشتری بدهند.
این استارت آپ حالا آن قدر جا افتاده است که در سری دوم جذب سرمایه گذاری خود، 10 میلیون پوند جذب کرده است. آن طور که متیل عنوان کرده است در حال حاضر 7.7 میلیون کاربر از آن استفاده و بیشتر مشتریان آن در آسیا زندگی می کنند.


تنها محدودیت آن درحال حاضر این است که فقط برای پوشاک زنان راه اندازی شده است؛ شرکت می گوید در آینده این ظرفیت را برای مردان نیز در نظر خواهدگرفت. تا انتهای سال هم قرار است متیل یک سیستم پیشنهاد راه اندازی کند. احتمالا به این شکل که با اندازه ای که از قد و وزن مشتری در خود ثبت می کند، به او پیشنهاد می دهد که کدام لباس برایش بهتر است.
اکنون گویا صنعت مد دیگر به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود. شاید در آینده حتی سیستم های فشن هم تغییر کند و دگرگونی هایی در آن رخ دهد. تغییراتی که در صنعت مد رخ می دهند، شاید روزی کاملا به دور از ذهن بود؛ اما حالا تک به تک آنها به واقعیت تبدیل می شود.


کارولین راش، مدیر اجرایی بریتیش فشن کانسیل می گوید: «رویکرد تکنولوژی متیل برای حل مشکل سایز و اندازه خرده فروشان راه اندازی شده است و این ماجرا چهره سنتی صنعت مد را تغییر خواهد داد.»



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید