خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فرآیند مبادله در بازاریابی
فرآیند مبادله در بازاریابی

فرآیند مبادله در بازاریابی
یکی از پایه‌ای ترین مفاهیم در آموزش بازاریابی، چگونگی رخداد فرآیند مبادله است. هر فرآیند مبادله به سادگی زمانی شروع می‌شود که فردی یا سازمانی تصمیم به ارضای یک نیاز یاخواسته را می‌گیرد و در عوض میزان پولی را برای خرید این کالا و سرویس (در جهت برطرف کردن آن نیاز) پیشنهاد می‌کند. شما به طور معمول

روزانه فرآیندهای مبادله زیادی را انجام می‌دهید.
فرآیند مبادله توسعه پیدا می‌کند به بازاریابی رابطه مند. در بازاریابی رابطه مند ما به صورت هدفمند به برقراری یک رابطه بلند مدت با مخاطب خود می‌پردازیم تا به این وسیله به هدف خود که گسترش کسب و کارمان است، برسیم.
با استفاده از فرآیند مبادله و ارزش رسانی به مشتریان، ما همواره در حال تقویت روابط خود با آن‌ها هستیم تا از طریق این کار بتوانیم به مفهوم «مدیریت ارتباط با مشتری» برسیم که مفهومی بسیار گسترده‌تر و جامع تر از فرآیند مبادله می‌باشد.
تعریف زیر توسط آرمسترانگ در سال ۲۰۰۹ درباره‌ی «فرآیند مبادله» ارائه شده‌است:
فرآیند مبادله فعالیتی برای به دست آوردن یک کالای دلخواه توسط یک فرد و ارائه‌ی پیشنهادی در قبال آن است.
به عنوان مثالی ساده از فرآیند مبادله زمانی را در نظر بگیرید که به رستوران می‌روید و غذای مورد نظر خود را سفارش می‌دهید. شما غذا را می‌خورید و در قبال آن پرداختی را انجام می‌دهید.
شما از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید و برنامه‌ای را از «کافه بازار» می‌خرید. دوباره یک فرآیند مبادله انجام شده است.
شما در حال تماشا کردن تلویزیون هستید و صحبت‌های کاندید سیاسی برای ریاست جمهوری را می‌شنوید. در روز انتخاب به خاطر این صحبت‌ها به او رای می‌دهید. این مثال نیز یک فرآیند مبادله است.
مدیران بازاریابی تلاش می‌کنند تا با استفاده از محرک های بازاریابی، پاسخ هایی از جانب مشتریان را ایجاد کنند. این شروع یک فرآیند مبادله است. توجه داشته باشید که بازاریابی مفهومی فراتر از فقط کالاها و خدمات است. برای مثال فرض کنید که دولت می‌خواهد شهروندان را به عدم استفاده از دخانیات تشویق کند. بنابراین بازاریابی مجموعه اقدامات و برنامه‌هایی است که طراحی شده اند تا کالاها و خدمات را ایجاد کرده و آن‌ها را به دست مخاطبان هدف برسانند که در این راستا فرآیند مبادله گام اساسی برای تحقق این هدف است.

منبع: http://learn-marketing.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر