خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شاید تاکنون از افراد مختلف شنیده‌ باشیم که آرزو دارند کسب و کار خودشان را شروع کنند اما از ترس شکست پا پیش نمی‌ گذارند؟ چاره کار اینجا است.


کسب و کار آنها می تواند از باز کردن یک فروشگاه تا راه‌ اندازی یک رستوران یا کارگاه هنری باشد. مثل بسیاری از کارآفرین‌ ها. هدف آنها این است که یک میل و آرزوی قلبی را به واقعیت تبدیل کنند و در نهایت از آن کسب درآمد نمایند.

اما در این بین، اکثر افراد به دلیل ترسی که از موفق نشدن کسب و کارشان دارند، اقدامی نمی کنند و قدمی برای واقعی کردن رؤیاها و ایده‌ هایشان برنمی‌ دارند. شروع یک کسب و کار تازه به جهشی با اعتماد به نفس نیاز دارد، اما نگهداری از آن به ادراک و هوشمندی نیازمند است.

یکی از موانعی که صاحبان کسب و کارهای کوچک با آن مواجه خواهند شد، حرف زدن درباره کسب و کار تازه‌ شان است، یا اگر تجارت خود را راه‌ اندازی نموده‌ اند، رشد دادن آن و جذب مشتری‌ های تازه است. در قلب فروش (کالا یا خدمات) بازاریابی وجود دارد. برای کارآفرینان و دارندگان کسب‌ و کارهای کوچک و جدید که تجربه بازاریابی ندارند، این کار می‌ تواند بسیار طاقت‌ فرسا و خسته‌ کننده باشد.

خبر خوب اینکه در ادامه همین مطلب، چهار روش برای خبره شدن در بازاریابی را به ما دارندگان کسب و کار و کارآفرینان آموزش خواهیم داد.


۱- گزاره ارزش منحصربه‌ فرد خودمان را مشخص کنیم
اولین گام در بازاریابی یک کسب و کار این است که دقیقاً توانایی‌ های خود و فضاهای خالی که تجارت ما در صنعت پر میکند، بشناسیم.

بدون شک ما با رقبایی مواجه خواهیم شد، بنابراین فکر کنیم چه چیزی ما را از رقبایمان متمایز میکند. تا جایی که می توانیم نسبت به صنعت خود شناخت پیدا کنیم و از اتفاق‌ هایی که در آن رخ میدهد، آگاه باشیم. این کار به ما امکان میدهد که ترندها و موضوعات محبوب را بشناسیم و درباره اخبار مهم به‌ روز باشیم، همچنین به شناخت رقبا کمک میکند. به آنچه آنها انجام می دهند و نحوه معرفی خودشان به مشتری‌ ها دقت داشته باشیم.

سپس مشتری‌ های نهایی خودمان را مشخص و نیازهای آنها را شناسایی کنیم. این نکته، بسیار دارای اهمیت و یکی از دام‌ هایی است که بازاریابی‌ های کسب و کارهای کوچک در آن گرفتار می‌ شوند، زیرا بدون آنکه در این زمینه تحقیقات کافی انجام دهند، فرض می کنند که نیازهای مشتری‌ هایشان را به‌ خوبی می‌ شناسند.

بدون شک مشخص کردن خدماتی که فراهم می کنیم و مشکلی که حل میکند، برای مشتریان ما اهمیت دارد. این کار به ما کمک میکند گزاره ارزش منحصربه‌ فرد (UVP) خودمان را معین کنیم.

ما نمی‌ خواهیم به همه محصول بفروشیم و این چیز خوبی است. قصد ما هدفمند شدن به‌ گونه‌ ای است که محصول ما بهترین چیزی باشد که به دست مصرف‌ کننده خاصش خواهد رسید. وقتی به این خواسته و ایده‌ ی خود دست‌ پبدا کنیم و اطلاعات لازم در این زمینه را جمع‌ آوری نماییم، باید به‌ طور مداوم به بازاریابی محصول و اجرای طرح بازاریابی بپردازیم.


۲- حضور آنلاین خود را افزایش دهیم
وقتی به دانش و درک کامل از کسب و کار و صنعت خود دست‌ پیدا کردیم، وقت آن شده است که مشتری‌ های بالقوه خود را پیدا و جذب نماییم.

با وجود اینکه کانال‌ های بازاریابی بسیاری وجود دارند، اما کارآمدترین و معقول‌ ترین آنها از نظر هزینه، کانال‌ های آنلاین می باشند.

زمانی را برای تبلیغ حضور آنلاین خود هزینه کنیم. راه آسان برای شروع، طراحی و آماده‌ سازی وب‌ سایت است. دقت کنیم که طراحی وب‌ سایت با برند ما همخوانی داشته باشد و گشت و گذار مشتریان و یافتن اطلاعاتی که مورد نیازشان است، به‌ آسانی میسر باشد.

اگر برای کسب و کار ما مناسب است می‌ توانیم امکان اشتراک ایمیلی را نیز برای مشتریان خود مهیا کنیم. این کار برای ما امکان ساخت پایگاه داده‌ ای از مشتریان را نیز فراهم می نماید و بدین ترتیب می‌ توانیم اطلاعات متفاوتی از جمله اخبار مربوط به محصولات جدید، تازه‌ های مرتبط با خدمات سازمانمان و کد‌های تخفیف را برای آنها ارسال کنیم.

علاوه بر آماده کردن فهرستی از خدمات و محصولات، می‌ توانیم وبلاگی برای وب‌ سایت خود فراهم نماییم و نکته‌ هایی درباره هر یک از محصولات یا خدمات خود را برای مشتریان بیان کنیم.

جدا از وب‌ سایت، سعی کنیم برای نشان دادن حضور و حمایتمان از مشتری، زمان‌ هایی در وب‌ سایت‌ هایی که کاربران یا مشتریان نظراتشان را می‌ نویسند، سپری نماییم. این به کسب و کار ما اعتبار می‌ بخشد و می‌ تواند به افزایش فروش بیانجامد. می توانمl نظرات مثبت کاربران را نیز در وب‌ سایت خود نیز منتشر کنیم.


۳- یک مکالمه را آغاز کنیم
کانال‌ های شبکه‌ های اجتماعی یک راه ارزان برای رساندن پیام تجاری ما و ساختن ارتباط مناسب با مخاطبان هدف هستند.

یک کانال که در حال حاضر مشتریان ما به آن دسترسی دارند، انتخاب کنیم، اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک یا تلگرام انتخاب‌ های خوبی هستند. دقت کنیم که انتخابمان هوشمندانه باشند و درباره نوع محتوایی که می‌ خواهیم در آنها قرار دهیم خوب بیندیشیم. استفاده از پلتفرم‌ هایی که به کسب و کار ما مرتبط‌ تر هستند، راه را برای جذب مشتریان و ارتباط آنلاین با آنها آسانتر میکند.

یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت داشته باشیم، پایداری در پست‌ های شبکه‌ های اجتماعی است. یک برنامه زمانی تهیه کنیم تا مخاطبین ما متوجه باشند که همیشه محتوایی برای آنها منتشر خواهد شد، برای مثال هفته‌ ای سه پست. می توانیم پست‌ ها را پیش‌ نویس و در زمان معین انتشار کنیم.

برای آنکه محتوایی که منتشر می‌کنید پویایی کافی داشته باشد، سه راهکار را در نظر داشته باشید:

۱- درباره خودمان و کسب‌ و کارمان صحبت کنیم
۲- درباره مشتریانمان صحبت کنیم
۳- درباره صنعتمان صحبت کنیم

درباره آنچه در کسب‌ و کارمان اتفاق می‌ افتد به کاربران اطلاع دهیم، مثلاً پشت‌ صحنه‌ هایی برای آنها آماده کنیم یا درباره بار جدیدی که برایمان رسیده است، نکاتی را ذکر کنیم. از مشتریان خود تشکر کنیم و با سؤال کردن از آنها، ارتباطمان را حفظ نماییم.
جلب مشتری مغازه,شروع یک کسب و کار,شروع یک کسب و کار جدید


۴- محتوای پولی را نیز در نظر داشته باشیم
در شبکه‌ های اجتماعی راه‌ کارهایی وجود دارند که نیازمند صرف هزینه می باشند، هزینه‌ هایی که در نهایت به جلب مشتری‌ های بیشتر برای ما می‌ انجامند.

مثلاً می‌ توانیم از کمپین‌ های تبلیغاتی فیسبوک یا لینکدین استفاده نماییم. گاهی یک کمپین کوچک می‌ تواند نتایج بزرگی به همراه داشته باشد.

بدون در نظر گرفتن بزرگی و کوچکی کسب و کار، هر تاجر و کارآفرینی می تواند (و باید) از همه ابزارهای موجود برای بازاریابی به بهترین نحو استفاده نماید. دارندگان کسب‌ و کارهای کوچک می‌ توانند بدون داشتن دانش و پیشینه‌ ای در زمینه بازاریابی، مدیر بخش بازاریابی خودشان باشند، کافی‌ است کمی هوشیارانه عمل کنند و آشنایی و دید خوبی از صنعت‌، رقبا، اهداف سازمانی خود داشته باشند و با حضور صحیح در شبکه‌ های اجتماعی، هویت برند خود را بهبود بخشند.

 

منبع: newseo.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید