خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

زهره زارعی یکی از مددجویان سنندجی توانسته با استفاده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد و با پخت نان محلی برای ۹ نفر اشتغالزایی کند.

در زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی نه‌تنها در مردان بلکه به‌وفور در میان زنان نیز شاهد افراد پرتلاش و کارآفرین در حوزه اشتغال هستیم که برای خود و خانواده‌های زیادی شغل و منبع درآمد ایجاد کرده‌اند و توانسته‌اند در کار خود موفق باشند و به خودکفایی کامل برسند.

یکی از این زنان که نمونه یک زن پرتلاش و با اراده قوی درزمینه‌ی کار و اشتغال است زهره زارعی است که باوجود سختی‌ها و ناملایمات زندگی دست از تلاش برنداشته است و باوجوداینکه خود زمانی مددجوی کمیته امداد بوده است هم‌اکنون با پشتکار و با استفاده از تسهیلات کمیته امداد توانسته برای ۹ نفر دیگر هم‌شغل ایجاد کند.

جهت تهیه گزارش از این بانوی کارآفرین سنندجی در مغازه او حضور پیدا کردیم تا از نزدیک شاهد تلاش و پشتکار او باشیم و از وی خواستیم درباره چگونگی اجرای این طرح اشتغال موفق مصاحبه‌ای داشته باشیم.

زهره زارعی در معرفی خود و تشریح شرایط زندگی خود گفت: بنده متولد ۱۳۶۳ و دارای یک فرزند دختر ۱۵ساله هستم که در سال ۹۰ از شوهرم جدا شدم و با دخترم تنها زندگی می‌کنم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط زندگی به کمیته امداد مراجعه کردم و تحت حمایت آن نهاد قرار گرفتم و خودم هم برای کمک به تأمین هزینه‌های زندگی تصمیم گرفتم فرش ببافم برای همین از یک شرکت فرش‌بافی یک تابلو فرش گرفتم و شروع کردم به بافتن آن ولی بعد از شش ماه بافندگی و اتمام آن فقط ۱۲۰هزار تومان حق الزحمه به من پرداخت کردند و وقتی فهمیدم این کار اصلاً به‌صرفه نیست ادامه ندادم .

این مددجوی سنندجی گفت: بعداز آن، مدتی در یک دندان‌سازی کار می‌کردم و ماهانه ۲۵۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتم و این مبلغ تاحدودی به تأمین مخارج زندگی کمک می‌کرد ولی هم شرایط کاری سختی داشت و هم علاقه‌ای به آن کار نداشتم دیگه نتوانستم ادامه دهم و با معرفی یکی از دوستان در یک مغازه که کار پخت نان محلی را انجام می‌داد شروع به کارکردم و حقوق این کار بهتر بود.

زارعی ادامه داد: وقتی خودم این کار را کامل یاد گرفتم در سال ۹۳ تصمیم گرفتم خودم یک مغازه بزنم و در زمینهٔ پخت نان محلی کار کنم بنابراین با توجه به اینکه سرمایه لازم را نداشتم به کمیته امداد مراجعه کردم و با دریافت ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه، خودم یک مغازه جدید باز کردم و شروع به کارکردم و از شش صبح تا ۱۱ شب در مغازه خودم کار می‌کردم.

وی افزود: بعد از مدتی با معرفی یکی از اقوام با مردی آشنا شدم و با او ازدواج کردم و شوهرم در کنار من در مغازه کار می‌کرد و هر روز مشتری‌هایمان بیشتر می‌شد و درآمد و فروش بیشتری داشتیم.

این بانوی کارآفرین گفت: متأسفانه بعد از مدتی شوهرم به دلیل بیماری بینایی‌اش را از دست داد و دیگر قادر به کار کردن نبود و این برای من مشکل بزرگی بود اما با این‌وجود دست از تلاش برنداشتم و بعد از مدتی تصمیم گرفتم همین کار را توسعه دهم برای همین برای بار دوم از کمیته امداد ۲۵ میلیون تومان وام برای توسعه کارم گرفتم و مغازه بزرگتری گرفتم و با خرید دستگاه جدید پخت، سه خانم هم در کنار خودم مشغول به کارکردم و خودم روزانه به مغازه‌ها مراجعه می‌کردم و برای فروش نان محلی بازاریابی می‌کردم و موفق شدم بعد از مدتی تعداد زیادی مشتری به‌صورت عمده پیدا کنم.

وی بابیان اینکه با افزایش مشتری و نیاز به تولید بیشتر، دو خانم دیگر هم برای کمک مشغول به کار کردم، گفت: عموی خودم هم هر شب ساعت ۱۱ برای تهیه خمیر به مغازه می‌رود و خمیر را برای پخت آماده می‌کند، خودم هر شب ساعت سه شب دنبال خانم‌هایی که در مغازه‌ام مشغول به کار هستند می‌روم و شروع به پخت می‌کنیم و برای پخش نان در بین مشتری‌ها هم روزها سه راننده برای من کار می‌کنند و کار پخش را انجام می‌دهند.

زارعی با بیان اینکه روزانه حدود 4500 عدد نان محلی پخت می‌کنم و به فروش می‌رسانم، افزود: خوشبختانه حاصل فروش این نان مایه برکت برای خودم و کسانی که پیش من کار می کنند شده است و اکثر زنانی که پیش من کار می‌کنند خود سرپرست خانوار هستند.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه برای رسیدن به این موفقیت شغلی سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌ام اما از اینکه هم‌اکنون با کمک خداوند توانسته‌ام ۹ نفر را مشغول به کارکنم و برای خانواده های آنها منبع درآمد ایجاد کنم بسیار خوشحالم و خدا را شاکرم.


منبع: ایسنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید