خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین بیرجندی معتقد است اشتغالزایی در حوزه تعلیم و تربیت تنها با عنصر «عشق» ممکن است چرا که از نظر مادی و دنیایی هیچ آورده ای ندارد.


سختی‌های روزگار را چشیده است و از همان روزهای دانشجویی با کار کردن تلاش کرد کمک‌ حال پدر و مادر باشد. در بین صحبت‌هایش گلایه‌هایی از مسئولان دارد اما ناملایمت های روزگار موجب نمی‌شود که کلیدواژه «عشق» از زبانش جدا شود.


فاطمه صمدی که به عنوان یک کارآفرین موفق در حوزه تعلیم و تربیت، از سوی آموزش و پرورش بیرجند بارها و بارها تشویق شده، حدود ۱۰ سال است که مدیریت پیش دبستانی و دبستان غیردولتی پویا در شمال شهر بیرجند «یکی از محلات کم‌برخوردار» را برعهده دارد.

 

از تلخ و شیرینی های زندگی یک کارآفرین می گوید و تاکید می کند که «عشق به خدمت» باعث می شود یک کارآفرین به جلو حرکت کند چرا که اگر قرار باشد یک کارآفرین به چیزی جز این هدف فکر کند،‌ در همان سال‌های اول باید این کارش را رها کند چون، کارآفرینی در حوزه تعلیم و تربیت سودی و آورده ای مادی به همراه ندارد اما از نظر معنوی، لحظه لحظه بودن با بچه ها و علم آموختن به آنها سراسر عشق و شادی است.

 

این کارآفرین جوان می گوید: کشاورز زاده ام و پدر و مادرم بی‌سواد هستند و با زحمت خود توانستم در دانشگاه پیام نور تحصیل کنم و همزمان با تحصیل، خرج خود را با کار کردن تامین می کردم و در سال 1387 ازدواج کرده و با همراهی همسرم، مجوز یک مهدکودک را از بهزیستی گرفتم.

 

وی با اشاره به اینکه کار خود را با وام 2 میلیون تومانی ازدواج آغاز کردم، گفت: منطقه پایین شهر بیرجند را برای کار خود انتخاب کردم تا بتوانم در فرهنگ سازی سهمی داشته باشم.

 

صمدی با بیان اینکه سه فرزند دارم و در حال حاضر منزل مسکونی خودم متشکل از یک آشپزخانه پنج متری و هال 18 متری است، ادامه می دهد: تمام درآمد خود را برای آبادانی مدرسه و پرداخت حقوق معلمان هزینه می کنم؛ اول هر ماه، حقوق معلمان را پرداخت و بعد هرچه بماند، برای زندگی خود خرج می کنم.

 

صمدی که از مسئولان آموزش و پرورش که در طول این سال‌ها بازدیدی از مهد و مدرسه او نداشته اند گلایه دارد و ادامه می دهد: امروز بزرگترین نگرانی من برای معلمانی است که به امید جذب شدن در آموزش و پرورش در این مدرسه مشغول خدمت هستند اما طبق بخشنامه مصوبه مجلس، معلمان مدارس غیردولتی نمی توانند جذب شوند.

 

صمدی گفت: طبق قانون فقط معلمان مدارس دولتی می توانند جذب آموزش و پرورش بشوند که این عادلانه نیست.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی با خود می اندیشم که ای کاش در خراسان جنوبی و بیرجند و به ویژه آموزش و پرورش اشتغالزایی نمی کردم، گفت: 10 سال است که هزینه زندگی خود را به جای اینکه خرج زندگی و خانواده خود کنم، نیمکت و تجهیزات مدرسه خریده ام و همچنان هم با عشق کار می کنم، اما همچنان از مسئولان می خواهیم که برای جذب معلمان مدارس غیردولتی چاره اندیشی کنند.

 

بیشتر بخوانید: وقتی خستگی باعث شکوفایی خلاقیت یک دانشجو می شود


منبع: خبرگزاری شبستان
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید