خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

چالش هاي مديريت منابع انساني
چالش هاي مديريت منابع انساني 

چالش هاي مديريت منابع انساني در واحد فروش، راهكارهاي پيشگيري از آن
TMBA چكيده
بدون تردید واحدهاي فروش در تحقق آرمان هاي سازمان خود که در واقع بیان کننده و بهترین معیار فلسفه وجودی آنهاست ، با چالش های متعددي روبرو هستند ، كه در اين ميان مهمترين سرمايه آن ها يعني منابع انساني

هم در معرض چالش و هم عامل ايجاد چالش مي باشد . مديران منابع انساني اين واحدها سعی و تلاش مضاعفی نخست در پيشگيري از وقوع اين چالش ها و سپس در رفع آن ها از خود نشان مي دهند . بدين روي در اين مقاله با انتخاب روش توصيفي و استفاده از ابزارهاي اطلاعاتي نظير پرسشنامه و مصاحبه و انتخاب نمونه هاي تصادفي با نمونه گيري تصادفي ساده ، اين موارد و دلايل ايجاد آن ها را شناسايي كرده و براساس آن ها در پايان راهكارهايي جهت پيشگيري از وقوع آن ها ارائه نموده ايم ، به اين اميد كه با رشد بهينه و همه جانبه كاركنان فروش شاهد موفقيت هرچه بيشتر سازمان ها باشيم .

واژگان کلیدی: مديريت منابع انساني ، چالش ،واحد فروش ، كاركنان فروش ، مديريت بازاريابي

مقدمه:
فروش امروزه از هر زمان ديگري نسبت به گذشته پيچيده تر بوده و با چالش هاي متعددي مواجه است ؛ به نحوي كه مديران تلاش مي كنند پيش از بروز هرگونه مشكل ، مسائل را شناسايي كرده و به رويارويي با آن ها بپردازند . مديريت منابع انساني در اين واحد يكي از چالش برانگيزترين موارد است . منابع انساني حرفه اي مي توانند به جاي ايجاد چالش ، خود اقدام به طراحي و اجراي مكانيزم ها و نوآوري هايي جهت توسعه مهارت ها و شايستگي هاي منابع انساني نموده و به مديريت منابع انساني در رويارويي با اين چالش ها ياري رسانند . نيروهاي فروش كه نقش كليدي رشد ، توسعه ، سودآوري و تأثيرگذاري بر مشتريان را دارند ، اگرچه عضو تنها يك واحد از سازمان هستند و بخش كوچكي از كل نيروي انساني سازمان را تشكيل مي دهند . اما سرمايه حياتي براي سازمان محسوب شده و براي بهره برداري از توان بالقوه خود بايد پرورش داده شوند تا برانگيخته گردند . در شرايط كنوني با افزايش رقابت در اكثر صنايع ، رسيدن به سود بهينه ، افزايش مراودات و جذب مشتري ، هجوم رقبا و ايجاد فشارهاي قيمتي ، واحد فروش سازمان خط مقدم مواجه با مشتريان است . از طرفي با آغاز قرن 21 ، هر روز نقش منابع انساني پررنگ تر شده و اكنون به عنوان تنها عامل كسب مزيت رقابتي پايدار نامبرده مي شوند ، بنابراين مديريت و هدايت آن ها چالش زا بوده و از مهمترين مباحث در مديريت بازاريابي سازمان ها محسوب مي شوند . موضوع اصلي اين مقاله با توجه به مطالعات و متون موجود در اين زمينه و مسائل پيش روي مديران ، شناسايي و تشريح چگونگي مواجه با چالش هاي مديريت منابع انساني در واحدهاي فروش به منظور دستيابي به حداكثر اثربخشي اين واحد مي باشد.

برای دریافت ادامه مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: http://marketingarticles.ir
نویسندگان :
حميدرضا رضواني
محبت زهره بخش دزفولي

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید