خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.90 (5 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیسی دارید که با بدخلقی و نگاه از بالا هر روز صبح‌تان را به جهنم بدل می‌کند؟ محیط کارتان متناسب با علایق و سلایق‌تان نیست؟ اگر این‌طور است، متأسفیم. اوضاع‌تان واقعا خوب نیست، اما شما انسان هستید و می‌توانید وضعیت‌های عذاب‌آور را با راه‌ها و ترفندهای گوناگون مدیریت کنید. مثبت اندیشی در محیط کار هم شدنی و امکان‌پذیر است.


نترسید، شما می‌توانید با روش‌های زیر، محیط کار را به‌نفع خودتان تغییر بدهید. باور کنید تک‌تک ما توانایی ایجاد تغییر در زندگی و حل مشکلات پیچیده این کره‌ی خاکی را داریم. فقط کافی است، همت کنیم و بخواهیم. پس با ما همراه باشید تا ۱۵ روش مثبت اندیشی در محیط کار را با هم مرور کنیم.


۱. مدام درحال یادگیری باشید
اینکه دوران درس و دانشگاه تمام شده است، اصلا و ابدا به این معنا نیست که می‌توانید با یادگیری خداحافظی کنید. سعی کنید مدام درحال یادگرفتن باشید. یکی از راه‌های مثبت اندیشی در محیط کار تلاش برای افزودن به دانش و مهارت‌ها و تقویت رزومه‌ی کاری است.

سعی کنید تجربه‌های تازه کسب کنید، مثلا در سخنرانی کاری شرکت کنید یا برای همکاران تازه‌وارد اوضاع و مسئولیت‌هایشان را شرح بدهید. اگر امکان دریافت آموزش‌های مستقیم درباره‌ی شغل‌تان وجود ندارد، می‌توانید با قرارگرفتن در کنار سایر همکاران و مدیر، چیزهای تازه بیاموزید.


۲. به دیگران آموزش بدهید
شما دوست دارید که سایر همکاران و مدیرتان به شما چیزهای تازه یاد بدهند، پس درنظر بگیرید که شما هم به سایرین کمک کنید و چیزهای تازه یاد بدهید. سعی کنید به دیگران آموزش بدهید و دانسته‌هایتان را به‌اشتراک بگذارید.

کمک‌کردن به دیگران به شما احساس خوبی منتقل می‌کند. ضمنا اگر به همکارتان توضیحات آموزشی مرتبط با کارش را یک‌بار دقیق و روشن ارائه کنید، دیگر مدام و در حین کار مزاحم‌تان نخواهد شد.


۳. به خود استراحت بدهید
اگر پیوسته و بی‌وقفه کار کنید، خسته و فرسوده خواهید شد. هر ۲ ساعت یک‌بار به خود استراحت بدهید. نگذارید تا فشار کاری تمرکز شما را از بین ببرد و انگیزه‌هایتان را بکشد. هر چندساعت از پشت میز بلند بشوید، کمی راه بروید و هوایی تازه تنفس کنید. استراحت ۵ تا ۱۵ دقیقه‌ای کافی است. در این مدت زمان اندک، می‌توانید تجدیدقوا کنید و باانرژی به کارتان بازگردید.



۴. کار مختص اداره است و بس
دلیل شما از کارکردن زیاد هر چه که باشد، عواقب خیلی بدی برای سلامت جسمی و روحی‌تان خواهد داشت. اگر مدام کار کنید و پس از بازگشت به منزل نیز کارکردن را ادامه بدهید، تمام انگیزه‌ و انرژی‌تان را از دست خواهید داد.

شما لازم دارید تا بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنید و زمانی را به خود، خانواده و تفریح و سرگرمی اختصاص بدهید. اگر کارتان در اداره ناتمام مانده است، آن را به خانه نبرید بلکه انجام کار عقب‌مانده را به اول وقت روز کاری بعد منتقل کنید. کار بخش مهمی از زندگی هر فرد را دربرمی‌گیرد اما نباید بگذارید استراحت‌تان را خدشه‌دار و شما را به فردی کسل و خسته تبدیل کند.


۵. ارتباط با همکاران را تقویت کنید
یکی دیگر از راه‌های مثبت اندیشی در محیط کار این است که بتوانید با همکاران‌تان ارتباط برقرار کنید. لازم نیست خیلی با همه خودمانی بشوید اما همین‌که باهم در ارتباط باشید، دورهم و فارغ از مسائل کاری، گاهی باهم حرف بزنید و چیزی بخورید کافی است و حال‌تان را در محیط کار بهتر خواهد کرد.



۶. در برنامه‌های غیرکاری شرکت کنید
خودتان را از برنامه‌های غیرکاری که همکاران ترتیب می‌دهند جدا نکنید. شما هم در برنامه‌هایی مانند شام و ورزش که همکاران‌تان بعد از کار و در محیط خارج از اداره صورت می‌دهند، شرکت کنید.

با همکاران و افراد حاضر در اداره بیشتر بجوشید و اجازه بدهید که شما را یکی از خود بدانند. این کار باعث تقویت ارتباطات و همچنین فراغ از سنگینی مسئولیت‌های شغلی می‌شود.



۷. محیط کار را دل‌نشین کنید
مثبت اندیشی در محیط کار با داشتن فضایی دل‌نشین و خوشایند ایجاد می‌شود. فرقی نمی‌کند که محوطه‌ی کاری مختص به شما اتاقی بزرگ است یا میز و صندلی کوچک. درهرحال با شناخت محدودیت‌ها و اجازه از مدیر، سعی کنید تغییراتی دل‌نشین ایجاد کنید.

مثلا می‌توانید پوسترهای زیبا بیاویزید یا عکسی از خانواده‌تان روی میز بگذارید. حتی اگر به‌جای لیوان و استکان‌های آبدارخانه از ماگ و فنجان مخصوص‌به‌خود استفاده کنید، بازهم در تغییر فضا و بهتر شدن روحیه خود گامی ساده اما مثبت و مؤثر برخواهید داشت.


۸. داوطلب بشوید
به‌جای اینکه صبر کنید تا به شما پروژه‌ای پیشنهاد بشود، خودتان دست‌به کار بشوید. لازم نیست صبر کنید تا به شما کاری را محول کنند که شاید آن را دوست دارید. پس پیش‌قدم بشوید و با داوطلب‌شدن انگیزه خود را به مدیریت نشان بدهید. بی‌شک این کارتان باعث می‌شود تا برای پروژه‌های مختلف به شما فکر کنند.


۹. فقط بر یک‌چیز تمرکز کنید
حواس‌تان را به انجام یک کار مشخص جمع کنید. لازم نیست چند کار را باهم انجام بدهید و خود را گیج و خسته کنید. تمرکز بر یک کار و اتمام آن خیلی مهم‌تر از این است که کارها و پروژه‌های گوناگون را باهم شروع کنید و همه را ناقص و ناتمام پیش ببرید.


۱۰. اهداف دسترس‌پذیری تعیین کنید
اهداف رویایی نداشته باشید. البته آرزو و رؤیا تا حدودی مفید هستند اما نه تا حدی که شما را از دنیای واقعی جدا کنند و با غرق‌کردن‌تان در گردابی مجازی از روبه‌رو شدن با واقعیت دور نگه دارند.

اهدافی مشخص و واقع‌گرایانه داشته باشید و برای رسیدن به اهداف تان، تلاش خود را به‌کار بگیرید و پله‌به‌پله مسیر خواسته‌ها و موفقیت را طی کنید.


۱۱. تخیل‌تان را به‌کار بگیرید
خشک و بی‌انعطاف عمل نکنید. برای انجام پروژه‌ها و کارهایتان باید از قدرت خلاقیت و تخیل بهره ببرید. با افزایش تمرکز و تلاش راه‌هایی نوین و تازه بیابید و همه ازجمله رئیس‌تان را شگفت‌زده کنید.


۱۲. در اشتباهات‌تان نمانید
برای همه‌ی ما پیش آمده است که در جمع یا محیط کار اصطلاحا ناخواسته کار اشتباهی انجام داشته باشیم؛ مثلا اشتباهات کلامی و رفتارهایی که کمی معذب‌کننده هستند. مثلا به‌جای اینکه بگویید مرخص می‌شوم، گفته‌اید تشریف می‌برم. خب این اشتباهات برای همه پیش می‌آیند. البته که بهتر است حواس‌مان را جمع کنیم و اشتباه نکنیم اما اگر هم اتفاقی مشابه رخ داد، خود را سرزنش نکنید. از اشتباهات‌تان بگذرید.



۱۳. برای موفقیت‌ها خود را تشویق کنید
وقتی به دستاورد مثبت می‌رسید یا موفقیتی در کارتان حاصل می‌شود، حتما به خود جایزه و پاداش بدهید. مهم نیست چه جایزه‌ای برای خود درنظر می‌گیرید. این پاداش هر قدر هم کوچک باشد، اثرات مثبت زیادی در روحیه‌تان خواهد داشت. تشویق خود، راهی برای ایجاد مثبت اندیشی در محیط کار تلقی می‌شود.


۱۴. با افراد مثبت در ارتباط باشید
یکی از مهم‌ترین روش‌های مثبت اندیشی در محیط کار و زندگی معاشرت با افراد مثبت‌اندیش است. از افراد منفی گرا خود را دور نگه دارید. اینها خود را خسته و بی‌انرژی کرده‌اند و شما را نیز تحت تأثیر قرار خواهند داد.

اگر ناگزیر به معاشرت با افراد منفی‌باف در محل کار هستید، سعی کنید قوی بمانید و از آنها اثر نگیرید و با ارائه رفتارهای شاد و مثبت آنها را هم تغییر بدهید.


۱۵. بیشتر لبخند بزنید
اگر لبخند بزنید، حتی در صورتی‌که واقعا شاد نیستید، نیز اثرات مثبتی برای‌تان به‌ارمغان می‌آید. لبخند و شادی ناخودآگاه شما را از حالت خسته و عبوس دور می‌کند. پس سعی کنید همیشه در ارتباط با مشتری، همکار، ارباب رجوع، مدیر و … لبخند بر لب داشته باشید و اثرات معجزه‌آسای لبخند زدن را ببینید. لبخندزدن نه‌تنها کلید مثبت اندیشی در محیط کار بلکه کلید زندگی سالم و شادی است. از قدیم گفته‌اند، بخند تا دنیا به تو بخندد.


منبع: chetor

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید