خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مددجوی سرطانی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت تنها 30 میلیون تومان تسهیلات اشتغال با ایجاد کارگاه قالی‌بافی برای 20 زن سرپرست خانوار اشتغال‌زایی کرد.

«هادی» مددجوی کمیته امداد استان یزد که با غلبه بر بیماری سرطان برای 20 زن سرپرست خانوار کارآفرینی کرده است، در این باره می‌گوید: ساکن یکی از روستاهای شهرستان خاتم از توابع استان یزد هستم؛ در سال 90 ازدواج کردم و دو سال پس از ازدواج با مراجعه به دکتر و انجام آزمایش‌های پزشکی مطلع شدم که به سرطان هوچکین (غده‌های لنفاوی) مبتلا هستم بنابراین برای طی مراحل درمانی مجبور شدم برای مدتی به یزد مهاجرت کنم.

وی اضافه می‌کند: پس از اطلاع از بیماری برای تأمین هزینه‌های پرتودرمانی و شیمی‌درمانی مجبور شدم تمامی دارایی و وسایل زندگی را بفروشم و خرج درمان کنم به طوری که همچنان نیز روند درمان ادامه دارد و ماهیانه 400 هزار تومان برای این موضوع هزینه می‌کنم.

این کارآفرین یزدی خاطرنشان می‌کند: زمانی که در روستا بودم، در حال انجام مراحل راه‌اندازی سالن مرغ گوشتی بودم و مکان مناسبی هم برای این منظور در نظر گرفته بودم، مسیرم تا موفقیت در طرح مرغداری نمانده بود که گرفتار غول سرطان شدم و به همین دلیل نیز کارم معلق ماند.

وی در ادامه با بیان این‌که به دلیل تخریب شبکیه چشم باید از عینک مخصوص برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن استفاده کنم، اظهار می‌کند: مدتی پس از سکونت در یزد به دلیل مشکلات موجود در سال 94 تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم و طی این مدت من و همسرم برای امرار معاش مجبور به انجام کارهای متفرقه از جمله قالی‌بافی شدیم تا این که دو سال بعد با توجه به تجربه و شناختی که نسبت به حرفه قالی‌بافی داشتیم، مصمم شدیم با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد اقدام به راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی کنیم .

این مددجوی کمیته امداد می‌گوید: همسرم از دوران کودکی با تار و پود قالی آشنا بود و از آنجایی‌که زندگی‌اش در روستا با قالی‌بافی عجین بود و در کنار مادر به مهارت لازم دست پیدا کرده بود، برای راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی به عنوان یک قالی‌باف ماهر، بازوی راست من در اجرای این طرح شد.

او در سال 96 مبلغ 30 میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد دریافت کرد و با این وام مکانی را برای ایجاد کارگاه اجاره کرد و لوازم و مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کرد. سپس با انتشار آگهی و انجام تبلیغات نسبت به به‌کارگیری زنان قالی‌باف اقدام کرد که با استقرار 7 دار قالی 20 نفر بافنده در کارگاه مشغول کار شدند.

وی با بیان این که کارشناسان و ناظران اشتغال کمیته امداد در استقرار دار قالی و تهیه مواد و اولیه نیز کمک و حمایت زیادی کردند، اضافه می‌کند: در حال حاضر همسرم به عنوان سرپرست کارگاه و من به عنوان کارپرداز و مسئول فروش مشغول فعالیت هستیم و زنان قالی‌باف روزانه از ساعت 7 صبح تا 8 شب در دو شیفت کاری مشغول بافت فرش هستند.

وی ادامه می‌دهد: طرح قالی از نوع زرین و بهار در ابعاد 3.5 در 2.5 مترمربع است و بافت هر جفت قالی چهار ماه به طول می‌انجامد و با سود خالص تقریبی سه تا چهار میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

هادی درباره برنامه و چشم‌انداز آینده کاری خود، ابراز امیدواری میکند که با توسعه فضای کارگاه در آینده‌ای نزدیک چهار دار قالی و 10 بافنده دیگر نیز به کارگاهش اضافه کند.

بیشتر بخوانید:  بازگشت به روستای زادگاه برای عملی کردن ایده های کارآفرینی / درآمدزایی از دل طبیعت


منبع: ایسنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر