خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.25 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

افرادی که باعث هدر دادن وقت می‌شوند
افرادی که باعث هدر دادن وقت می‌شوند

چگونه با افرادی که باعث هدر دادن وقت ما می‌شوند کنار بیاییم؟
همه‌ی ما می‌دانیم که زمان، نوعی ثروت محسوب می‌شود. هنگامی که شما کسب‌وکار خود را راه می‌اندازید، استفاده‌ی مناسب از زمانی که در اختیار دارید، از اهمیت بسیاری برخوردار است

تا بدین وسیله بتوانید به خوبی درآمد کسب کنید و قادر باشید تا از روز کاری خود بیشترین استفاده را ببرید.
اما هنگامی که سعی می‌کنید تا از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید، بزرگترین مانعی که معمولا با آن روبرو می‌شوید “هدردهندگان وقت” هستند. شاید این موارد، چیزهای کوچک و کم‌اهمیتی به نظر برسند مانند تماس‌های تلفنی و ملاقات‌های دوستانه، اما همین موارد می‌توانند قبل از آن‌که متوجه شوید، منجر به حواس‌پرتی‌های طولانی مدت شده و سپس تمام روز شما در برابر چشمانتان ناپدید خواهد شد.
از طرف دیگر، شما با چالش دیگری نیز روبرو خواهید شد و آن چالش این است که به دیگران ثابت کنید که کار شما از اهمیت برخوردار است. زیرا به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد متوجه این موضوع نمی‌شوند که داشتن یک کسب‌وکار یا کار کردن به عنوان یک فریلنسر بدین معنا نیست که شما هر روز فقط در جایی می‌نشینید و هیچ کاری انجام نمی‌دهید. در حقیقت، شما در چنین شرایطی، در مقایسه با زمانی که برای شخص دیگری کار می‌کردید، بسیار سخت‌تر کار می‌کنید.
بنابراین، شما چگونه با افرادی که به هدردادن زمان شما منجر می‌شوند کنار می‌آیید؟ در اینجا به نکاتی به منظور کنترل کردن این موارد اشاره می‌کنیم.
کنار آمدن با مهمان‌های سرزده
زمانی که ما برای خودمان کار می‌کنیم، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ما واقعا کاری برای انجام دادن نداریم بنابراین سر زدن به ما برای احوالپرسی، برای آن‌ها به نوعی عادت تبدیل می‌شود. دفعه‌ی بعد، زمانی که فردی بدون اطلاع قبلی نزد شما آمد، از جای خود برخیزید و بایستید! این رفتار به شکلی ناخودآگاه این پیام را به طرف مقابل می‌رساند که سر شما شلوغ است و زمانی برای صحبت کردن و گفتگوی دوستانه ندارید.
اگر این ترفند زیرکانه برای شما مفید واقع نشد، صادقانه با طرف مقابل صحبت کنید. از آن‌ها برای سر زدن و احوال‌پرسی تشکر کنید و به شکلی سنجیده و منطقی برای آن‌ها توضیح دهید که واقعا نیاز دارید که به سر کار بازگردید.
حتی می‌توانید دوست خود را بعد از کار یا آخر هفته برای خوردن قهوه یا نوشیدنی دعوت کنید، همچنین می‌توانید از چنین جملاتی استفاده کنید “من دوست دارم تا کمی با هم صحبت کنیم اما همیشه در ساعات کاری، کارهای بسیاری برای انجام دادن دارم.” ” بهتر است برای خارج از ساعت کاری برنامه‌ریزی کنیم.” این ترفند می‌تواند برای شما مفید واقع شود.
کنار آمدن با تماس‌های تلفنی
مانند افرادی که به ملاقات شما می‌آیند، تماس‌های تلفنی از جانب دوستان و اعضای خانواده نیز می‌تواند به اتلاف وقت شما منجر شود. سعی کنید تا مرزها و محدودیت‌هایی در این زمینه ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید از چنین جملات مودبانه و محترمانه‌ای استفاده کنید : “می‌توانم بعد از تمام شدن کار با شما تماس بگیرم؟”
همچنین شما با استفاده از این ترفند این پیام را به طرف مقابل می‌رسانید که در طول ساعات کاری در دسترس نیستید.
کنار آمدن با ایمیل‌ها
سعی کنید هر روز به پاک کردن اینباکس ایمیل‌های خود بپردازید. شما می‌توانید با کاهش تعداد ایمیل‌های غیر مفید که هر روز دریافت می‌کنید، زندگی را برای خود آسان‌تر کنید. به عنوان مثال، آیا خبرنامه‌هایی وجود دارند که بتوانید اشتراک خود در آنها را لغو کنید؟
همچنین، از آدرس ایمیل تجاری خود برای موارد شخصی استفاده نکنید بلکه سعی کنید آدرس ایمیل دیگری برای استفاده‌ی شخصی بسازید. در نهایت، اگر هر روز ایمیل‌های یکسانی را دوباره و دوباره دریافت می‌کنید، بخشی را برای “پاسخ‌های آماده” ایجاد کنید تا بتوانید به سرعت و به آسانی به این ایمیل‌ها پاسخ دهید.
کنار آمدن با سوءاستفاده‌کنندگان
افراد بسیاری وجود دارند که در زمانی که شما کسب‌و کار خود را راه انداخته‌اید، به دنبال دریافت خدمات رایگان از جانب شما هستند. ممکن است این موضوع برای شما نیز پیش آمده باشد که زمان که برای شخص دیگری کار می‌کردید، کسی از شما درخواست کمک رایگان نکرده باشد اما از زمانی که کسب‌وکار خود را راه انداختید، بسیاری از افراد سوءاستفاده‌گر به دنبال استفاده از مهارت و تجربه‌های شما بدون تمایل برای پرداخت پول بوده‌اند.
چگونه با این افراد برخورد خواهید کرد؟ بسیاری از شما ممکن است به آن‌ها کمک کرده باشید اما پس از مدتی متوجه شدید که چه مقدار از زمان و انرژی خود را از دست می‌دهید یا به عبارت دیگر این زمان و انرژی از شما گرفته می‌شود. زندگی بسیار کوتاه است. اگر درخواست افراد را رد کردید و یا با نرمی و مودبانه به آن‌ها نه گفته‌اید، احساس گناه نداشته باشید. زمانی که متوجه می‌شوید با پس گرفتن کنترل بر روی زندگی و کار خود هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اید، احساس آزادی خواهید کرد.
کنار آمدن با مشتریانی که هیچ وقت قصد استخدام شما را ندارند.
زمانی که برای مدتی وارد کسب‌وکار می‌شوید، قادر خواهید بود تا به تشخیص چنین رفتارهایی بپردازید. این افراد، کسانی هستند که به شما نزدیک می‌شوند و از شما درخواست کمک می‌کنند و به شما وعده‌ی بودجه‌های مالی بزرگ و موارد بسیار دیگری را می‌دهند. سپس تنها کاری که شما انجام می‌دهید این است که به ارائه‌ی یک پیشنهاد تمام و کمال، با ایده‌های خلاقانه در مورد چگونگی حل مشکل آنها می‌پردازید. اما بعدا شاهد این مسئله خواهید بود که آنها هیچ‌گاه شما را استخدام نخواهند کرد و حتی چند هفته بعد، متوجه خواهید شد که آنها ایده‌های خلاقانه‌ی شما را دزدیده و از آن استفاده کرده‌اند.
در نکته‌بینی و کشف این نشانه‌ها هوشیار باشید، آنها معمولا مقدار بودجه‌ای که قصد استفاده از آن دارند را آشکار نمی‌کنند و زحمت انجام ملاقات‌های اولیه را به خود نمی‌دهند و بسیار مبهم و سربسته صحبت می‌کنند.

 

منبع: http://ponisha.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید