خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

داشتن یک کارخانه پرورش قارچ به‌صورت صنعتی و مشغول به کار کردن ۵۰ نفر از جوانان بیکار یکی از آرزوها و برنامه‌های مرتضی است که برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.


مرتضی ۲۷ سال سن دارد و دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه سراسری است، چندین سال است که پدرش به رحمت خدا رفته و با مادر و برادر کوچک‌ترش دریکی از روستاهای محروم رحمت‌آباد زندگی می‌کند.

وی به خاطر کمک به معیشت خانواده در کنار مادرش به پرورش چند گاو مشغول بود اما این کار نمی‌توانست او را به هدف بزرگی که در سر داشت برساند، او به یک کارگاه بزرگ پرورش قارچ فکر می‌کرد اما برای راه‌اندازی آن نیاز به سرمایه داشت.

مرتضی در کنار مادرش معاش خانواده را تأمین می‌کرد و برادر کوچک‌ترش نیز درس می‌خواند و به توصیه مرتضی باید دانشگاه سراسری قبول می‌شد.

بالاخره برادرش در کنکور شرکت کرد و توانست رشته پزشکی قبول شود و در حال حاضر دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

مرتضی به پرورش قارچ علاقه زیادی داشت به همین خاطر چون سرمایه کافی برای پرورش قارچ نداشت به کار دست‌فروشی مشغول شد، او از کارخانه قارچ خریداری می‌کرد و به‌صورت دست‌فروشی در بازارهای محلی به فروش می‌رساند و امرارمعاش می‌کرد.

از آنجائی که مادرش به دلیل فوت همسر تحت حمایت کمیته امداد بود مرتضی شنیده بود که امداد برای اشتغال‌زایی مددجویان تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد برای همین سری به کمیته امداد محل سکونت زد و با دریافت مشاوره از کارشناسان مربوطه مطمئن شد که در این مسیر یعنی کارآفرینی تنها نیست.

او ابتدا با شرکت در کلاس‌های آموزشی کشاورزی که کمیته امداد برگزار می‌کرد توانست به‌صورت تئوری پرورش قارچ را فراگیرد و سپس با حضور در یک کارخانه تولیدی پرورش قارچ با مراحل عملی این حرفه نیز آشنا شد.

بعد از دریافت آموزش‌های لازم به پیشنهاد مددکار مبلغ ۴۵ میلیون تومان وام اشتغال برای پرورش قارچ دریافت کرد، او توانست در مدت‌زمان کوتاهی پیشرفت خوبی در کار داشته باشد و موفقیت خود را کمک‌های امداد و فراگیری آموزش‌های لازم می‌داند.

مرتضی در حال حاضر سه نفر را به‌صورت مستقیم و چهار نفر را به‌صورت غیرمستقیم مشغول بکار کرده است و با فروش مستقیم محصول در بازارهای روز و بدون واسطه درآمد خوبی دارد.

او معتقد است که اگر جوانان می‌خواهند موفق شوند باید در رشته شغلی و یا تحصیلی که علاقه دارند تلاش کنند تا اگر در مسیر فعالیت و اشتغال شکست هم خوردند علاقه به آن‌ها کمک کند تا دوباره تلاش کنند و موفق شوند.

داشتن یک کارخانه پرورش قارچ به‌صورت صنعتی و مشغول به کار کردن ۵۰ نفر از جوانان بیکار یکی از آرزوها و برنامه‌های مرتضی است که برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

مرتضی در حال حاضر با تلاش و پشتکار تولید قارچ را به ۱۵ تن در سال رسانده و از وضعیت کسب‌وکار و درآمد خود راضی است و همچنین مربی پرورش قارچ است و کارآموز دارد و می‌خواهد تعداد کارآموزان خود را افزایش دهد تا افراد بیشتری بتوانند در زمینه پرورش قارچ فعالیت و کارآفرینی کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با کارآفرینی که نیاز قارچ خوراکی ۳ استان را تامین می کند


منبع: خبرگزاری موج
 * انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید