خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جوان مهابادی با نیروی اراده و باور توانست از تعمیر ترازو‌های دست دوم خارجی در یک زیر زمین به تولید انبوه در یک کارخانه دست پیدا کند.

سوران پیامی جوان ۳۸ ساله مهابادی که روزگاری در یک زیر زمین ۱۲ متری کم نور ترازو‌های دست دوم خارجی را تعمیر میکرد تا چرخ زندگی اش را بچرخاند و گاهی برای برای تعویض یک قطعه به چند نفر رو مینداخت اما حالا با نیروی اراده و امید توانسته در کارخانه ۵ هزار متری اش انواع ترازو و باسکول را تولید کند.

سوران پیامی مدیر عامل کارخانه ترازو و باسکول سازی مهاباد میگوید: در ابتدا کارم را از یک زیر زمین کوچک بدون سرمایه شروع کردم تا اینکه کم کم کارم را گسترش دادم و در این مدت با استفاده از نیروی جوان و با استعداد شهرمان توانسته ایم به مرحله‌ای برسیم که سالیانه ۱۵۰۰ دستگاه ترازوی دیجیتالی تولید کنیم و به ۲۹ استان کشورمان ارسال کنیم.


کالایی که آوازه‌ی کیفیتش، جنس خارجی را از میدان به در کرده است.


وی از سال 1392 موفق به ثبت شرکت و دریافت نشان استاندارد شده و اکنون با جذب 32 نمایندگی در 20 استان و 2 کشور عراق و ترکیه توانسته است در بازار رقابت تولید این کالا، گوی سبقت از کشورهای مطرح در این زمینه از جمله چین را برباید.

این کارآفرین برتر و چهره ماندگار سال 1395 گفت: این واحد تولید سالانه بیش از یکهزار و 200 دستگاه انواع ترازوی دیجیتال تولید می کند و برای بیش از 120 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی، گفت: این واحد تولیدی با تمرکز بر روی کیفیت محصولات خود توانسته رقیبی جدی برای نمونه خارجی باشد به گونه ای که تقاضای ارسال ترازوهای این شرکت از سوی کشورهای خارجی همسایه دریافت شده است.

سلیمانی فر نماینده فروش ترازو‌ها در کیش می گوید: قبلا همه محصولاتمان را از خارج از کشور تهیه میکردیم، ولی حالا تمام ترازو‌های ما ایرانی هستند.

نجارزاده نمایندگی فروش شیراز هم گفت: وقتی محصول ایرانی حاصل دسترنج جوانان ایرانی با کیفیت عالی موجود است چرا از محصول خارجی استفاده کنیم.

شجاعی نمایندگی فروش تهران هم بر این باور است: ترازو‌های ایرانی کاملا جوابگوی نیاز بازار هستند و نیازی به ترازو‌های خارجی نیست.

خیری معاون مدیر عامل اداهر استاندارد سازی استان آذربایجان غربی هم گفت: این واحد تولیدی اولین واحد تولیدی در سطح استان است.

که موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای دستگاه‌های توزین غیر خودکار ترازو و باسکول تا ظرفیت ۵ تن شده است.

 


از طراحی تا تولید
سلطانی مهندس فنی پروژه‌ها می گوید: ابتدا محصولاتی که قرار است تولید کنیم را طراحی می‌کنیم و از نظر الکترونیکی مورد تست و بررسی قرار می‌دهیم و سپس یک نمونه از بورد مورد نظر را می‌سازیم که در مرحله بعد وارد خط تولید می شود.

میرزایی مدیر تولید کارخانه در مورد سیر تولید محصول گفت: در بخش تولید قطعات برش کاری، جوش کاری، رنگ کاری میشود و سپس کلیه قطعات مونتاژ و محصول وارد انبار می‌شود.


جوانانی که خواستن را توانستن صرف کردند
رحمان پور مهندس فنی کارخانه گفت: تأمین مواد اولیه به دلیل نوسانات ارزی مشکل بود، به همین دلیل با مهندسی معکوس و بررسی نمونه‌های خارجی و به کار گیری دانش فنی کارکنان مجموعه الان توانستیم حدود ۷۰ درصد مواد اولیه ساخت محصولات و داخل کارخانه تولید کنیم.

قادری معاون مدیر کل اداره صنعت معدن تجارت استان آذربایجان غربی هم گفت: در شهرستان مهاباد ۶۶ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال وجود دارد که در مجموع برای بیش از ۲ هزار و ۲۰۴ نفر در این واحد‌ها با صرف سرمایه  یک هزار و ۲۱۱ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان اشتغال زایی شده است.

وی افزود: این کارخانه نیز یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان است که ۲۰ درصد تولیدات آن به کشور‌های ترکیه، عراق و آذربایجان و مابقی روانه بازار‌های داخلی می‌شود.

قادری با اشاره به اینکه این واحد تولیدی قابلیت توسعه صادرات محصولات را دارد، اضافه کرد: امسال 300 دستگاه ترازو در اندازه و در پنج ظرفیت مختلف به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق صادر شده است.

تولید ملی، مقدمه ای بر کارآفرینی و افزایش بهره وری است و به بهبود وضعیت معیشت مردم، کاهش نرخ تورم و رشد اقتصاد کشور منجر می شود.

افزایش تولید و توسعه‌ی صادرات مهمترین هدف این واحد تولیدی در ۵ سال آینده است که رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر را برای منطقه به دنبال خواهد داشت.


 

 

 

بیشتر بخوانید: تولید یک میلیون قطعه ماهی زینتی در یک کارگاه خانگی

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید