خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک استارتاپ ایرانی مستقر در پارک فناوری پردیس در راستای حرکت به سمت شهر هوشمند موفق به تولید نیمکت های خورشیدی شدند.

در دنیای امروز که تکنولوژی، گوشی های موبایل، تبلت ها و کامپوترهای شخصی جزو لاینفک زندگی انسان ها شده اند نیاز به شارژ مداوم و روشن نگه داشتن این ابزارها هم، دغدغه و مساله بسیاری از افراد است، ایده شارژ تلفن های همراه، تبلت و حتی لپ تاپ به وسیله انرژی خورشیدی در اماکن عمومی و محیط های باز، ایده اولیه گروه فناوری «انینو» است.

ناکامی از یک ایده بزرگ و پیش به سوی موفقیت

اشکان بابایی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علوم تحقیقات مدیر این استارت آپ است که در معرفی تیم و هدف خود گفت: سال گذشته گروه انینو اولین پروژه‌ خود را با ساخت خودرو الکتریکی شروع کرد با این هدف که در آینده‌ای نزدیک ایرانی پاک و هوشمند بسازیم، بعد از ۶ ماه کار روی این پروژه به دلیل آماده نبودن بسترهای لازم در کشور به علاوه بزرگ بودن پروژه و نداشتن سرمایه کافی شکست خوردیم، شکستی که ما را به سوی دیگری از انرژی های نو سوق داد.

بابایی افزود: گروه جدیدی متشکل از ۵نفر در تخصص ها و زمینه های متنوع کاری تشکیل دادیم و این بار گروه بعد از توافق بر سر ایده جدید اقدام به طراحی نیمکت، آلاچیق و درخت خورشیدی هوشمند کرد.

 



وی در مورد مبلمان شهری که از اِلمان های شهر هوشمند به حساب می آید عنوان کرد: مبلمان شهری که برق خود را از انرژی خورشید میگیرند و شرایط را برای شارژ لوازم الکترونیکی و همچنین تبلیغ بر روی مانیتور مبل و یا بدنه آن را فراهم می کنند ایده اصلی تیم بود.

یک ایستگاه کامل از خدمات
وی گفت: محصولات ما شامل نیمکت ها و آلاچیق هایی است که به وسیله انرژی خورشیدی امکان شارژ تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی در اماکن عمومی بدون نیاز به آدابتور را فراهم می کنند.

به گفته وی، این سیستم ها دارای سیستم روشنایی نور خودکار، به اشتراک گذاری اینترنت و مانیتور، ارائه اطلاعاتی در خصوص وضعیت آب و هوا، آلودگی هوا و ترافیک و ... هستند. همچنین استندهای خورشیدی که با نام درخت خورشیدی از آن ها یاد می شود کار تولید برق و امکان اتصال به شبکه برق شهری برای فروش برق را انجام می دهند.

بابایی در خصوص مشتریان این محصولات گفت: این محصولات با ایجاد بستر LOT امکان اضافه شدن ماژول های شهر هوشمند را فراهم می کنند پس مشتریان اصلی این محصولات شهرداری ها، مراکز گردشگری و تفریحی، مراکز آموزشی و سازمان های محیط زیستی هستند، تمام مجموعه هایی که به المان های شهر هوشمند اعتقاد دارند وقتش رسیده تا به سمتش حرکت کنند.

محصولات مشابه در زمینه انرژی تجدید پذیر در کشور تولید نمی شود و ما تلاش کرده ایم در مقایسه با نمونه های خارجی هم مزیت های رقابتی از جمله امکان تولید برق VCبرای شارژ کامپیوترهای شخصی و همچنین ارائه یک مانیتور برای اشتراک گذاری اطلاعات یا حتی تبلیغات و راهنما را به پکیج خود بیافزاییم.

پیوستن به شتاب دهنده «شزان» و افزایش سرعت پیشرفت
بابایی در ادامه از پیوستن به یکی از شتاب دهنده های پارک فناوری پردیس به نام «شزان» گفت: با شرکت در رویداد نوآوردگاه شزان، در نمایشگاه اینوتکس سال ٩۶ توسط این شتابدهنده پذیرفته شدیم و در حال حاضر گروه فناوری انینو با همکاری و حمایت شتابدهنده شزان  در حال به ثمر نشاندن تلاش های خود برای فروش محصولات است. نمونه اولیه محصول تولید شده و هم گروه انینو و هم تیم شزان با استفاده از لینک هایی که دارد در حال بازاریابی برای فروش محصول است.

بابایی افزود: در دنیای امروز توجه و استفاده از محصولاتی که مبتنی بر انرژی خورشیدی هستند در حال توسعه بیشتر است از این رو ما هم امیدواریم محصولمان سهم خود را در بازار به دست آورد، قابل ذکر است که تغییر طراحی و کاربری این محصولات برای ما امکان پذیر است و می توان به عنوان ایستگاه های بازی، ایستگاه فروش و ایستگاه تبلغیات از این پکیج استفاده کرد.

مدیر این استارت آپ بیان داشت: چه برای عضویت در شتابدهنده ها و چه برای به دست آوردن موفقیت داشتن یک تیم خوب لازمه کار است، وقتی تیم قوی و هماهنگ باشد حتی با شکست ایده می تواند به زودی ایده ای بهتر را جایگزین کند، تیم ما متشکل از صدرا شکری، سعید آقایی، محمدرضا رضازاده، امیرحسین اکبری و صبا مهدی است که در رشته های مکانیک خودرو، برق قدرت، هوافضا و معماری هستند .

بابایی در آخر رو به سمت کسانی که قصد ورود به حوزه نوآوری، تکنولوژی و کار استارت آپی را دارند گفت: پیش از هرچیز باید فلسفه و رسالت کاری خود را مشخص کنید، در میان راه چالش های بسیاری وجود دارد، مجموعه ما بیش از۹ماه است هیچ درآمدی کسب نکرده است، حمایت های دولتی از این عرصه کم است و باید بر توانایی های شخصی خود و گروه تکیه کنید اگر هدف و رسالت محکمی نداشته باشید به زودی زمین می خورید.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید