خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (4 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

چرا از بازاریابان شبکه‌ای فرار می‌کنیم؟

چند ماه پیش، یکی از دوستان قدیمی بعد از ۱۰ سال من را در اینستاگرام دنبال کرد. حس فوق‌العاده‌ای داشتم تا این‌که متوجه شدم در حوزه‌ی بازاریابی شبکه ای فعالیت می‌کند. این تجدید

دیدار همانا، پیغام‌های پشت سر برای ست کردن یک قرار همانا. او مدام از طریق تلگرام محصولاتی را به من پیشنهاد می‌داد، محصولاتی که اصلا تمایل و نیازی به دیدن‌شان نداشتم.

با اندکی پرس‌وجو متوجه شدم که این تنها من نیستم که چنین حسی دارم، با افراد زیادی روبرو شدم که از بازاریابان شبکه‌ای شاکی هستند. بنابراین تصمیم گرفتیم دلایلی را که باعث شده ما از بازاریابی شبکه ای فرار کنیم، را بررسی کنیم.

بازاریابی شبکه ای چیست؟

قبل از هر چیزی اجازه دهید این موضوع را بررسی کنیم که بازاریابی شبکه ای چیست و چرا بازاریابان شبکه‌ای مجبور هستند همه جا باشند؟

بازاریابی شبکه ای نوعی از بازاریابی است که در آن شما اجناسی را از یک شرکت بازاریابی شبکه ای خریداری می‌کنید و آن‌ها را به مردم می‌فروشید و از شرکت پورسانت می‌گیرید. از آن‌جایی‌که مدل درآمدی این نوع از بازاریابی به شکل پورسانت است، از همین رو، بازاریابان سعی می‌کنند به هر روشی که شده فروش داشته باشند. این موضوع باعث شده که این نوع از بازاریابان روش‌های آزاردهنده‌ای را برای فروش انتخاب کنند.

 بازاریابی شبکه ای یک ایده‌ی مناسب برای شروع کسب وکار است و برای افرادی که واقعا به این حوزه علاقه دارند، می‌تواند یک شغل بسیار مناسب باشد. اما شیوه‌های نامناسب بازاریابی باعث شده که این کسب وکار در نظر مردم بسیار نامناسب جلوه کند.

۱) مردم از این‌که دچار سرنوشت شرکت‌های هرمی شوند، می‌ترسند

بسیاری از افراد با وجود اعلام قانونی بودن بازاریابی شبکه ای به آن شک دارند و آن را با شرکت‌های هرمی اشتباه می‌گیرند. شرکت‌های هرمی شرکت‌هایی مشابه با بازاریابی شبکه ای بودند، اما در آن‌ها هیچ کالایی در میان نبود. در واقع، افراد فقط برای عضو شدن پول پرداخت می‌کردند که در نهایت این طرح کسب‌وکاری منجر به پول‌دار شدن عده‌ای که در بالای هرم بودند، می‌شد.

اما در بازاریابی شبکه‌ای این مشکل وجود ندارد. در واقع، بازاریابان شبکه‌ای بر پایه‌ی نوعی از بازاریابی به نام بازاریابی دهان به دهان بنیان گذاشته شده‌اند و هر بازاریابی به ازای فروش پورسانت دریافت می‌کند.بنابراین اگر به خاطر ترس از این موضوع وارد بازاریابی شبکه‌ای نمی‌شوید، این ترس بیهوده است.

۲) مدل درآمدی بازاریابی شبکه‌ای مناسب نیست

براساس مدل درآمدی بازاریابی شبکه‌ای به ازای هر فروش، مقداری پورسانت به فردی که فروشنده را به سیستم اضافه کرده، داده می‌شود. به همین دلیل، این شرکت‌ها مجبور هستند قیمت محصولات را به میزان زیادی بالا قیمت‌گذاری کنند.یک بازاریاب واقعی همدردی و همدلی با مشتری را سرلوحه‌ی کار خود قرار می‌دهد , بازاریابی چیزی جز تلاش برای مشتری و ایجاد یک معامله‌ی برد-برد نیست.

۳) بازاریابان شبکه‌ای با زور و یا فریب کار خود را پیش می‌برند

بازاریابان شبکه‌ای هیچ اصولی برای جذب کاربران بیشتر ندارند. آن‌ها از هر روشی برای گیر انداختن کاربر و شروع بحث با او در مورد بازاریابی شبکه‌ای استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که کاربر اعتماد خود را نسبت به بازاریابی شبکه‌ای از دست بدهد و نه تنها علاقه‌ای به آن نداشته باشد، بلکه از آن فرار بکند.یکی از اصول اساسی بازاریابی مدرن، هدف قرار دادن صحیح مخاطب است. اما بازاریابان شبکه‌ای بدون در نظر گرفتن شرایط و علایق فرد موردنظر با زور می‌خواهند او را به این حوزه دعوت کنند.

۴) وقت مخاطبان‌شان را هدر می‌دهند

بازاریابان شبکه‌ای گاهی اوقات هدف خود را فراموش کرده و به اسپمرها تبدیل می‌شوند. آن‌ها به جای جلب توجه فرد، مدام او را در فضای مجازی یا فیزیکی احاطه کرده و مجبور می‌کنند تا به حرف‌های آن‌ها گوش کنند.آن‌ها پیغام‌های تبلیغاتی می‌فرستند، فرد را بدون اجازه در گروه‌های تبلیغاتی اضافه می‌کنند، در پست‌های نامربوط تگ می‌کنند و … .

مردم در دوران تبلیغات و بازاریابی سنتی به اندازه‌ی کافی در معرض تبلیغات و روش‌های بازاریابی نادرست قرار گرفته‌اند. اکنون آن‌ها از چنین رفتارهایی بیزار هستند، اگر واقعا به کار بازاریابی شبکه‌ای ایمان دارید سعی کنید با روش‌های بی آزار آن‌ها را به سمت بازاریابی شبکه‌ای جذب کنید.

۵) وعده‌های پوچ می‌دهند

  • به پرسودترین شغل بازاریابی خوش آمدید.
  • دیگر نگران سرمایه برای شروع کسب وکارتان نباشید.
  • در ازای فروش چند کالا صاحب درآمد چندمیلیونی شوید.
  • فقط چند ساعت در روز را به کار اختصاص خواهید داد.
  • بعد از چند سال، شما یکی از میلیونرها خواهید بود.

این‌ها وعده‌هایی است که بازاریابان شبکه‌ای در دوره‌هایی که برای جذب نیروهای جدید برگزار می‌کنند، می‌گویند. اما براساس آمارهای جهانی:

  • در یک سال اول عضویت حداقل ۵۰ درصد از بازاریابان شبکه‌ای کار خود را رها می‌کنند.
  • بیش از ۹۰٪ افرادی که عضو شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌شوند، بعد از ۵ سال به دلیل درآمد بسیار کم شغل خود را رها می‌کنند.
  • بیش از ۶۴٪ شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای طی ده سال اول شکل‌گیری خود شکست می‌خورند.
  • براساس آماری که شبکه فورچون اعلام کرده در سال ۲۰۱۰ بیش از ۳۰ درصد فروشندگان هیچ درآمدی از بازاریابی شبکه‌ای نداشته‌اند.
  • و … .

همه‌ی این موارد نشان می‌دهند که گفته‌های بازاریابان شبکه‌ای چیزی جز وعده وعید نیست.

نتیجه‌گیری

اگرچه همه‌ی مواردی که گفتیم واقعیت است، اما بازاریابی شبکه‌ای برای کسانی که واقعا به این حوزه علاقه‌مندند، مناسب و مفید است. شما حتی اگر از بازاریابی شبکه‌ای هیچ درآمدی کسب نکنید، باز هم می‌تواند برای شما مفید باشد، چون می‌توانید در دوره‌های رایگان آن‌ها شرکت کنید و فروشندگی را با بهترین شرایط تجربه کنید. فقط به یاد داشته باشید که به بازاریابان شبکه‌ای بی‌آزاری تبدیل شوید و مشتری را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

منبع: shabta.com

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید