خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.30 (5 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جوان ۲۷ ساله بواناتی وام ازدواج خود را سرمایه‌ای برای آغاز کسب و کاری که دو نفر را شاغل کرده و درآمدی ۱۰۰ میلیونی را برایش ارمغان آورده است.

بیکاری تحصیل کرده‌ها آمار بالایی دارد که دلسردی بسیاری از جوانان را به همراه داشته است اما برخی از جوانان نیز هستند که منتظر استخدام دستگاه دولتی ننشستند، ساجد دهقان‌پیر یکی از این جوانان است. وی داستانی متفاوت دارد جوان بواناتی تحصیل‌کرده در رشته کشاورزی که وام ازدواج خود را سرمایه‌ای برای آغاز کسب و کاری درآمدزا و اشتغال آفرین کرده است.

دهقان‌پیر بلافاصله پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی و در سن 24 سالگی با سرمایه‌ای کمتر از 30 میلیون اقدام به پرورش شترمرغ درکارگاهی کوچک کرده است و اکنون که 6 جوجه مولد کارگاه او در عرض 2 سال به 21 جوجه مولد و 70 جوجه پرواری رسیده است از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های حساب شده‌ای سخن می‌گوید که درآمد سالیانه او را به 110 میلیون رسانده است.

تخم، گوشت و روغن شتر مرغ محصولات این کارگاه تولیدی هستند که اکنون علاوه بر استان‌های فارس، یزد و اصفهان فراتر از مرزهای کشور رسیده است و از کشتارگاه‌های شیراز به روسیه صادر می‌شود. پیردهقان قابل فروش و استفاده بودن تمامی محصولات شتر مرغ را از نقاط مثبت فعالیت در این زمینه می‌داند.

گوشت شترمرغ با سفره‌های مردم نا آشناست و تبلیغ و شناساندن این گوشت پرفایده ظرفیتی بالقوه برای افزایش فعالیت در این تولید اشتغال‌زاست. با تبلیغات این جوان کارآفرین اکنون بواناتی‌ها این گوشت پرفایده را شناخته‌اند و به خوبی از آن استقبال می‌کنند. دهقان‌پیر گفت: گوشت شتر مرغ در درمان و کنترل چربی خون بسیار موثر است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز در سبد خرید خانواده‌‌هایی باشد که با این مشکل مواجه‌اند.

هر چند کاهش قدرت خرید مردم عاملی است که با کاهش درآمد تولیدکنندگان ارتباطی لاینفک دارد، اما این کارآفرین با انگیزه جوانان را ورورد به عرصه تولیدی خود فرا می­‌خواند. او می‌گوید: باید از ظرفیت‌های خالی مانده بازار استفاده کرد. بازار فروش محصولات شترمرغ هنوز ظرفیت بسیاری دارد که می‌تواند درآمدزا و اشتغال‌آفرین باشد.

شاید بتوان ممارست در کار و کسب تجربه را در کنار انگیزه تولید از رمز موفقیت این جوان کارآفرین بواناتی دانست. دهقان‌پیر کار عملیاتی و کسب تجربه در موفقیت در این شغل ضروری می‌داند. تلاش و ایستادگی او اکنون 2 اشتغال دائم و چندین اشتغال غیرمستقیم را برای جوانان بواناتی به ارمغان آورده است.

همت و توکل می‌تواند برای آغاز کار و درآمدزایی کافی باشد زمانی که مانند این جوان کارآفرین همان سرمایه اندک اولیه نیز با تسهیلات بسیج سازندگی و فرمانداری و نیز وام ازدواج فراهم شود. دهقان‌پیر اکنون از کسب درآمد خود رضایت دارد و چشم‌انداز پیشرفت را در روبه‌روی خود می‌بیند.

او پرورش شتر مرغ را به جویندگان شغل توصیه می‌کند. کسب و کاری که با سرمایه 30 میلیونی آغاز شود و با چاشنی روحیه تلاش و ایستادگی درآمدی 150 میلیون در سال را به همراه داشته باشد.

اصغر رضوی‌دوست مسئول بسیج سازندگی شهرستان بوانات عرصه‌های فعال اقتصاد مقاومتی این شهرستان را دامداری و کشاورزی معرفی می‌کند.

به گفته وی سال گذشته در مجموع 497 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان داده شده و امسال نیز تاکنون 40 میلیون تومان محقق شده و بناست که 15 میلیون تومان دیگر اضافه شود. تسهیلات اقتصاد مقاومتی بنا به درخواست متقاضیان و اعتبارات بسیج سازندگی هر شهرستان ارائه می‌شود.

بسیج سازندگی هر سال هر شهرستان را به عنوان قطب یکی از محصولات معرفی می‌کند که شهرستان بوانات سال گذشته قطب فرآوری شیره انگور بوده است و امسال به گفته رضوی دوست تولید کشمش به مرکز اعلام شده اما هنوز تائید رسمی برای این مطلب نیامده است.

موفقیت‌های جوانانی این چنین با انگیزه که تنها چشم امید به دانش و نیروی جوانی خود داشته‌اند می‌تواند امیدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد. اقتصادی که در آن بیش از هر چیز استفاده از نیروی انسانی با انگیزه و متخصص و شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود به‌کار می‌آید.


گزارش از فاطمه رفاهت
منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید