خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.25 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین عرصه زنبور داری در استان زنجان سالانه به200 نفر در این زمینه آموزش می دهد.


توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در جوامع کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

میلاد میرزایی یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی استان زنجان است که موفقیت بی نظیری در عرصه های مختلف کسب کرده است.

وی از جمله جوانان تحصیل کرده و فعال بسیج زنجان است که به دلیل علاقه مندی برای کمک به خودکفایی در طرح های زنبورداری فعالیت می کند.

این فعال حوزه اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به آغاز فعالیت های خود در عرصه زنبورداری از  سال 86 ،اظهارداشت: فعالیت در این عرصه را به صورت حرفه ای از سال 90 شروع کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه تولید فرآورده های زنبور عسل نظیر عسل، موم، ژله رویال، بره موم گرده گل و بره موم و ملکه با پروانه های متعدد زنبور عسل از معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مشغول هستم.


این کارآفرین با بیان اینکه در ایستگاه پرورش ملکه اقدام به اصلاح نژاد زنبور عسل و ملکه با روش به گزینی کرده ام،خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه ملکه و کلنی ها در سطح استان و استان های همجوار مبادرت به توزیع می نمایم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پروانه فعالیت خود را از نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان زنجان اخذ کردم،بیان داشت:در کارگاه کندوسازی اقدام به تولید کندو و ملزومات زنبورداری کرده ام.

این زنبوردار یادآورشد: در کارگاه بسته بندی عسل اقدام به بسته بندی عسل کرده و محصولات را خام فروشی نمی کنیم.

وی پشتیبانی واحد های پرورش زنبور عسل دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان را از دیگر فعالیت های خود عنوان کرد و افزود:  نهاده ها و خرید تضمینی محصولات و مشاوره در زمینه گسترش زنبورداری از دیگر اقدامات محسوب می شود.

این مدرس زنبورداری با بیان اینکه به ۲۰۰نفر در سال زنبورداری تدریس می کنم،گفت:از دوران نوجوانی علاقه زائد الوصفی به زنبور داشتم و در شروع آرزو داشتم همه صنایع زنبور عسل را در کنار هم داشته و از صفر تا صد این صنعت را یاد بگیریم و در مسیر اهداف فوق تلاش بسیاری کرده ام.

وی ادامه داد: افرادی که با توجیه اقتصادی این کار مطلع هستند و آموزش های لازم را دریافت می کنند به راحتی می توانند در این کار موفق شوند.

این کارآفرین ادامه داد: پیشنهاد من برای جوانان این است که برای آشنایی با این کار، ضمن مطالعه و حضور در کلاس های آموزشی به صورت آزمایشی حداقل یک کندو در حیات یا پشت بام خانه هایشان نگهداری کنند و به تدریج اقدام به تکثیر و افزایش کلنی نمایند.

میرزایی برضرورت آتش به اختیار بودن در فعالیت ها تاکید کرد و گفت: ویژگی بسیجی آتش به اختیار بودن است، من زنبوردارم  و مدرس تا جایی که می توانم آموزش و امکانات می دهم تا در زنبورداری افراد دیگری به ویژه جوانان بسیجی آموزش های لازم را اخذ کنند.

میلاد ابراهیمی،دانشجوی رشته پرورش زنبور عسل،با یازده سال سابقه زنبورداری حرفه ای نگرانیش نداشتن بیمه و آینده این کار عنوان می کند و می گوید: دولت در خصوص بیمه کارشکنی می کند و این امر مشکلاتی را برای زنبورداران به وجود آورده است.

وی می افزاید:نداشتن اطلاعات کافی مردم در شناخت عسل و خواص آن باعث شده که زنبوردار تولیداتش را با قیمت ناچیز در بازار عرضه کرده و سود اصلی عاید دلال می شود.

وی با بیان اینکه " وَ أَوْحی رَبُّکَ إِلَی النَّحْل" و " فیه شفا لناس" دو آیه در مورد زنبورداری و شغلی است که در حدود صد درصد توجیه اقتصادی دارد،افزود:این شغل هم مقدس است و در دو دیدگاه ارزشی و علمی دارای جایگاه والایی است.

 این زنبور دار برضرورت ارتقای جایگاه عسل در سبد غذایی خانوار تاکید کرد و گفت: باید خانواده ها باید با این هنر بیشتر آشنا شوند.

 


منبع: موج رسا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید