خانه    نقشه سایت    تلفن 021-77597198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


5 دلیل مهم برای استراتژی

همیشه"چرا"قبل از"چه چیزی" مطرح می شود. تنها زمانی می توانید استراتژی اثر بخش و طرح کسب و کار فوق العاده ای طراحی کنید که دلیل انجام آن،کاملا واضح و شفاف باشد. حال به پنج دلیل تعیین استراتژی کسب وکار می پردازیم:

 1-افزایش بازگشت سرمایه. اولین هدف،سازماندهی و اختصاص مجدد منابع، برای افزایش بازگشت مقدار پولی است که در شرکت خود سرمایه گذاری کرده اید،یعنی افزایش سود خالص به چیزی بیش از میزان کنونی.

2-تغییر جایگاه خود نسبت به رقیبان. استرتژی کسب و کار به شما این امکان را می دهد تا ادراکات مشتری و واکنش های او نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده را تعقیر دهید. باید مرتبا محصولات و خدمات کنونی خودرا ارتقا دهید و در پاسخ به خواسته ها، تقاضا ها،سلایق و ترجیحات متغییر مشتریان، محصولات و خدمات جدیدی ارائه کنید.

3-سرمایه گذاری بر نقاط قوت و فرصت ها.باید از نبوغ و قابلیت های خاصی که باعث برتری کسب و کار شما در مقابل رقبا می شود، استفاده کنید و کارهایی انجام دهید که رقیبان حداقل در کوتاه مدت قادر به تقلید آن نباشند. باید آمادگی واکنش به تعقیرات غیر منتظره بازار را داشته باشید. هرگاه با شکست اقتصادی یا افول کسب و کار مواجه شدید، زمان را متوقف کرده استراتژی خود را مجددا بررسی کنید تا مطمئن شوید با شرایط جدید سازگاراست. همواره بپذیرید که شاید شما، بهترین گزینه ممکن برای بازار های امروز و فردا نباشد.

4- داشتن اصولی برای تصمیم گیری . همه تفکرات استراتژیک و تجاری باید به عملکرد سریع برای افزایش فروش و سوددهی بیشتر نسبت به گذشته و نسبت به رقبا منجر شوند.
5-جذب سرمایه گذاران و افزایش سرمایه. افزایش سرمایه نیازمند داشتن رویکردی خاص به فرایند برنامه ریزی است. از زاویه دید یک قرض دهنده یا سرمایه گذار احتمالی به کسب و کار خود نگاه کنید و برنامه هایی طراحی کنید که شرکت شما را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کند. شرکت هایی که معمولا در سرمایه گذاری اولیه بیشترین دلارها را از آن خود می کنند، کسب و کارهایی هستند که حداقل دارای چهارمشخصه هستند:

مدل کسب و کار فوق العاده. ایده شما باید باعث بازگشایی بازارهای بزرگ و جدیدی شود که رقبا نتوانند به سرعت از آن ها تقلید کنند. اندازه سوددهی بازارها نیز بسیار مهم است. بنابراین به برنامه فوقالعاده ای نیاز دارید تا آن را به سرمایه گذاران نشان دهید.

قابلیت توسعه. آیا کسب و کار شما میتواند محصولات و خدمات لازم را سریعا تولید کرده و با کمترین میزان ممکن سرمایه و نیروی کار،به توسعه دست یابد؟ البته هرچه میزان پول سرمایه گذاری شده کمتر باشد، میزان ریسک و بازگشت سرمایه بیشتر است.

مالکیت معنوی. آیا حق امتیاز ویا روش های دیگری دارید که بتوانید از ایده های خود محافظت کنید؟ حفاظت از حق امتیاز تضمینی ایجاد نمی کند، اما شانس ایجاد کسب و کاری با مزیت های رقابتی پایدارتردر بازار را افزایش می دهد.

داشتن تجربه در حوزه های مرتبط. سرمایه گذاران به رهبران با استعدادی که"کارآفرینان زنجیره ای"هستند ارج می نهند،کهنه کارانی که در سایر کسب وکار های مشابه تجربیاتی دارند و می توانند به مدیران یا رهبرانی فوق العاده تبدیل شوند. سرمایه گذاران نه فقط بر شما،بلکه بیشتر بر ایده شما و نحوه اجرای آن سرمایه گذاری می کنند. آن ها باید مطمئن شوند که اگر برای موسس اتفاقی بیافتد یا همه دارایی خود را از دست بدهد، سرمایه آن ها در خطر نیست. باید آن ها را متقاعد کنید که کسب وکار شما جای مناسبی برای سرمایه گذاری است و این که شما مدیر فوق العاده ای هستید و می توانید در کسب سود زیاد به آن ها کمک کنید. باید به سرمایه گذاران ثابت کنید که توانایی ایجاد سریع یک تیم رهبری و رشد شرکت با استفاده از مهارت های ،تلاش ها و تعهد رهبرانی غیر از خودتان را دارید.

منبع: کتاب ساخت کسب و کار فوق العاده
نویسنده:برایان تریسی، مارک تامسون
ترجمه:ژان بقوسیان

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




جدیدترین تصاویر

با ما در ارتباط باشید

نماد اعتماد