خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین استان مرکزی با اشاره به اینکه درزمینه پرورش و تکثیر ماهی‌های زینتی فعالیت دارم گفت: در کارگاه یک میلیون قطعه ماهی تولید می کنم و قصد دارم با راه اندازی کارگاه جدید به یاری خدا ده میلیون قطعه از آن برداشت کنم.


پرورش ماهیان زینتی یکی از پرسودترین شاخه های آبزی پروری است. یکی از کسب و کارهای خانگی پرورش ماهیان زینتی است که با سرمایه اندک، سودآوری زیادی را به همراه دارد.

سروند ارکی فعال اقتصادی و کارآفرین درزمینه پرورش و تکثیر ماهی‌های زینتی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: ظرفیت اسمی کارگاه ما سالیانه پنجاه‌هزار قطعه است، اما کارگاه ما بالغ بر یک‌میلیون قطعه تولید می‌کند.

این کارآفرین اظهار کرد: ماهیان را به تمام نقاط کشور ارسال می‌کنیم و خیلی از صادرکننده‌ها هستند که ماهیانی را که از ما خریداری کردند را صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ سال از زمانی که پا به این عرصه گذاشته است، می‌گذرد ادامه داد: در ابتدا با ۱۷ میلیون تومان سرمایه اولیه کار را شروع کردم.



ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷ نفر با پرورش ماهی زینتی
سروند ارکی پرورش ماهیان زینتی را فضای مناسبی برای اشتغال‌زایی می‌داند و ادامه می‌دهد: به این ترتیب به طور مستقیم ۷ نفر از این کارگاه پرورش ماهی کسب درآمد دارند این در حالی است که بخشی از ۲ طبقه منزل مسکونی خود را به کارگاه پرورش ماهی تبدیل کرده ام.

وی افزود: همچنین کارگاههایی هستند که تحت نظر کارگاه ما به پرورش ماهی مشغول‌اند و آنها نیز برای بالغ بر ۴۰ نفر اشتغالزایی دارند.

 


رونق کار با تحریم ها
این کارآفرین از نقش تحریم در انجام فعالیت اقتصادی یاد کرد و گفت: وجود تحریم ها تا حدودی دست وارد کننده ها را قطع کرده است و باعث عرضه بهتر تولیدات داخلی در کشور می شود بنابراین به نحوی وجود تحریم هادر کار ما نقش مثبت دارد.

وی ادامه داد: به همین نسبت صادر کننده ها به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادرات بهتری دارند و ارزآوری را افزایش داده است.

 


قدم بعدی تولید ۱۰ میلیون قطعه ماهی زینتی
این پرورش دهنده ماهیان زینتی از توسعه کارگاهش خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر زمینی را خریداری کردم و بعد از اجرای طرح های توجیهی کارگاه دیگری نیز در همین زمینه راه اندازی می کنیم. در حال حاضر کارگاه من طبق قوانین اداری ظرفیت تولید ۵۰ هزار قطعه را دارد اما من در این کارگاه یک میلیون قطعه را تولید می کنم. به همین ترتیب قصد دارم کارگاه جدید را با ظرفیت یک میلیون قطعه ماهی زینتی راه اندازی کنم و به یاری خدا ده میلیون قطعه از آن برداشت کنم.

سروند ارکی وجود برخی موانع و مشکلات را باعث آسیب به فعالیت اقتصادی دانست و تصریح کرد: واردات، همسو نبودن ادارات و مراکز متولی امر با تولید کننده ها از موانع و مشکلاتی است که به عنوان تولید کننده با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

 


عدم حمایت مسئولین، مشکل عمده کارآفرینان استان
وی پشتیبانی نشدن از سوی بعضی مراکز دولتی را از مشکلات عمده کارآفرینان عنوان کرد و گفت: پشتیبانی نشدن تولید کننده از سوی اداره کار و سازمان تامین اجتماعی همچنین جهاد شیلات مشکلات زیادی را به همراه دارد.

این فعال اقتصادی از مسئولین خواست از اشخاصی که وارد فعالیت اقتصادی و مهمتر از آن چرخه تولید می شوند، حمایت کنند.

وی افزود: همسرم در کارگاه من  کار می کند. این در حالی است که شرایط کار در کارگاه پرورش ماهی بسیار سخت است زیرا محیط کارگاه دمایی بالای ۴۵ درجه و رطوبت ۸۵ درصدی دارد. اما امسال گفتند که چون کارگاه خانوادگی است، ایشان نمی تواند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کند و بیمه او را قطع کردند.

سروند ارکی بیان کرد: همسرم بعد از چندین سال کار کردن در این کارگاه سکته کرده و به عنوان یک بیمار نیازمند این است که تحت پوشش بیمه باشد.

وی با تاسف از عدم حمایت مسئولین اظهار کرد: مساله قطع شدن بیمه همسرم مشکلات زیادی را به همراه داشته است و در حالی که این مساله را هم با شیلات و هم اداره کار مطرح کردم، هیچ یک از من حمایت نکردند.

 


کاش تسهیلات نگرفته بودم!
این کارآفرین پاسخی درخور توجه در خصوص دریافت تسهیلات داشت. و گفت: تا به حال تسهیلات دریافت کردم ولی ای کاش دریافت نکرده بودم!

سروند ارکی افزود: کار ما پرورش ماهیان تزئینی است و با تفریح و سرگرمی مردم سر و کار داریم. اما وقتی مردم مشکلات معیشتی داشته باشند و نتوانند شکم خود و خانواده را سیر کنند، به همین نوبه کمتر می توانند دنبال تفریح و سرگرمی بروند.

وی در توضیح این موضوع تصریح کرد: اقتصاد ما بیمار است و تولید کننده ها با مشکل کمبود نقدینگی مواجهند. با همین شرایط ما به فعالیت خود ادامه می دهیم اما مشکلات بسیاری بر سر راه ما وجود دارد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: هر تولید کننده اگر ۴ دفترچه قسط نداشته باشد، حداقل ۳ دفترچه قسط دارد! بانک ها شرایط سخت تولید کننده ها را در این شرایط اقتصادی درک نمی کنند و اگر اقساط ما عقب بیفتد بانک ها اخطار می دهند و آبروی ما را جلوی ضامن ها می برند. در نتیجه اشتباه من این بود که از بانک وام گرفتم.

سروند ارکی در خصوص اهمیت چنین مشاغلی که از مشاغل خانگی محسوب می شود اظهار کرد: در دولت قبل ۲۵ سازمان و  وزارتخانه به تصویب رساندند که پرورش ماهیان ینتی جزء مشاغل خانگی است و سود دهی خوبی دارد به شرط اینکه به خوبی از تولید کننده ها حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا ما هدایت می شویم به سمت کار اما حمایتی دریافت نمی کنیم.

 

بیشتر بخوانید: سفرهایی که با هنر زیبای گوهر تراشی رنگین می شود


منبع: دیار آفتاب
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید