خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حمیدرضا قلمکاری، کارآفرین برترسال 96 می گوید: خیلی از جوانان افراد باهوشی هستند که زمان زیادی را برای نوشتن طرح و ایده های خود صرف می کنند اما موفقیت تنها از نوآوری حاصل نمی شود بلکه آنچه اهمیت دارد اجرای بی عیب و نقص ایده ها است.


امروزه مسئله ی اشتغال برای جوانان، خانواده ها و در نهایت برای دولت ها به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است که به سادگی نحوه ی زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار داده است. حال باید دید که به طور کلی ایجاد اشتغال به عهده ی دولت است یا بخش خصوصی؟ تصور حاکم در میان مردم این است که این موضوع از وظایف دولت است، ولی در واقع اینطور به نظر می رسد که اگرچه دولت ها موظف به توسعه ی زیرساخت ها و بسترسازی مناسب و باثبات در اقتصاد و دنیای کسب و کار هستند، وظیفه ی اصلی را باید به عهده ی بخش خصوصی دانست.  در این میان افرادی هستند که با ایده و خلاقیت به دنبال ایجاد شغل هستند.

 حمیدرضا قلمکاری، کارآفرین برترسال 96 متولد هفدهم خرداد ماه سال1352، درشهر اصفهان  از این جنس افراد است.

 


 وی درباره فعالیت خود می گوید: همواره به این امر مفتخر بودم که پدرم از جامعه ی فرهنگیان هستند ایشان الگوی من درتمام مراحل زندگی ام بودند و به من ثابت کردند که با دست خالی می توان کارهای بزرگ انجام داد.

پس از اتمام دوره دبیرستان در رشته داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد پذیرفته شدم. در دوران دانشجویی برای پرداخت هزینه های تحصیلم کار می کردم و پس از اتمام تحصیل اولین شغل حرفه ای و تخصصی خود را در تاریخ 17 مهرماه سال 79 آغاز و در شهرستان لنجان یک داروخانه دامپزشکی تاسیس کردم.

با توکل به خدا، پشتکار، صداقت و رفتار احترام آمیز با همه ذی نفعان توانستم اعتماد مشتریان را کسب کرده و تعامل خوبی با تأمین کنندگان و مصرف کنندگان ایجادکرده و شریک خوبی برای مردم باشم، پس از مدتی با توسعه داروخانه آن را تبدیل به یک شرکت بازرگانی کردم. در سال 1388 احساس کردم فعالیت های بازرگانی دیگر نمی تواند مرا از نظر روحی اغنا کند چرا که من درخانواده ای بزرگ شده بودم که تولید را اصل مهمی می‌دانست به همین دلیل در سال 1389 با دست خالی و در مدت 79 روز کارخانه تولید مکمل و پرمیکس ویتامینه خوراک دام و طیور را ایجاد و راه اندازی کردم. همچنین بنا بر نیاز جهت تعاملات شرکت با سایر کشورها همزمان با کار و فعالیت موفق به کسب مدرک دکتری بازرگانی حرفه ای شدم.

گروه تولیدی بازرگانی سپاهان دانه پارسیان در سال 1385 با همکاری جمعی کوچک، فعالیت خود را آغاز نمود. گروه تولیدی بازرگانی سپاهان دانه پارسیان در این سال ها با به کارگیری دانش و فناوری، همواره در توسعه کسب و کار مرغداران و دامداران به عنوان شرکای تجاری اش کوشیده و برآن بوده است تا همسو با تغییرات جهانی درحوزه تخصصی تغذیه دام و طیور به عنوان سرآمد تولیدکنندگان خوراک در کشور، به ایفای رسالت های اقتصادی واجتماعی خود بپردازد.

 



وی درباره خدمات مختلف این شرکت گفت: نوآوری در تولید انواع کنسانتره، مکمل و خوراک دام و طیور براساس آخرین تکنولوژی روز دنیا جهت دستیابی به بالاترین راندمان های تولید در صنعت دامپروری کشور، ارائه بالاترین میزان هموژنیسیته محصولات تولیدی به واسطه بهره مندی از ماشین آلات و تجهیزات فولاتوماتیک، راه اندازی مدیریت مهندسی کیفیت QE) (Quality Engineering بر مبنای نظام کیفیت جامعTQM ، ارائه خدمات فوق تخصصی کاربردی پس از فروش درفارم های سراسرکشور جهت حصول نتایج مطلوب، مطالعات و اقدامات تخصصی اولیه جهت ارائه مرغ سالم و غذای سالم، واردات مواد اولیه تخصصی و باکیفیت روز دنیا ازکشورهای اروپایی و در نهایت انتقال تکنولوژی و دانش به داخل کشور، صادرات پایدار محصولات تولیدی سپاهان دانه با داشتن کلیه زیر ساخت های صادراتی به کشورهای همسایه  ارائه کرده ایم.

 قلمکاری افزود: تمامی توفیقاتی که در این سال ها به دست آورده ام را مرهون دعای خیر پدر و مادرم و وجود برادرم محمدرضا قلمکاری می دانم. برادری که به عنوان یک همراه همیشگی، با هوش و ذکاوت خود، پایداری توسعه را در این مسیر رقم زده است.

به جوانان عزیز کشورم توصیه می کنم در مسیر کارآفرینی گام بردارند، این مسیر برای همه باز است اما با ناهمواری عجین شده است. با این حال کارآفرین بودن برای من بسیار ارزشمند است چرا که با کارآفرینی می توان چیزی بر سر سفره جهان هستی اضافه کرد و تنها مصرف کننده ی صرف نبود.

وی اظهار داشت: من از این مسیر پر چالش آموختم که تنها راه ادای دین ما به جهان هستی  آن است که تلاش کنیم تا در مسیر موفقیت خود به مردم نیز کمک کنیم. اگر قصد ساختن خودتان را دارید بهتر است جامعه را هم منتفع سازید و مسلم بدانید که منافع شخصی شما از منافع جمع حاصل خواهد شد، اگر شما همواره چنین نگاهی داشته باشید قطعاَ یک کارآفرین خواهید بود.

 


قلمکاری گفت: امیدوار باشید و درمورد هدفی که دارید پرشور و مشتاق باشید و اینگونه بیاندیشید که مسائل و مشکلات اقتصادی می توانند فرصت هایی برای کارآفرینی باشند پس به دقت بر فرصت هایی که دیگران به آن ها توجه ندارند تمرکز کنید. موفقیت همواره از کار سخت حاصل می شود. در مسیر کارآفرینی چالش ها و مشکلات بی شماری وجود دارد اما کارآفرینان موفق همواره تمامی تلاش خود را در راهی که انتخاب کرده اند بکار می گمارند.
با وجود اینکه مسیر کارآفرینی پر چالش است اما شما از تک تک این مراحل و چالش ها لذت ببرید، درس بگیرید و تجربه های این مسیر را در ادامه راه موفقیت به کار ببندید. نسبت به اطلاعات و وقایع بازار حساس باشید، در عین انعطاف پذیری به مأموریت و چشم اندازی که در ابتدا تعیین کردید پایبند باشید، افراد مناسب را بکار بگیرید که بتوانند نقاط قوت شما را تکمیل کنند.
 خیلی از جوانان افراد باهوشی هستند که زمان زیادی را برای نوشتن طرح و ایده های خود صرف می کنند اما موفقیت تنها از نوآوری حاصل نمی شود بلکه آنچه اهمیت دارد اجرای بی عیب و نقص ایده ها است. واقعیت هایی که پیرامون مان وجود دارد را در نظر بگیرید و سعی کنید اهل اقدام و عمل باشید چرا که اطلاعاتی که در مسیر اجرا بدست می آورید بسیار مفید تر از فرضیه سازی است.

قلمکاری درباره فعالیت های بین المللی این مجموعه گفت: بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت Ista Gida Tarim Ticaret  درکشورترکیه، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکتSepa Mix درکشورروسیه، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Animal Fed Care در کشور امارات و دریافت License  برای تولیدات و خدمات تخصصی آزمایشگاه سپاهان دانه از کشور های هلند و آلمان فعالیت های بین المللی است.

 وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی اش اظهارداشت: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان، عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان، عضو شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، عضو انجمن دارندگان نشان استاندارد کشور، عضو جامعه دامپزشکی کشور، عضو نظام دامپزشکی کشور، عضو انجمن تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان کشور، عضو انجمن جهانی علوم مرغداری، عضو باشگاه نوابغ مدیریت ایران، عضو مجمع مدیران دانش بنیان، عضو کمیته قلب سالم (غذای سالم) استان، عضو شورای کارآفرینی استان، عضو تعاونی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور استان اصفهان، عضو انجمن دارندگان نشان استاندارد ملی وکاندیدای عضویت در بنیاد ملی نخبگان فعالیت  داشتم.

 



منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید