خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

۳ تیپ شخصیتی مختلف
۳ تیپ شخصیتی مختلف 

۳ تیپ شخصیتی مختلف و ۳ روش جستجوی شغلی مناسب برای این افراد
بدون شک کلمات درون‌گرا و برون‌گرا را شنیده‌اید، و احتمالا به یکی از این دو شخصیت شباهت بیشتری دارید. اگر در این زمینه مطمئن نیستید، به این فکر کنید.که کدام سناریوها می‌توانند برای شما الهام‌بخش باشند

و اینکه چه زمانی بیشترین انرژی را دریافت می‌کنید.

برون‌گرایان از طریق برقراری ارتباط با دیگران، انرژی کسب می‌کنند. اگر این افراد را در اتاقی پر از افراد غریبه قرار دهید، می‌توانید شارژ شدن باتری و انرژی آن‌ها را در طول مدت زمان بسیار کوتاهی مشاهده کنید. آنها از گذراندن کمی اوقات تنهایی لذت می‌برند، اما هر چه این افراد برون‌گرا قوی‌تر باشند، به اوقات تنهایی کمتری نیاز دارند.
افراد درون‌گرا، از قرار گرفتن در میان افراد و گروه‌های بزرگ انرژی کسب نمی‌کنند، در حقیقت، انرژی آن‌ها در زمانی که می‌توانند پس از گذراندن وقت با سایر افراد، کمی استراحت کنند، شارژ می‌شود. آن‌ها از بودن در کنار افراد دیگر لذت می‌بردند اما ترجیح می‌دهند تا با یک فرد یا با گروه‌های کوچک در ارتباط باشند. بسیاری از روابط آن‌ها ممکن است کاهش پیدا کند. هر چه این افراد درون‌گرا قوی‌تر باشند، برای اوقات تنهایی خود یا داشتن مکالمه‌ی صمیمانه با یکی از دوستان خود، ارزش بیشتری قائل می‌شوند.
میان‌گرا، واژه‌ای است که این روزها از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. همانطور که از نام این واژه پیداست، این افراد درست در وسط این زنجیره قرار گرفته‌اند، که هم به وسیله‌ی روابط اجتماعی و هم در اوقات تنهایی خود به کسب انگیزه و انرژی می‌پردازند.
خب تمامی این موارد، می‌توانند چه ارتباطی با جستجوی شغلی شما داشته باشند؟ در حقیقت، روشی که شما به وسیله‌ی آن با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید و چگونگی درک تاثیر این روابط، به عنوان یکی از عناصر کلیدی در شکل دادن به حرفه‌ی شغلی شما محسوب می‌شود.
این نوع آگاهی به عنوان یک کلید برای زمانی محسوب می‌شود که شما مشاغل بسیاری که در بازارهای کاری مخفی شده‌اند را شناسایی می‌کنید. همچنین داشتن این آگاهی باعث می‌شود که توانایی یک فرد برای ایجاد یک شبکه‌ی ارتباطی، به عنوان یکی از عوامل حیاتی در در دستیابی به بسیاری از موقعیت‌های چشمگیر محسوب شود.
بنابراین، به نفع شماست که بدانید از چه نوع تیپ شخصیتی برخوردار هستید و چگونه می‌توانید از این ویژگی‌ها، بدون در نظر گرفتن اینکه در روند جستجوی شغلی در کجا قرار گرفته‌اید، به نفع خود استفاده کنید.
۱- زمانی که به دنبال راهنمایی اولیه و سرنخ هستید.
برون‌گرایان
توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران به عنوان بزرگترین نقطه‌ی قوت شما محسوب می‌شود. شما همین حالا نیز از یک شبکه‌ی ارتباطی وسیع برخوردارید، بنابراین این شبکه را فعال کنید تا بتوانید جستجوی شغلی خود را با سرعت بیشتری پیش ببرید. به همه بگویید ( البته با توجه به موقعیت خود) که دنبال چه چیزی هستید.
هر چه افراد، بیشتر بدانند که شما به دنبال چه چیزی هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که فردی بتواند سرنخی را در اختیار شما قرار دهد و یا کار مناسبی را به شما معرفی کند. می‌توانید با فرستادن ایمیل، کار خود را آغاز کنید و به همه اعلام کنید که به دنبال کار هستید.
درون‌گرایان
اگرچه ممکن است شبکه‌ی ارتباطی شما، نسبت به همتایان برونگرا کوچک‌تر باشد، اما رابطه‌ی شما با افراد در این چرخه بسیار عمیق و واقعی است. شما کارکرد درونی وجودی این افراد را می‌شناسید و آن‌ها نیز شما را می‌شناسند.
در اغلب موارد، رابطه‌ی نزدیک شما با سایر افراد، باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند منابع خردمندانه را به منظور پیدا کردن کار، در اختیار شما قرار دهند، و این چیزی است که مدیران استخدامی بیش از همه به آن احترام می‌گذارند. بنابراین به سه تا پنج نفر از نزدیک‌ترین افراد لیست تماس خود ایمیل بزنید و از هر یک از آنها به صورت جداگانه درخواست کنید که در این زمینه به شما کمک کنند.
میان‌گرایان
شما باید از راهبردهایی که در هر دو مورد بالا به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید. از همه بخواهید که به یاد داشته باشند که شما به دنبال چه چیزی هستید، و از اینکه برای کسب راهنمایی از دیگران سوال بپرسید، نترسید. به اعضای شبکه‌ی ارتباطی خود که احساس می‌کنید آن‌ها را به خوبی می‌شناسید، رجوع کنید و از آن چه که در مغز آن‌ها در مورد سازمان‌ها و سِمت‌های خالی مختلف می‌گذرد و شما نیز شیفته‌ی آن‌ها هستید، استفاده کنید.
از بین دوستان معمولی خود که می‌توانند سرنخ‌هایی را در اختیار شما قرار دهند و دوستان نزدیکتان که می‌توانند به ارتقای جایگاه شغلی شما بپردازند، هر کدام که در سر راه شما قرار گرفتند را انتخاب کنید و بر اساس آن پیش بروید.
۲- زمانی که در حال توسعه‌ی شبکه‌ی ارتباطی خود هستید.
برون‌گرایان
منتظر نباشید که رزومه‌ی کاری شما پس از رسیدن به دست کارفرما باعث شود که آن‌ها بلافاصله با شما تماس بگیرند. بهتر است در شبکه‌ی ارتباطی خود از افراد بخواهید که فرصت‌های شغلی را به شما معرفی کنند تا به دنبال آن بتوانید به پیشرفت در جستجوی شغلی خود دست پیدا کنید.
سعی کنید به صورت فعالانه در سازمان‌های حرفه‌ای مشارکت داشته باشید. در رویدادهای رسمی و غیررسمی مربوط به صنعت خود شرکت کنید. خلاق باشید. شاید متوجه شده باشید که برخی از افراد کلیدی شرکت استخدامی موردنظر شما، اغلب به یک باشگاه به‌خصوص می‌روند. پس شاید بهتر باشد که سلامت فیزیکی خود را در کنار استفاده از تجهیزات همین باشگاه تضمین کنید.
اگر به دلیل اینکه سازمان مورد نظر شما در شهر دیگری واقع شده است، نمی‌توانید به برقراری روابط رودررو بپردازید، می‌توانید به ایجاد یک رزومه‌ی تصویری یا دادن درخواست بپردازید. یک ویدیوی مناسب به شما اجازه می‌دهد که بتوانید به نشان دادن شخصیت خود بپردازید. لینک پروفایل لینکداین و آدرس ایمیل خود را در بالای صفحه‌ی رزومه‌ی خود قرار دهید.
درون‌گرایان
شما می‌دانید که معمولا با کار کردن یا مکالمه با افراد کاملا غریبه راحت نیستید، بنابراین باید راه دیگری برای برقرای ارتباط با افراد پیدا کنید. بنابراین می‌توانید بر روی برگزاری یک رویداد کار کنید. این کار می‌تواند انگیزه‌ی خوبی به منظور مشارکت کردن با دیگران در اختیار شما قرار دهد. و شما را از محدوده‌ی مکالمات کوتاه و کوچک با دیگران خارج کند.
باید سعی کنید که خودتان را در چنین موقعیتی قرار دهید. لازم نیست که حتما رویدادی را برگزار کنید بلکه می‌توانید برای کار کردن در پشت صحنه‌ی یک کنفرانس داوطلب شوید و یا می‌توانید به گروه‌های مختلف به منظور جذب سرمایه و جمع‌آوری پول کمک کنید. هر نقشی که انگیزه‌ای برای برقراری ارتباط با دیگران را در اختیار شما قرار دهد، به شما اجازه خواهد داد که به ارتقای ارزش‌های خود بر اساس شرایط خود بپردازید.
با توجه به این مقدمه‌چینی‌ها، زمان خود را تنظیم کنید تا بتوانید فرصت گفتگوی رودررویی را در زمان صرف ناهار یا قهوه با سایر افراد داشته باشید و به این شکل می‌توانید به عادی‌ترین روشی که در آن احساس راحتی می‌کنید، به ایجاد رابطه با دیگران بپردازید.
میان‌گرایان
سازگاری، به عنوان قدرت فوق‌العاده‌ی شما محسوب می‌شود. حتی اگر شور و اشتیاق و انگیزه‌ی شما به اندازه‌ی افراد برون‌گرا نیست و یا حتی اگر از مهارت‌های شنیداری یک فرد درون‌گرای معمولی برخوردار نیستید، در مقابل، از مزیت کنترل کردن ویژگی‌های هر دو طرف برخوردارید.
بنابراین، به عنوان مثال، اگر شما به باشگاهی می‌روید که فرد کلیدی شرکتی که می‌خواهید در آنجا کار کنید نیز به همان باشگاه می‌آید، زمان آن رسیده است که به ویژگی‌های برون‌گرایانه‌ی خود متوسل شوید و مکالمه‌ای را در مورد هر موضوعی که به نظرتان می‌تواند در آن لحظه مفید باشد، آغاز کنید و فقط سعی کنید که مکالمه‌ی خود را ادامه دهید.
اگر فردی در شبکه‌ی ارتباطی شما یک قرار ناهار با یک کارفرمای بالقوه برای شما ترتیب داده است، ممکن است بخواهید که حالت جمع‌گرایی را در خود سرکوب کنید و مانند یک فرد درون‌گرا، فقط به گوش کردن بپردازید تا متوجه نیازهای شرکت موردنظر شوید، اما از طرف دیگر تمایلات برون‌گرایانه، شما را قادر می‌سازد تا در مورد این مسئله که تجربیات و مهارت‌های شما با نقش مورد نیاز در شرکت سازگار هستند، صحبت کنید.

منبع: http://ponisha.ir/blog

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید