خانه    نقشه سایت    تلفن 021-77597198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

مصاحبه با خانم کاشف نیا مدیر مسئول مؤسسه ندای تاریخ ( کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان )

به عنوان یک کارآفرین ، نظرتون دررابطه با کار آفرینی در کشور چیست؟ و از نظر شما کارآفرینی چه جایگاهی در کشور دارد؟

در کشور ما کارآفرینی از جایگاه خیلی بالایی برخوردار نیست ، و به نظرمن دلیلش می تواند این باشد که اکثر مردم فکر می کنند که باید در رشته ای تحصیل کنند و بعد از فارغ التحصیل شدن ، مستقیم به سرکار رفته و یک کار حاضر و آماده در اختیار داشته باشند؛ هیچ موقع به این موضوع که باید خودمون یک کاری رو شروع کنیم و آغاز کننده  یک کار باشیم،  فکر نمی کنند و می توان گفت که کارآفرینی در بین مردم ما بسیار جایگاه کم رنگی دارد.

نظر شما در مورد انتخاب رشته تحصیلی و معیارهایی که بایددر این موضوع مدنظر داشت چیست؟

ببنید به طور کلی  افراد وقتی که کرسی های دانشگاه رو اختیار می کنند به این موضوع فکر نمی‌کنند که آیا من این رشته تحصیلی رو دوست دارم و یا ندارم  ، اکثراً در خانواده های ایرانی بچه ها به سمتی که پدر و مادر نتوانستند بروند و به آرزوهاشون برسند ، سوق داده میشوند و والدین دوست دارند که بچه ها آرزوهاشون رو برآورده کنند ، و متأسفانه بچه ها وقتی وارد دانشگاه می شوند به این فکر نمیکنند که وقتی یه رشته ای رو براش حداقل چهار سال زمان میگذارند ، شاید حقوق خیلی از بچه های دیگر یعنی افرادی که میخواستند این کرسی ها را بگیرند و وارد دانشگاه شوند و به این رشته علاقه‌مند بودند را ، اشغال کردند.

یک اتفاق دیگر که در کشور ما میفتد ، این است که به بچه ها گفته نمی‌شود اگر شما رشته‌ای را بخوانید در چه جایی می توانید شاغل شوید،  و عدم آگاهی در این موضوع نیز وجود دارد. فرض کنید افرادی که گروه ریاضی و فیزیک رو انتخاب می کنند ، نمیدانند که مثلاً  اگر یک گرایش مثل مهندسی استخراج نفت رو بخوانند حتماً باید در مناطق نفت خیز ایران حضور پیدا کنند و فکر می کنند که خب اشکال نداره من درتهران هم می توانم در  وزارت نفت مشغول شوم! و این عدم آگاهی وجود دارد که معمولاً کارهای کارمندی ارتباطی با گرایش مهندسی استخراج نفت ندارد و فارغ التحصیلان این گرایش حتماً باید در جایی حضور داشته باشند که استخراج نفت صورت می گیرد.

 متأسفانه در حوزه علوم انسانی جریان بدتری حاکم است ؛ یعنی بچه ها از ابتدا که وارد این رشته میشوند فکر می‌کنند باید جایی کارمند بشوند ، در صورتی که اینگونه نخواهد بود ؛ علوم انسانی کلاً بر پایه تفکر و تعقل بنا شده است.  شما می بینید که افرادی که توانستند کارهای بزرگی برای جامعه رقم بزنند ، جزء همین افرادی بودند که تفکر و تعقل داشته اند. توی کشور ما مهمترین چیز این هست که بچه هایی که علوم انسانی رو می خوانند ، ابتدا بدانند که چه رشته ای رو انتخاب کنند و حتماً رشته انتخابی برحسب علاقه‌شون باشه چون که اکثر بچه هایی که توی رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند ، بر اساس علاقه هاشون است و می دانند که هیچکدام از این رشته‌ها در آینده پاسخگوی نیاز مالیشون نخواهد بود ، اینجاست که بچه های علوم انسانی دو گروه می‌شوند ، بعضی ها همان رشته را ادامه میدهند ، کارمند می‌شوند و در همان رشته مشغول به کار می‌شوند ؛ گروه دیگر هم بر اساس تمایل و علاقه شان رشته علوم انسانی رو می خوانند ولی در انتها یک کار دیگر رو انتخاب می‌کنند ، ما خیلی ها رو داریم که مثلاً کارهایی مثل ساختمان سازی رو انجام می دهند ، ولی در واقع رشته تحصیلی شان  علوم انسانی بوده است.

 

 

شما کارشناس ارشد رشته تاریخ باستان ایران هستید و در واقع رشته ای را انتخاب کردید که به عقیده خیلی ها بازار کار مناسبی ندارد ، نظر شما درباره این موضوع چیست ؟ و راهکاری که پیشنهاد می دهید چیست؟

ابتدا باید شناسایی کنیم و ببینیم این افراد می توانند کجا به غیر از کارمند شدن ، کاری رو آغاز کنند و روی چه قابلیت هایی باید تمرکز کنند ؛ می دانید که رشته های علوم انسانی بسیار گسترده است و افرادی که وارد این رشته می شوند تمام آن علومی رو که باید در طی 4 سال یاد بگیرند در واقع نمی توانند یاد بگیرند ؛ به طور مثال رشته تاریخ ؛ یک دانشجوی تاریخ 4 سال می خواند تا بتواند لیسانس تاریخ را بگیرد ولی در واقع در این 4 سال نمی تواند تمامی این علومی را که بایدیاد بگیرد ، بیاموزد؛چون انقدر تاریخ گسترده است که نمی شود تمامش را در 4 سال مختصر کرد ، یکی از چیزهایی که در کنار تاریخ قرار می گیرد ، سند خوانی یا سند پژوهی هست که این مربوط به اسنادی می شود که در گذشته بوده و هرکسی توانایی خواندن این اسناد رو ندارد ، برای کسب این توانایی باید در کلاس های آموزشی شرکت کرد و این آموزش ها باید در کنار این 4 سال درس خواندن دانشگاه باشد ، تا بتواند این دانش رو کسب کنند .

دانشجویان و به ویژه دانشجویان رشته های انسانی  باید بررسی کنند تا ببنید از کدوم نهاد‌ها و وزارت خانه ها می توانند مجوز های خاصی دریافت کنند تا بتواند برای خودشون مراکز مستقلی داشته باشند ، اولین مرکز که به ذهن من می رسد وزارت ارشاد اسلامی است که مجوزات موسسات تک منظوره و چند منظوره که هرکدوم از اینها در برگیرنده کارهای همچون انتشاراتی ، پژوهشی ، نشست ها ، سمینارها ، همایش ها ، کنفرانس ها و حتی کنسرت موسیقی می باشند. یا به طور مثال  وزارت کشور که تمام NGO ها در زیر نظر این وزارتخانه اداره می شود و فارغ التحصیلان می توانند مجوزهایی از این وزارتخانه دریافت کنند تا کارهای NGO از قبیل انجمن های دوستی که بین ایران و کشور ثانی انجام می شود ، یا بین دو زبان مثل فارسی و انگلیسی انجام می شود ،  همچنین این انجمن های دوستی می تواند کارهایی مثل معرفی و آشنایی تاریخ دو کشور ، یا روابط تجاری و سیاسی بین دو کشور و حتی کارهای از قبیل احداث کارخانه های مشترک ، چاپ کتاب در دو کشور و ... را در برگیرد.

همچنین سازمانهای مردم نهادی هم هستند که کارهای منظمی انجام می دهند مثل نهاد کتابخانه ؛  اگر افرادی که در علوم انسانی تحصیل می کنند بتوانند در رشته هایی مثل کتابداری ، انتشارات و... مشغول شوند ، میتوانند با مراجعه به این نهاد ، کمک برای تأسیس کتابخانه های شخصی دریافت نمایند.

شما چگونه به ایده موسسه ندای تاریخ رسیدید؟ چگونه قابلیت های خودتون رو شناسایی کردید؟

ببیند آغاز کار موسسه ما ، از یک سوال شروع شد ، و آن سوال این بود که " چرا ما باید برای یک استاد کار کنیم؟ و چرای برای خودمان کار نکنیم ؟ " این سوال را با دو تن از دوستانم مطرح کردم و آنها هم استقبال کردند و اینگونه بود که سه نفری با هم دیگه تلاش کردیم و توانستیم موسسه ندای تاریخ را تأسیس و به موفقیت برسونیم . همونطور که می بینید پیش شرط شروع هر فعالیت و کاری این است که ابتدا خود شخص مستعد باشد و سپس افرادی مثل خود مستعد پیدا کند تا بتوانند به درک  و هدفی واحد برسند. با دارا بودن این شرایط و تحمل مشکلات و همچنین دانستن این موضوع که بازده زمانی برای یک کارمند 30 سال است و برای یک کارآفرین با توجه به هدفش مشخص می گردد و ممکن است 2 یا 3 یا 10 سال باشد تا به ثمر برسد ، مطمئناً می توانید به موفقیت و اشتغالزایی برسید.

خانم کاشف نیا لطفاً درباره موسسه ندای تاریخ برامون صحبت کنید ؟

همونطور که می دانید موسسه ندای تاریخ توسط سه خانم که کارشناسی ارشد تاریخ رو دارند تأسیس شده و از سال 1392 مجوز گرفته و مشغول فعالیت در زمینه های انتشارات کتاب ، برگزاری کلاس های تاریخی ،  نشست های تاریخی و... فعالیت دارد.

به طور کلی می شود گفت موسسه ما با هدف ارتقاء دانشجویان رشته تاریخ و حتی ارتقا دانش  افرادی که رشته تاریخ نخوانده اند و می خواهند مثالاً راهنمای تور بشوند فعالیت می کند. در این راه موسسه توانسته  حدوداً 8 کتاب چاپ کند و 7 کتاب نیز در دست چاپ دارد ، همچنین موسسه ندای تاریخ موفق به برگزاری 48 کلاس تخصصی در موضوعاتی از قبیل کلاس های سندخوانی ، تاریخ باستان ، شناخت ادیان باستان ، آشنایی با  سیاق در رشته تحقیق و...  گردیده است .

به جرأت می توان گفت موسسه ندای تاریخ توانسته که تاریخ را عملی ، تدریس کند.

 

مریم کاشف‌نیا ، متولد 1363 ، مدیر مسئول موسسه ندای تاریخ ، کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان

 

 

نظرات (0) کلیک ها: 8
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

دکتر علیرضا غنی پور جوان 28 سال ایست که توانسته است براساس علاقه مندی های خود کسب و کار جذابی را راه اندازی و خود و دیگران را از مواهب آن بهره مند سازد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 

یک فنجان چای داغ با طعم تجربه با حضور دکتر شاهین فاطمی در تالار ونوس موسسه ماهان برگزار شد

در این نشست صمیمی که آقای مهندس سیاری و برخی از بزرگان صنعت کشور حضور داشتند، جناب فاطمی به بیان فعالیت های خود و برند درسا پرداختند که تجربیات با ارزشی منتقل گردید.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.83 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 

 حسین رحمانی مربی و مدرس فوتسال می باشدکه چند سالی است مدرسه فوتبال را اداره می کند و یک مجموعه ورزشی دارد...

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.90 (5 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 

«عباس برزگر» کارآفرین‌میلیارد دلاری ایران است که کارش را از دستفروشی و درآمد روزانه ٣‌هزار تومان شروع کرده است. او حدود 40سال دارد و درآمدزایی چشمگیرش با یک اتفاق معجزه‌آسا استارت خورده است. 

 

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 144
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال


در گفت و گویی با مهندس احمدرضا احسانی

ایران من
در گفت و گویی با مهندس احمدرضا احسانی، کارآفرین جوان ملی
امروز کلام پیر جماران که می فرمود امید من به شما دبستانی هاست، معنا شده است. کودکانی که دیروز از دستان پُر فیض آن یار سفر کرده، باده ی معرفت نوشیده اند و امروز در سلک جوانان برومند حماسه های اقتصادی رقم می زنند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 394
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

برند و برند سازی، گفتگویی با دکتر شهریار شفیعی
برند و برند سازی، گفتگویی با دکتر شهریار شفیعی

برند و برند سازی در گفتگویی با دکتر شهریار شفیعی
تلاش های چند ساله اخیر خبرگان حوزه برندسازی، مسئولین، اساتید دانشگاهی، اصحاب صنعت و ارباب تجارت، همه به آن جا رسیده است که امروزه دیگر ضرورت پرداختن به امر مدیریت برند و برندسازی بر بسیاری از بزرگان حوزه اقتصاد و سیاست ایران واضح و آشکار است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 418
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

درگفت و گویی با دکتر علی شاه حسینی
درگفت و گویی با دکتر علی شاه حسینی

هابیل و قابیل هم کارآفرین بودند!
درگفت و گویی با دکتر علی شاه حسینی
تاریخچه کارآفرینی در اصل به خلقت بشر بر می گردد. عده ای معتقدند کارآفرینی از چند دهه پیش آغاز گردیده اما به نظرم این طور نیست؛ زیرا نمی توان منکر این شد که انسان ها در زمان های گذشته کارآفرین نبوده اند.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 437
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.75 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

مارکتینگ و امور بازار در گفتگویی با پرویز درگی
مارکتینگ و امور بازار در گفتگویی با پرویز درگی

مارکتینگ و امور بازار در گفتگویی با پرویز درگی؛ استاد عالمِ عاملِ عاشق
تلاش و کوشش چندسال اخیر خبرگان حوزه بازاریابی، مسئولین، اساتید دانشگاهی، اصحاب صنعت و ارباب تجارت ایران عزیز به این جا رسیده است که در حال حاضر و در شرایط کنونی، ضرورت پرداختن به امر مارکتینگ و امور بازار بر همه ی مدیران شرکت ها و مسئولین حوزه ی اقتصادی کشور آشکار شده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 372
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (4 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال


دیجی کالا

دو برادری که با (دیجی کالا) میلیاردر شدند
مدیریت شرکت فروش آنلاین دیجی‌کالا به بررسی شکل‌گیری کسب و کار اینترنتی این دو برادر دوقلوی موفق و چگونگی تبدیل شدن دیجی‌کالا به شرکتی بزرگ با حدود ۴۵۰ کارمند پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.
دیجی کالا نام یکی از وب‌گاه‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است.

ادامه مطلب نظرات (1) کلیک ها: 620
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.67 (9 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال


بازاریابی شبکه ای راهی نو برای مالکیت کسب و کار

زهرا احمدی- توجه به افزایش ظرفیت اشتغال در کشور و راه اندازی کسب و کارهای متفاوت جهت ایجاد شغل، یکی از دغدغه های اصلی مسئولین دولتی است و این مهم سبب شده است تا مدیران و ساست گذاران کشور به برنامه ریزی دقیق با رویکردی نوین و متناسب با شرایط موجود جامعه بپردازند.مدیران شرکت بازاریابان ایرانیان زمین (بیز) به عنوان یکی از شرکت های حوزه بازاریابی شبکه ای

ادامه مطلب نظرات (3) کلیک ها: 4999
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال


کمیته بازاریابی شبکه ای مرز سلامت بازاریابی شبکه ای

زهرا احمدی- همان طور که اطلاع دارید بازاریابی شبکه ای کار نوپایی است در ایران. این نوع فعالیت در ابتدا و در سال های پیش در قالب گلدکوئیست و غیر قانونی بوده است. با این شرکت ها در همان سال یعنی سال 86 تحت عنوان شرکت های هرمی برخورد شد زیرا کسب درآمد در آن ها مشروع نبود. سال 91 شرکت های قانونی در حوزه بازاریابی شبکه ای توسط مرکز اصناف وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1165
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.31 (8 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال


کار تیمی مهم ترین عامل موفقیت در بازاریابی شبکه ای

زهرا احمدی- معتقد بود یکی از نقاط قوت شرکت پیوند علم IT با بازاریابی شبکه ای است و این موضوع در بلند مدت قطعاً باعث موفقیت شرکت خواهد شد. شرکتی که اولویت اصلی در محصولات قابل فروش خود را محصولات صنایع دستی قرار داده است؛ اما در ادامه با توجه به آیین نامه های مرکز امور اصناف در خصوص محصولات شرکت های بازاریابی شبکه ای، محصولات جدیدی را نیز به شرکت اضافه کرده است.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2491
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال


افزایش تولید ملی با صنعت بازاریابی شبکه ای

زهرا احمدی - شرکت میراث نفیس دست ها یکی از یازده شرکت دارای مجوز بازاریابی شبکه ای از مرکز امور اصناف ایران بوده و تاکنون بازاریابان زیادی تحویل جامعه نتورک ایران داده است و با محصولاتی از قبیل صنایع دستی توانسته سبد کالایی خود را برای مردم عرضه کند. متن مصاحبه ی مدیریت این شرکت با سایت MLMbook در فروردین سال 93 در سایت این مرکز انتشار داده شده است

ادامه مطلب نظرات (1) کلیک ها: 1660

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




جدیدترین تصاویر

با ما در ارتباط باشید

نماد اعتماد